MENU

Τα υπέρ και τα κατά από την κατανάλωση συκωτιού

7 Αυγούστου 2019 • Διατροφή

Πολλοί άνθρωποι βλέπουν το μοσχαρίσιο συκώτι ως ένα βασικό μέρος της διατροφής τους, καθώς μπορεί να μαγειρευτεί με πολλούς τρόπους και είναι ένα εξαιρετικά ευπροσάρμοστο κρέας.

Ωστόσο, η ιδέα του να φάει κανείς αυτό το συγκεκριμένο κομμάτι ενός ζώου δεν ήταν πάντα τόσο… ευχάριστη, ειδικά σε ό,τι αφορά τα παιδιά.

Η κατανάλωση του συκωτιού έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα, αλλά και μειονεκτήματα. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε αν αξίζει πραγματικά τον κόπο να καταναλώνει κανείς συκώτι.

Καλή πηγή σιδήρου

Ο σίδηρος είναι ζωτικής σημασίας για την απορρόφηση του οξυγόνου από το σώμα σας, μέσω των κυττάρων του αίματος και των μυών. Η έλλειψη σιδήρου, που είναι γνωστή ως σιδηροπενική αναιμία, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα με την καρδιά σας και συχνά προκαλείται από την κακή διατροφή. Το συκώτι αποτελεί μια εξαιρετική πηγή σιδήρου. Τα 90 γρ. βοδινού συκωτιού περιέχουν 7.5 mg σιδήρου, σχεδόν το σύνολο της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Αντίστοιχα, μια μερίδα (100 γρ.) συκώτι κοτόπουλου περιέχει 12,8 mg σιδήρου.

Καλή πηγή βιταμινών

Το συκώτι είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή ζωτικών βιταμινών. Η βιταμίνη Α παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος. Τα 90 γρ. συκώτι παρέχουν 4 φορές περισσότερη από την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη της βιταμίνης Α. Είναι επίσης μια σχετικά καλή πηγή της βιταμίνης D, που είναι συνήθως σπάνια στα περισσότερα τρόφιμα. Μια μερίδα βοδινό συκώτι περιέχει 11% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.

Φθηνό και ευέλικτο

Σε σύγκριση με τα άλλα μέρη κρέατος, το συκώτι είναι πολύ πιο προσιτό και κοστίζει λιγότερο από το μοσχαρίσιο φιλέτο. Είναι επίσης ευέλικτο σε ό,τι αφορά το μαγείρεμά του, αφού μπορεί να μαγειρευτεί με έναν μεγάλο αριθμό διαφορετικών τρόπων. Το τηγανητό συκώτι μπορεί να αρωματιστεί με διάφορα υλικά, είναι πολύ νόστιμο στη σχάρα και επίσης γίνεται νόστιμο πατέ.

Αυξημένη έκθεση σε βαρέα μέταλλα

Ορισμένες χημικές ουσίες, που είναι γνωστές ως βαρέα μέταλλα, μπορεί να βρεθούν στο ήπαρ των βοοειδών. Αυτές οι τοξίνες συσσωρεύονται κατά τη διάρκεια ζωής του ζώου και μπορεί στη συνέχεια να περάσουν στους ανθρώπους, όταν αυτοί το καταναλώσουν. Καλό είναι αν υπάρχει η δυνατότητα, να επιλέγετε βοοειδή που τρέφονται με χορτάρι, χωρίς διάφορα φάρμακα, για να μετριαστούν αυτοί οι κίνδυνοι.

Αυξημένος κίνδυνος ουρικής αρθρίτιδας

Η ουρική αρθρίτιδα είναι μια επώδυνη κατάσταση, που προκαλείται όταν κρύσταλλοι ουρικού οξέος συσσωρεύονται στις αρθρώσεις. Αυτή η κατάσταση προκαλεί φλεγμονή και έντονο πόνο. Αυτοί οι κρύσταλλοι μπορούν να σχηματίσουν αν υπάρχει προδιάθεση ένα υψηλό επίπεδο ουρικού οξέος στο αίμα σας. Το σώμα παράγει ουρικό οξύ για να σπάσει χημικές ουσίες που ονομάζονται πουρίνες, οι οποίες βρίσκονται σε έναν αριθμό πηγών, συμπεριλαμβανομένου του κρέατος από όργανα ζώων, όπως το ήπαρ. Αν τρώτε πολύ συκώτι, μπορεί να αυξήσετε το επίπεδο των πουρινών στο αίμα σας, οδηγώντας σε αυξημένο κίνδυνο ουρικής αρθρίτιδας, ιδιαίτερα εάν είστε διαβητικός, παχύσαρκος ή υποφέρετε από νεφρική νόσο.

Related Posts

2 Responses to Τα υπέρ και τα κατά από την κατανάλωση συκωτιού

  1. Ο/Η Αντωνιου Βασιλης λέει:

    Νομιζω πως η ελλειψη σιδηρου δεν λεγεται αναιμια , απλα η επι μακρον ελλειψη σιδηρου ( σιδηροπενια) προκαλει σιδηροπενικη αναιμια στα αρχικα σταδια υπαρχει ελλειψη συγκεντρωσης κ αποσπαση προσοχης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »