MENU

Τα θρεπτικά συστατικά που παρέχουν τα σιτηρά

7 Ιουνίου 2019 • Διατροφή

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι τροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που παρέχουν υψηλές συγκεντρώσεις υδατανθράκων, φυτοθρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι ο πυρήνας ολόκληρου του φυτού που περιλαμβάνει το πίτουρο, το φύτρο και το ενδοσπέρμιο. Μπορούν να καταναλωθούν ολόκληρα, διασπασμένα, ή σε νιφάδες.

Η κατανάλωση των δημητριακών ολικής αλέσεως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών που περιλαμβάνουν καρδιακές παθήσεις, διαταραχές του πεπτικού συστήματος και ορισμένων τύπων καρκίνου.

Υδατάνθρακες

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι μια πλούσια πηγή υδατανθράκων που περιλαμβάνουν άμυλο και φυτικές ίνες. Το άμυλο είναι μια σύνθετη δομή που περιέχει πολλά μόρια ζάχαρης. Οι φυτικές ίνες είναι μια ουσία που βοηθά στην πέψη, αυξάνει τον όγκο των κοπράνων και μετακινεί τα απόβλητα μέσω της πεπτικής οδού. Το σώμα διασπά τους υδατάνθρακες σε απλά μόρια σακχάρου που τα κύτταρα μεταβολίζουν για ενέργεια. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως όπως το κριθάρι, είναι γενικά τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, που περιέχουν σάκχαρα που το σώμα απορροφά σιγά-σιγά μέσα στο αίμα.

Τα επεξεργασμένα δημητριακά, όπως το άσπρο ψωμί, είναι γενικά τροφές υψηλού γλυκαιμικού δείκτη. Περιέχουν σάκχαρα που απορροφώνται γρήγορα στο αίμα. Προτιμήστε να καταναλώνετε τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη που σας δίνουν τη δυνατότητα να ελέγχετε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας και μειώνουν τον κίνδυνο αντίστασης στην ινσουλίνη, διαβήτη και καρδιαγγειακών νοσημάτων, γιατί οι τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη αυξάνουν αυτό τον κίνδυνο.

Λίπος

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως περιέχουν υγιή λίπη, κυρίως πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, όπως το ελαϊκό οξύ και το λινολεϊκό οξύ. Το λινολεϊκό οξύ είναι ένα απαραίτητο λιπαρό οξύ που το σώμα σας πρέπει να πάρει από τις τροφές, αφού δεν είναι σε θέση να το συνθέσει μόνο του. Παρόλα αυτά, το σώμα είναι σε θέση να μετατρέψει το λινολεϊκό οξύ σε άλλα λίπη όπως το αραχιδονικό οξύ. Τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα παίζουν ζωτικό ρόλο στην υγεία και τη σταθερότητα της κυτταρικής μεμβράνης.

Βιταμίνη Ε

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Ε. Η βιταμίνη Ε είναι λιποδιαλυτή βιταμίνη και αντιοξειδωτικό που προστατεύει τις κυτταρικές μεμβράνες από τις βλαβερές χημικές ουσίες και τοξίνες. Η βιταμίνη Ε προλαμβάνει επίσης τη συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες, διεγείρει το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη.

Μαγνήσιο

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι μεταξύ των τροφών με τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις μαγνησίου στη διατροφή του ανθρώπου. Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο που χρειάζεται για υγιή οστά και μύες. Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για το μεταβολισμό της ενέργειας, ιδιαίτερα για τη μετατροπή των υδατανθράκων σε ενέργεια. Πρόκειται, επίσης, για μέταλλο που ασχολείται με την αγωγή των νευρικών ώσεων, τη σύσπαση των μυών και του καρδιακού ρυθμού.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »