MENU

Χειμερινές τροφές με αντιφλεγμονώδη δράση

11 Φεβρουαρίου 2020 • Διατροφή

Αυτό το χειμώνα ήρθε η ώρα να δοκιμάσετε τις εποχικές τροφές, που είναι γνωστό ότι έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και περιέχουν χαμηλά επίπεδα νατρίου ή χοληστερόλης.

Παρόλο που δεν υπάρχει κάποιο ατράνταχτο στοιχείο που να αποδεικνύει ότι η κατανάλωση μιας συγκεκριμένης διατροφής μπορεί να βοηθήσει για παράδειγμα από τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, αν καταναλώνετε υγιεινές τροφές μπορείτε να διατηρήσετε ένα σταθερό βάρος, γεγονός που θα μπορούσε να σας βοηθήσει στη μείωση του πόνου.

Διαβάστε παρακάτω ποιες είναι οι σούπερ τροφές που μπορείτε να δοκιμάσετε αυτό το χειμώνα.

Γογγύλια

Τα γογγύλια δεν περιέχουν λιπαρά, ούτε χοληστερόλη, ενώ έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, αποτελώντας παράλληλα μεγάλη πηγή βιταμίνης C. Η επιλογή υγιεινών τροφών που είναι είτε χαμηλής περιεκτικότητας σε χοληστερόλη είτε δεν περιέχουν καθόλου χοληστερόλη, είναι ιδιαίτερα σημαντικές για άτομα που με φλεγμονές, όπως τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα γιατί αυτά βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο για καρδιακή νόσο. Η Mayo Clinic δημοσίευσε μελέτη σύμφωνα με την οποία άτομα με σοβαρή ρευματοειδή αρθρίτιδα είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν καρδιαγγειακά προβλήματα.

Αχλάδια

Τα αχλάδια είναι επίσης φρούτα που δεν περιέχουν χοληστερόλη και κορεσμένα λιπαρά, καθώς επίσης αποτελούν μια μεγάλη πηγή φυτικών ινών και βιταμίνης C. Αλλά εάν χρειάζεστε έναν και μόνο λόγο για να προσθέσετε τα αχλάδια στη διατροφή σας αρκεί το γεγονός ότι δεν περιέχουν νάτριο. Η περίσσεια νατρίου μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία με πολλούς τρόπους. Το νάτριο κάνει τα νεφρά να αποβάλλουν δυσανάλογη ποσότητα ασβεστίου και το γεγονός αυτό μπορεί να σας βάλει σε κίνδυνο για οστεοπόρωση. Μερικά συχνά συνταγογραφούμενα φάρμακα για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα μπορεί επίσης να επηρεάσουν τα επίπεδα νατρίου στον οργανισμό. Για παράδειγμα, τα κορτικοστεροειδή μπορούν να προκαλέσουν κατακράτηση νατρίου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υπέρταση.

Τόνος

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος βιταμινών Β βοηθούν το σώμα να μετατρέψει τους υδατάνθρακες σε γλυκόζη, η οποία στη συνέχεια χρησιμοποιείται για την παραγωγή ενέργειας. Από τις 8 βιταμίνες του συμπλέγματος βιταμινών Β, η βιταμίνη Β6 είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα. Μια μελέτη έδειξε πως τα άτομα με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β6 στο αίμα είχαν υψηλότερα επίπεδα χρόνιας φλεγμονής, αλλά οι ερευνητές που εργάστηκαν για τη μελέτη είπαν πως ήταν πολύ νωρίς για να συμπεράνουν ότι η βιταμίνη Β6 μειώνει οριστικά τη φλεγμονή. Άλλες έρευνες έχουν δείξει πως η βιταμίνη Β6 μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου από εγκεφαλικό επεισόδιο και καρδιακή νόσο. Ο τόνος είναι μια σπουδαία πηγή βιταμίνης Β6 με περίπου 0,9 χιλιοστόγραμμα (mg) ανά 90 γρ., ποσότητα που αποτελεί περίπου το 1/3 της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης για ενήλικες.

Κάστανα

Τα κάστανα δεν περιέχουν χοληστερόλη και ως εκ τούτου ενδείκνυνται για υγιή καρδιά, ενώ έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και είναι φορτωμένα με βιταμίνη C, φυλλικό οξύ και φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες μπορούν να μειώσουν όχι μόνο τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, αλλά μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος, που αποτελεί ζωτικής σημασίας παράγοντα, αν πάσχετε από ρευματοειδή αρθρίτιδα. Η έρευνα έχει δείξει πως η παχυσαρκία σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο ρευματοειδούς αρθρίτιδας στις γυναίκες. Άλλη έρευνα έχει δείξει πως οι θεραπείες για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα μπορεί να είναι λιγότερο αποτελεσματικές στα παχύσαρκα άτομα.

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες σας χορταίνουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κι έτσι μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα επίπεδα της χοληστερόλης και του σακχάρου σταθερά. Για τους άνδρες και τις γυναίκες κάτω των 50 ετών οι ημερήσιες συνιστώμενες ποσότητες φυτικών ινών είναι 38 γρ. και 25 γρ. αντίστοιχα. Για τους άνδρες και τις γυναίκες άνω των 50 ετών, οι ημερήσιες συνιστώμενες ποσότητες είναι 30 γρ. και 21 γρ. αντίστοιχα. Ένα φλιτζάνι ψημένα κάστανα έχουν περίπου 7 γραμμάρια φυτικών ινών.

Λαχανάκια Βρυξελλών

Τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, δεν περιέχουν χοληστερόλη, είναι χαμηλά σε λιπαρά και σε θερμίδες και αποτελούν μια μεγάλη πηγή βιταμίνης C και φυλλικού οξέος. Τα φυλλικό οξύ είναι μια βιταμίνη Β που βοηθά το σώμα σας να παράγει ερυθρά αιμοσφαίρια. Η φυσική μορφή της βιταμίνης βρίσκεται στις τροφές ή στο αίμα. Η συνθετική μορφή φυλλικού οξέος βρίσκεται σε συμπληρώματα διατροφής ή σε εμπλουτισμένα τρόφιμα και είναι ευκολότερο για το σώμα να την απορροφήσει. Τα χαμηλά επίπεδα φυλλικού οξέος έχουν συνδεθεί με καταστάσεις υγείας όπως η κατάθλιψη, η άνοια, τα εγκεφαλικά επεισόδια και ο καρκίνος.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »