MENU

4 διατροφικά λάθη που μπορεί να οδηγήσουν στον θάνατο

13 Αυγούστου 2019 • Διατροφή

Όλοι γνωρίζουμε ότι τα πιο υγιεινά τρόφιμα είναι συχνά πιο ακριβά. Όμως, τελικά το απαγορευτικό κόστος των τροφίμων μπορεί σήμερα να σημαίνει μεγαλύτερο «φόρο» για την υγεία μας απ’ ό,τι στο παρελθόν.

Μια νέα έκθεση που δημοσίευσε το επιστημονικό περιοδικό «The Lancet» υποστηρίζει ότι το ένα πέμπτο των θανάτων ανά τον κόσμο συνδέεται με την κακή διατροφή.

Η μελέτη εξηγεί ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, 11 εκατομμύρια θάνατοι το 2018 είχαν άμεση σχέση με τις κακές διατροφικές συνήθειες. Καρδιαγγειακές παθήσεις, ορισμένοι τύποι καρκίνου και διαβήτης τύπου 2 συγκαταλέγονται στις κορυφαίες ασθένειες που προκάλεσαν αυτούς τους θανάτους.

Η διατροφή αποτελεί έναν από τους τομείς της δημόσιας υγείας που έχει επιδεινωθεί δραστικά στη διάρκεια του 21ου αιώνα. Τα ποσοστά θανάτου από καρκίνο για παράδειγμα βαίνουν μειωμένα τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες από το 1999 έως το 2015. Όμως, η νέα έκθεση υπογραμμίζει το ανησυχητικό γεγονός ότι η εκτίμηση των θανάτων που σχετίζονται με τη διατροφή έχει αυξηθεί συγκριτικά με το 1990.

Ενώ οι παράγοντες που επηρεάζουν τον αυξανόμενο αριθμό των θανάτων που σχετίζονται με τη διατροφή είναι πάρα πολλοί, η έκθεση υπογραμμίζει συγκεκριμένα τη σημασία κάποιων κατηγοριών τροφίμων που δεν τρώμε πολύ συχνά ενώ πρέπει να το κάνουμε και άλλων που τρώμε πολύ συχνά, ενώ πρέπει να τα αποφεύγουμε.

Διαβάστε παρακάτω ποια είναι τα μεγαλύτερα διατροφικά λάθη που οδηγούν σε θανάτους παγκοσμίως.

Δεν τρώτε αρκετούς ξηρούς καρπούς

Το μεγαλύτερο έλλειμμα στην προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή πρόσληψη θρεπτικών συστατικών παρατηρείται στους ξηρούς καρπούς και σπόρους σύμφωνα με τη νέα έκθεση. Σε γενικές γραμμές ο μέσος άνθρωπος τείνει να προσλαμβάνει μόλις το 12% των συνιστώμενων ξηρών καρπών και σπόρων.

Πόση είναι η συνιστώμενη ποσότητα; Τα 21 γραμμάρια την ημέρα. Κι όμως ο μέσος άνθρωπος προσλαμβάνει ημερησίως μόλις 3 γραμμάρια!

Τα καρύδια είναι μια μεγάλη πηγή πρωτεϊνών, ινών, υγιών για την καρδιά λιπαρών και βιταμινών. Αντί για να τρώτε τροφές με ανθυγιεινά κορεσμένα λιπαρά, δοκιμάστε να τα αντικαταστήσετε με μια χούφτα καρύδια, συνιστά η κλινική Mayo.

Aμελείτε το γάλα

Σε παγκόσμιο επίπεδο, καταναλώνουμε μόνο το 16% της προτεινόμενης ποσότητας γάλακτος, σύμφωνα με τη νέα μελέτη. Το συνιστώμενο ημερήσιο ποσό, ωστόσο, έχει οριστεί στα 435 γραμμάρια.

Υπήρξε βεβαίως τα τελευταία χρόνια μεγάλη συζήτηση σχετικά με το αν το γάλα κάνει καλό ή όχι. Ωστόσο, το γάλα με πλήρη λιπαρά κάνει στα θέματα υγείας μια θριαμβευτική επιστροφή. Η κατανάλωση γάλακτος και άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων με πλήρη λιπαρά όσο κι αν φαίνεται παράξενο συνδέεται πλέον με χαμηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας. Δεν είναι το πλήρες γάλα που παχαίνει, σύμφωνα με τη νέα έκθεση, αλλά η υπερβολική ποσότητά του. Το γάλα με πλήρη λιπαρά συμβάλλει στην καλή υγεία της καρδιάς, στη ρύθμιση του διαβήτη και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών άλλων τροφών από τον οργανισμό πολύ περισσότερο από τα γαλακτομικά με χαμηλά λιπαρά.

Επιπλέον, το πλήρες γάλα μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να απορροφήσουν αποτελεσματικότερα τη βιταμίνη D. Και παρόλο που δεν χρειάζεται καν να αναφερθεί, δεδομένου ότι όλοι το γνωρίζουν, είναι γνωστό ότι το γάλα έχει συσχετιστεί με τη δημιουργία ισχυρών οστών.

Καταναλώνετε πολύ λίγα δημητριακά ολικής αλέσεως

Οι άνθρωποι σε παγκόσμιο επίπεδο δεν καταναλώνουν αρκετά δημητριακά ολικής αλέσεως. Η μέση ημερήσια πρόσληψη δεν ξεπερνά τα 29 γραμμάρια, όταν η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη, σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη είναι 125 γραμμάρια.

Τα πιθανά οφέλη από την κατανάλωση αρκετών δημητριακών ολικής αλέσεως περιλαμβάνουν μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, καλύτερη υγεία του πεπτικού συστήματος και σημαντική βοήθεια για τη διαχείριση του βάρους. Αυτός ο τελευταίος τομέας είναι ιδιαίτερα σημαντικός και οφείλεται να του δοθεί  προσοχή. Η χαμηλή πρόσληψη δημητριακών ολικής αλέσεως (κάτω από 125 γραμμάρια την ημέρα), μπορεί να αποτελέσει κύριο παράγοντα κινδύνου για τον θάνατο και την ασθένεια, σύμφωνα με την έκθεση.

Βάλτε τα δημητριακά ολικής αλέσεως στη διατροφή σας και αν τα έχετε ήδη στο μενού σας, αυξήστε την ποσότητά τους. Καστανό ρύζι, κριθάρι, πλιγούρι βρώμης, ψωμί ολικής αλέσεως, ζυμαρικά ολικής αλέσεως και ποπ κορν δεν πρέπει να λείπουν από το πιάτο σας.

Καταναλώνετε πολλά αλμυρά τρόφιμα, ζαχαρούχα ποτά και επεξεργασμένα κρέατα

Όλοι γνωρίζουμε τις φρικτές παρενέργειες της υπερβολικής κατανάλωσης ζαχαρούχων αναψυκτικών. Μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους, σε διαβήτη και φθορά των δοντιών. Δυστυχώς, όμως, ούτε τα light αναψυκτικά προσφέρουν οφέλη. Εχουν και αυτά συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού, καρδιακής προσβολής, άνοιας και, παρόλο που είναι light, δεν βοηθούν ούτε στη μείωση του σωματικού βάρους, το αντίθετο μάλιστα πολλές φορές το αυξάνουν. Από την άλλη το υπερβολικό αλάτι μπορεί να προκαλέσει υψηλή αρτηριακή πίεση, εγκεφαλικά επεισόδια και καρδιακή προσβολή, ενώ το επεξεργασμένο κρέας μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητές σας για διαβήτη, καρδιακές παθήσεις και κάποιους τύπους καρκίνου.

Πλέον γνωρίζετε ποια είναι τα διατροφικά λάθη που σκοτώνουν.  Η τελική επιλογή, για το αν θα προσπαθήσετε να βελτιώσετε την υγεία σας ή αν θα γίνετε ένας ακόμα αριθμός σε μια μακάβρια στατιστική είναι δική σας…

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »