MENU

Ποια είναι τα οφέλη της υγείας από τον αρακά

8 Οκτωβρίου 2017 • Διατροφή

Οι αρχαιολόγοι και οι ιστορικοί πιστεύουν ότι ο αρακάς προέρχεται είτε από την Αίγυπτο είτε από την Κίνα και αποτελεί μέρος της ανθρώπινης διατροφής για 5.000 χρόνια.

Πρόκειται για ένα αμυλούχο λαχανικό, που αποτελεί μια καλή πηγή ενέργειας, φυτικών ινών, πρωτεϊνών και βασικών βιταμινών. Αν συμπεριλάβετε τον αρακά στην διατροφή σας θα έχετε προσθέσει μια σειρά από οφέλη για την υγεία σας.

Υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες

Οπως τα περισσότερα λαχανικά, η κατανάλωση αρακά μπορεί να σας βοηθήσει να ανταποκριθείτε στις καθημερινές ανάγκες σας σε φυτικές ίνες. Μισό φλιτζάνι αρακά περιέχει 4,4 γραμμάρια φυτικών ινών, περισσότερη ποσότητα από αυτή που προσφέρει 1 φλιτζάνι βρώμης (4 γραμμάρια) και 1/2 φλιτζάνι μαγειρεμένο μπρόκολο (2,6 γραμμάρια). Οι φυτικές ίνες του αρακά μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε καλύτερα το βάρος σας, διατηρώντας το αίσθημα του κορεσμού. Οι φυτικές ίνες μειώνουν επίσης τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Οι καθημερινές σας ανάγκες σε ίνες ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και τις θερμιδικές ανάγκες. Σε γενικές γραμμές, οι γυναίκες χρειάζονται 21 έως 25 γραμμάρια την ημέρα και οι άνδρες 30 έως 38 γραμμάρια την ημέρα.

Υγιής καρδιά

Η κατανάλωση αρακά μπορεί επίσης να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς. Εκτός από τις φυτικές ίνες, ο αρακάς είναι επίσης υψηλής περιεκτικότητας σε λουτεΐνη, με 1.920 IU ανά μισό φλιτζάνι. Η λουτεΐνη είναι μια μη-προβιταμίνη Α καροτενοειδές, όπως το λυκοπένιο. Λειτουργεί κυρίως ως αντιοξειδωτικό, προστατεύοντας τα κύτταρα από την οξείδωση. Σύμφωνα με μελέτες, οι άνθρωποι που έχουν υψηλότερη πρόσληψη λουτεΐνης έχουν χαμηλότερα ποσοστά αθηροσκλήρωσης. Τόσο οι φυτικές ίνες, όσο και η λουτεΐνη στον αρακά, βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς, μειώνοντας τη χοληστερόλη και εμποδίζοντας την συσσώρευση πλάκας κατά μήκος των τοιχωμάτων των αρτηριών.

Κάνει καλό στην όραση

Η λουτεΐνη και η βιταμίνη Α στον αρακά προστατεύουν επίσης τα μάτια. Η λουτεΐνη, μια φυσική φυτική χρωστική, έχει αντιοξειδωτική δράση και μπορεί να προστατεύσει από τον καταρράκτη και από τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας, εμποδίζοντας την οξείδωση. Η βιταμίνη Α βοηθά να διατηρηθεί η επιφάνεια των ματιών σας υγιής. Μισό φλιτζάνι αρακάς περιέχει 1.610 IU βιταμίνης Α, που καλύπτει το 32% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης για τη βιταμίνη Α.

Καλή πηγή σιδήρου

Ο αρακάς μπορεί επίσης να βοηθήσει στην κάλυψη των αναγκών σε σίδηρο. Μισό φλιτζάνι αρακά περιέχει 1,2 χιλιοστόγραμμα σιδήρου. Το μεγαλύτερο μέρος του σιδήρου μπορεί να βρεθεί στην αιμοσφαιρίνη, την πρωτεΐνη που είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά οξυγόνου στο σώμα σας. Η ανεπαρκής πρόσληψη σιδήρου μειώνει την παροχή οξυγόνου, κάνοντάς σας να αισθάνεστε κουρασμένοι, μειώνοντας την ικανότητά σας να συγκεντρώνετε και αυξάνοντας τον κίνδυνο μόλυνσης. Οι ανάγκες σε σίδηρο ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία και το φύλο. Οι άνδρες και οι γυναίκες άνω των 51 ετών χρειάζονται 8 mg σιδήρου την ημέρα και οι γυναίκες 19 έως 50 χρειάζονται 18 mg. Οι γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία έχουν υψηλότερες ανάγκες από τους άνδρες και τις γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, εξαιτίας της εμμήνου ρύσεως.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »