MENU

Ποια είναι τα 10 πιο υγιεινά λαχανικά που υπάρχουν

12 Φεβρουαρίου 2019 • Διατροφή

veggie-healthy

Γνωρίζετε ότι πρέπει να τρώτε λαχανικά, αλλά είστε σίγουροι ποια από αυτά είναι τα πιο υγιεινά που θα μπορούσαν πραγματικά να εκτοξεύσουν τον οργανισμό σας και να αποτελέσουν τον καλύτερο σύμμαχο της υγείας σας;

Διαβάστε παρακάτω ποια είναι τα λαχανικά με την μεγαλύτερη θρεπτική αξία:

broccoli

1. Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι ασφυκτικά γεμάτο από αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τον καρκίνο, καθώς επίσης από β-καροτένιο, βιταμίνη C και φυλλικό οξύ, τα οποία διατηρούν το ανοσοποιητικό σας σύστημα δυνατό και μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου. Το μπρόκολο είναι επίσης μια τρομερή πηγή τόσο διαλυτών όσο και αδιάλυτων φυτικών ινών.

carrots

2. Καρότα

Τα καρότα είναι εργοστάσια παραγωγής ενέργειας. Το β-καροτένιο που περιέχουν είναι γεμάτο θρεπτικά συστατικά, ενώ έχουν επίσης λυκοπένιο και είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά. Με το μαγείρεμα τα καρότα δεν χάνουν τα θρεπτικά συστατικά τους όπως άλλα λαχανικά, ενώ για να απορροφηθούν αυτά όσο το δυνατόν περισσότερο είναι καλό να τα τρώτε με λίγο λίπος, για παράδειγμα με λίγο ελαιόλαδο.

Spinach_leaves

3. Σπανάκι

Το σπανάκι είναι γεμάτο καροτενοειδή, αποτελεί μεγάλη πηγή σιδήρου, ενώ είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά. Ομως, το σπανάκι είναι περισσότερο θρεπτικό να το τρώτε ωμό (κυρίως το σπανάκι baby) γιατί όταν μαγειρεύεται χάνει μεγάλο μέρος της θρεπτικής του αξίας.

tomato-

4. Ντομάτες

Οι ντομάτες είναι κατά βάση φρούτο, αλλά τις μεταχειριζόμαστε ως λαχανικό. Ενα λαχανικό γεμάτο λυκοπένιο και πολλές βιταμίνες και συνιστά έναν από τους πιο αποτελεσματικούς μαχητές του καρκίνου. Σε αντίθεση με άλλα λαχανικά, η ντομάτα δεν χάνει τα θρεπτικά της συστατικά όταν μαγειρεύεται. Αντίθετα, είναι καλύτερα να τρώγεται μαγειρεμένη παρά ωμή.

spring-cabbages

5. Λάχανο

Το λάχανο έχει υπάρξει το «αγαπημένο παιδί» της υγιεινής διατροφής για πολλούς και διάφορους λόγους. Είναι μια σπουδαία πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών Α, C και K και φυτοθρεπτικών συστατικών, ενώ προστατεύει και από τον καρκίνο.

pantzari

6. Παντζάρια

Εχετε ίσως παρατηρήσει ότι όλα αυτά τα πολύ υγιεινά λαχανικά είναι επίσης φωτεινά και πολύχρωμα! Τα παντζάρια δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση με το υπέροχο ρουμπινί τους χρώμα. Είναι μια μοναδική πηγή φυτοθρεπτικών συστατικών, είναι αντιφλεγμονώδη και βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Είναι εξαιρετικά ως σαλάτα, είτε μαγειρεμένα είτε ωμά και έχουν τεράστια θρεπτική αξία.

sweet-potato

7. Γλυκοπατάτες

Προσπεράστε τις κανονικές άσπρες πατάτες και προτιμήστε τις πορτοκαλί… εξαδέλφες τους. Αυτές οι πατάτες είναι γεμάτες από β-καροτένιο, καθώς επίσης από μαγγάνιο και βιταμίνες C και Ε.

hot-peppers

8. Κόκκινες πιπεριές

Οπως και οι ντομάτες, έτσι και οι πιπεριές είναι στην πραγματικότητα ένα φρούτο, αλλά αντιμετωπίζονται ως λαχανικό. Ολες οι πιπεριές είναι μια μεγάλη πηγή θρεπτικών συστατικών, είτε είναι καυτερές είτε ήπιες χάρη στο κόκκινο χρώμα τους. Οι κόκκινες πιπεριές είναι γεμάτες φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Κ, μολυβδαίνιο και μαγγάνιο.

sprouts

9. Λαχανάκια Βρυξελλών

Αποτελούν μια σπουδαία πηγή φυλλικού οξέος, καθώς και βιταμινών C και Κ, ενώ είναι υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες. Είναι εξαιρετικά αν τα ψήσετε, γιατί καραμελώνουν και αναδεικνύουν τη γλυκιά τους γεύση. Περιχύστε τα με ξύδι μπαλσάμικο.

eggplants

10. Μελιτζάνα

Η μελιτζάνα είναι γνωστή για την υψηλή περιεκτικότητά της σε αντιοξειδωτικές ουσίες και είναι χρήσιμη τόσο για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, όσο και για τη διαχείριση βάρους. Μην φοβάστε να φάτε το δέρμα της, γιατί περιέχει μερικά εξαιρετικά αντιοξειδωτικά.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »