MENU

Υγιεινή διατροφή: Το κλειδί είναι το μέτρο

8 Αυγούστου 2019 • Διατροφή

Οι άνθρωποι συχνά σκέφτονται την υγιεινή διατροφή ως μία κατάσταση «όλα ή τίποτα», ωστόσο ένα βασικό θεμέλιο για οποιαδήποτε υγιεινή διατροφή είναι το μέτρο. Το έλεγαν άλλωστε και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι.

Τι ακριβώς, όμως, είναι το μέτρο; Στην ουσία μέτρο σημαίνει πως θα πρέπει κανείς να τρώει μόνο όση τροφή χρειάζεται το σώμα του. Θα πρέπει να αισθάνεται ικανοποιημένος μετά το τέλος του γεύματος, αλλά όχι φουσκωμένος.

Το μέτρο έχει, επίσης, να κάνει με την ισορροπία. Παρά τα όσα ορισμένες δίαιτες της μόδας θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε, όλοι χρειαζόμαστε μια ισορροπία υδατανθράκων, πρωτεϊνών, φυτικών ινών, βιταμινών, μετάλλων, ακόμα και λίπους, προκειμένου να διατηρήσουμε ένα υγιές σώμα.

Ο στόχος της υγιεινής διατροφής είναι να αναπτύξουμε μια διατροφή που μπορούμε να διατηρήσουμε στη ζωή μας όχι μόνο για μερικές εβδομάδες ή μήνες, ή μέχρις ότου φτάσουμε στο ιδανικό βάρος, αλλά για πάντα.

Για τους περισσότερους από εμάς αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να τρώμε λιγότερο απ’ όσο τρώμε τώρα. Πιο συγκεκριμένα αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να τρώμε λιγότερα από τα ανθυγιεινά τρόφιμα, όπως ραφιναρισμένη ζάχαρη, κορεσμένα λιπαρά και να τα αντικαταστήσουμε με υγιή τρόφιμα, όπως φρούτα και λαχανικά.

Δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι θα πρέπει να εγκαταλείψουμε ολοκληρωτικά τις τροφές που αγαπάμε. Το να φάει κανείς μπέικον για παράδειγμα στο πρωινό του μία φορά την εβδομάδα, θα μπορούσε να θεωρηθεί «μέτρο», αν ακολουθήσει ένα υγιές μεσημεριανό γεύμα και ένα υγιές δείπνο, αλλά όχι αν μετά το πλούσιο πρωινό ακολουθήσει μεσημεριανό fast food και μία βραδινή πίτσα. Εάν τρώτε 100 θερμίδες σοκολάτας το απόγευμα, θα τις εξισορροπήσετε αφαιρώντας 100 θερμίδες από το βραδινό σας γεύμα. Αν είστε ακόμα πεινασμένοι, γεμίστε το στομάχι σας με μία επιπλέον μερίδα από φρέσκα λαχανικά.

Προσπαθήστε να μην σκέφτεστε πως ορισμένα τρόφιμα βρίσκονται «εκτός ορίων». Όταν απαγορεύσετε στον εαυτό σας ορισμένες τροφές ή ομάδες τροφών, είναι φυσικό να τις θέλετε περισσότερο και ακολούθως να νοιώθετε ότι αποτύχατε στην προσπάθεια ελέγχου του βάρους σας αν τελικά ενδώσετε στον πειρασμό. Αν έλκεστε από κάτι γλυκό ή αλμυρό ή γενικά από ανθυγιεινές τροφές, ξεκινήστε μειώνοντας τις μερίδες τους και μη τις τρώτε τόσο συχνά. Αν το υπόλοιπο της διατροφής σας είναι υγιές, το να φάτε ένα χάμπουργκερ και πατάτες τηγανητές μια φορά την εβδομάδα κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να έχει πάρα πολύ δυσμενή επίδραση στην υγεία σας. Το να φάτε πρόχειρο φαγητό μία φορά το μήνα θα έχει ακόμα μικρότερο αντίκτυπο. Καθώς, μάλιστα, θα μειώνετε την πρόσληψη των ανθυγιεινών τροφών, μπορείτε να διαπιστώσετε πως θα έχετε όλο και λιγότερη λαχτάρα γι’ αυτές και μόνο περιστασιακά θα τις καταναλώνετε.

Σκεφτείτε την πιθανότητα να μειώσετε τις μερίδες σας γενικότερα. Μοιραστείτε το πιάτο σας με έναν φίλο στο εστιατόριο, χρησιμοποιήστε μικρότερα πιάτα στο σπίτι και αν δεν αισθάνεστε ότι έχετε χορτάσει στο τέλος του γεύματός σας, καταναλώστε πράσινα φυλλώδη λαχανικά και φρέσκα φρούτα αντί να συνεχίσετε με τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες. Η μερίδα κρέατος ή κοτόπουλου δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από το μέγεθος μιας τράπουλας και οι υδατάνθρακές σας δεν θα πρέπει να ξεπερνούν την μία κούπα τσαγιού.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »