MENU

Ποια είναι τα πιο υγιεινά αποξηραμένα φρούτα

21 Ιουνίου 2019 • Διατροφή

Περισσότερα από τα δύο τρίτα των ενηλίκων καταναλώνουν λιγότερες από τις δύο συνιστώμενες μερίδες πρόσληψης φρούτων την ημέρα, σύμφωνα με τις έρευνες.

Με στατιστικά σαν αυτά είναι βέβαιο ότι η κατανάλωση αποξηραμένων φρούτων θα αποτελούσε μια καλή λύση, ωστόσο υπάρχουν κάποιοι τύποι αποξηραμένων φρούτων που είναι καλύτερα από άλλα, ανάλογα με τα θρεπτικά συστατικά που αναζητά κάποιος.

Αποξηραμένα φρούτα χωρίς πρόσθετα σάκχαρα

Τα πιο υγιεινά αποξηραμένα φρούτα δεν περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα ή γλυκαντικά. Εάν αγοράσετε μια πικάντικη ποικιλία όπως είναι τα βύσσινα ή τα κράνμπερις, αναζητήστε αυτά που έχουν γλυκανθεί με 100% χυμό φρούτων και όχι ζάχαρη. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία σημειώνει ότι η προσθήκη υπερβολικής ποσότητας ζάχαρης στην καθημερινή διατροφή μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, υψηλής χοληστερόλης, υψηλής αρτηριακής πίεσης και παχυσαρκίας.

Πλούσια σε φυτικές ίνες

Επειδή τα αποξηραμένα φρούτα δεν περιέχουν το νερό που έχουν τα φρέσκα φρούτα, αρκεί το ένα τέταρτο της μερίδας των φρέσκων φρούτων που θα καταναλώνατε. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να είναι ευκολότερο να τρώτε αποξηραμένα φρούτα αλλά αν επιλέξετε ένα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, είναι πιο πιθανό να πιάσετε τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη. Το χαμηλό σωματικό βάρος και το χαμηλό ποσοστό σωματικού λίπους σχετίζονται με την υψηλή πρόσληψη φυτικών ινών, κάτι που σημαίνει πως οι φυτικές ίνες βοηθούν στην πρόληψη της παχυσαρκίας και την καλύτερη διαχείριση του βάρους σας. Εάν έχετε ως προτεραιότητα την απώλεια βάρους, επιλέξτε αποξηραμένα σύκα. Δύο αποξηραμένα σύκα έχουν τον εντυπωσιακό αριθμό των 7 γραμμαρίων φυτικών ινών, ενώ δύο αποξηραμένα βερίκοκα ή σταφίδες έχουν περίπου 2 γραμμάρια.

Πρόληψη ασθενειών

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2005 στο περιοδικό «Journal of the American College of Nutrition», σημείωσε ότι ορισμένα αποξηραμένα φρούτα έχουν υψηλότερες συγκεντρώσεις θρεπτικών συστατικών από τα φρέσκα. Ειδικότερα, τα δαμάσκηνα, τα σύκα και oι χουρμάδες περιέχουν αντιοξειδωτικά καλύτερης ποιότητας από αυτά που περιέχουν τα φρέσκα φρούτα. Αποτελούν, επομένως, έξυπνες επιλογές αν η προτεραιότητά σας είναι να συμπεριλάβετε περισσότερες σούπερ τροφές στη διατροφή σας. Τα αντιοξειδωτικά, ως γνωστόν, μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη καταστάσεων υγείας, όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις και ο καταρράκτης.

Υψηλή ενέργεια

Ο υψηλότερος αριθμός θερμίδων ανά μερίδα αποξηραμένων φρούτων μπορεί να αποτελέσει μειονέκτημα αν προσέχετε το βάρος σας, αλλά πλεονέκτημα αν προσπαθείτε να κερδίσετε βάρος με υγιεινό τρόπο ή εάν είστε αθλητής που συχνά χρειάζεται να στραφεί σε γρήγορα, θρεπτικά συστατικά. Αν η προσθήκη θερμίδων είναι ο στόχος σας, προτιμήστε τις σταφίδες. Οι σταφίδες έχουν τις περισσότερες θερμίδες, 320 ανά 100 γραμμάρια και ακολουθούν τα δαμάσκηνα που έχουν 300 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.

Συμπέρασμα

Συνοψίζοντας, τα αποξηραμένα φρούτα είναι ένα πολύ υγιεινό και θρεπτικό σνακ, που όμως πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο, καθώς έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, υδατάνθρακες και θερμίδες. Τα αποξηραμένα φρούτα βοηθούν και πρέπει να τα καταναλώνει κανείς καθημερινά, αλλά σε μικρές ποσότητες. Θα βοηθήσει, μάλιστα, αν συνοδεύονται και από άλλα θρεπτικά συστατικά, αν δηλαδή τα καταναλώνετε μαζί με γιαούρτι ή ξηρούς καρπούς. Οι καλύτερες επιλογές για να μην πάρετε βάρος είναι τα βερίκοκα, οι χουρμάδες και τα κράνμπερις. Τα περισσότερο παχυντικά είναι οι σταφίδες και τα δαμάσκηνα. Να θυμάστε ότι σε σωστές ποσότητες αποτελούν χωρίς εξαιρέσεις μια πολύ καλή επιλογή σνακ που μπορείτε να καταναλώνετε όλο το χρόνο.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »