MENU

Xάνουμε περισσότερο βάρος όταν ιδρώνουμε;

5 Απριλίου 2017 • Ρωτάτε - απαντάμε

Μετά από μια προπόνηση στην οποία έχετε ιδρώσει, πολλές φορές αισθάνεστε σα να έχετε πέσει σε αλμυρό νερό. Ο ιδρώτας λειτουργεί ως «κλιματιστικό» στο σώμα, αφού αυτός είναι ο τρόπος να κρυώσει όταν υπερθερμανθεί.

Σημαίνει, όμως, αυτό ταυτόχρονα πως όταν κανείς ιδρώνει περισσότερο χάνει βάρος; Μια γρήγορη απάντηση είναι «ναι». Μια περισσότερο στοιχειοθετημένη είναι «όχι πραγματικά».

Τι είναι ο ιδρώτας;

Όταν το σώμα υπερθερμανθεί, χρησιμοποιεί τον ιδρώτα να κρυώσει. Η εφίδρωση είναι ένας συνδυασμός νερού και ηλεκτρολυτών όπως το νάτριο, το οποίο ευθύνεται για την αλμυρή γεύση. Αν το σώμα δεν ιδρώσει, τα εσωτερικά όργανά σας θα καταστραφούν!

Χάνετε βάρος αν ιδρώνετε περισσότερο;

Είναι αλήθεια ότι το νερό είναι βαρύ. Όταν το σώμα ιδρώνει, γίνεται προσωρινά πιο ελαφρύ. Η λέξη «προσωρινά», ωστόσο, είναι η λέξη-κλειδί. Μόλις θα ενυδατωθείτε και πάλι, θα ανακτήσετε πίσω το βάρος του νερού που έχετε χάσει. Οποιαδήποτε μόνιμη απώλεια βάρους που συμβαίνει στη διάρκεια μιας προπόνησης, συμβαίνει λόγω της άσκησης που εκτελείτε και όχι επειδή ιδρώνετε και χάνετε νερό.

Πόσο βάρος του νερού μπορεί να χάσετε

Το μέγεθος του σώματός σας και το πόσο επίπονη είναι η προπόνησή σας, είναι οι δύο παράγοντες που καθορίζουν πόσο βάρος σε νερό μπορείτε να χάσετε. Σε γενικές γραμμές, κατά μέσο όρο την ημέρα οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να χάσουν 500-700 ml νερού μέσω κανονικής δραστηριότητας. Οι άνθρωποι που ζουν σε θερμά κλίματα ή που ασκούνται περισσότερο θα χάσουν περισσότερο. Για παράδειγμα κάποιος που κολυμπάει για τρεις-τέσσερις ώρες εντατικά, μπορεί να χάσει μέχρι και 4-5 κιλά του βάρους του σε νερό.

Τι μας κάνει να ιδρώνουμε

Τα κύτταρα του εγκεφάλου είναι αυτά που λένε στο σώμα ότι ήρθε η ώρα να ιδρώσει. Ένα μικρό τμήμα του εγκεφάλου, που ονομάζεται υποθάλαμος, ελέγχει τη θερμοκρασία του σώματος, συλλέγοντας πληροφορίες από τα νεύρα στο δέρμα σας και σε άλλες περιοχές του σώματος. Καθώς το σώμα υπερθεμαίνεται ο υποθάλαμος ενεργοποιείται και στέλνει ένα μήνυμα στους ιδρωτοποιούς αδένες σας. Αυτή τη δουλειά ο υποθάλαμος δεν την κάνει μόνο όταν γυμνάζεστε, αλλά και όταν βρίσκεστε σε συναισθηματική διέγερση. Εξ ου και όταν ο άνθρωπος έχει ταραχή, άγχος ή φόβο, ιδρώνει.

Πότε βοηθά η προσωρινή απώλεια βάρους

Όταν αθλητές όπως παλαιστές, αρσιβαρίστες και μποξέρ χρειάζεται να πληρούν τις προϋποθέσεις για μια συγκεκριμένη κατηγορία κιλών, τότε προκαλούν την εφίδρωσή τους για να επιταχύνουν την προσωρινή απώλεια βάρους. Μερικές φορές φορούν κοστούμια ειδικά για να ιδρώσουν ή κάθονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε σάουνα μόνο και μόνο για να ρίξουν κάποια κιλά. Η μέθοδος αυτή, ωστόσο, είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, δεν συνιστάται από τους γιατρούς, καθώς το πάρα πολύ άγχος στο οποίο υποβάλλεται το σώμα, μπορεί να προκαλέσει μεγάλο κίνδυνο για την υγεία.

Πώς να χάσετε βάρος μόνιμα

Η εφίδρωση και η άσκηση συνδυασμένες με σωστή διατροφή μπορούν να οδηγήσουν σε ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα απώλειας βάρους. Μπορείτε να χάσετε βάρος μόνιμα, όταν καίτε περισσότερες θερμίδες απ’ όσες τρώτε καθημερινά. Οταν συμβαίνει αυτό, το σώμα αναγκάζεται να αναζητήσει ενέργεια στα αποθέματα λίπους που διαθέτει κι αυτή η δράση είναι που παράγει μόνιμη απώλεια βάρους. Για να δημιουργήσετε έλλειμμα θερμίδων, θα πρέπει να συνδυάσετε λιγότερο φαγητό με άσκηση για ταχύτερα και υγιέστερα αποτελέσματα απώλειας βάρους.

Επικεντρωθείτε λιγότερο στην απώλεια βάρους από την εφίδρωση και προσπαθήστε να βελτιώσετε την ποιότητα των προπονήσεών σας, προσφέροντας στο σώμα σας όλα τα οφέλη από την αερόβια άσκηση που θα οικοδομήσει και γερούς μύες.

Related Posts

Comments are closed.

« »