MENU
cornflakes

Υγιεινά τρόφιμα που είναι στην πραγματικότητα junk food

22 Δεκεμβρίου 2016 • Διατροφή

Με τον σύγχρονο πολυάσχολο τρόπο ζωής, ο καθένας θέλει γρήγορα, νόστιμα, σε λογικές τιμές και εύκολα διαθέσιμα τρόφιμα. Παρόλο, όμως, που πιστεύετε ότι κάνετε υγιείς επιλογές, στην πραγματικότητα κάνετε το αντίθετο.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικά τρόφιμα στα οποία πολλοί από εμάς αναφέρονται θεωρώντας τα υγιεινά, αλλά επί της ουσίας είναι ανθυγιεινά.

Κορνφλέικς με γάλα. Πολλοί πιστεύουμε πως είναι ασφαλής επιλογή για πρωινό, επειδή περιέχουν γάλα, αλλά η αλήθεια είναι πως οι νιφάδες που καταναλώνουμε προσθέτουν μόνο ζάχαρη στη διατροφή μας και όχι θρεπτικά συστατικά. Και βεβαίως το αποτέλεσμα είναι να προστεθεί περισσότερο βάρος στο σώμα μας. Αντί γι’ αυτό προτιμήστε μούσλι με αποβουτυρωμένο γάλα και μια χούφτα ξηρούς καρπούς στην κορυφή. Θα σας δώσουν τις απαραίτητες φυτικές ίνες, τα λιπαρά οξέα και όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Συσκευασμένος χυμός φρούτων. Μπορεί να σκέφτεστε πως ένα ποτήρι διατηρημένος χυμός φρούτων είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ξεκινήσετε τη μέρα σας, αλλά ως επί το πλείστον αυτός ο χυμός είναι γεμάτος με ζάχαρη. Προτιμήστε καλύτερα να φάτε ένα πορτοκάλι αντί να πιείτε χυμό, ή να στύψετε εσείς οι ίδιοι ένα πορτοκάλι για να πιείτε το χυμό του. Ολόκληρο το φρούτο, πάντως, είναι πολύ καλύτερη επιλογή, γιατί προσφέρει όλες τις βιταμίνες και τα μέταλλα μαζί με τις φυτικές ίνες που μπορεί να σας κρατήσουν χορτάτους μέχρι το μεσημεριανό γεύμα. Μπορείτε επίσης να αντικαταστήσετε το χυμό πορτοκαλιού με ένα ποτήρι γάλα με χαμηλά λιπαρά ή άπαχο γάλα.

Ζυμαρικά και άσπρο ψωμί. Το άσπρο ψωμί και τα ζυμαρικά είναι φαγητά κενών θερμίδων, αφού παρασκευάζονται από επεξεργασμένο αλεύρι. Αυτό σημαίνει ότι είναι ελλιπή σε θρεπτικά συστατικά. Αντί για λευκά ζυμαρικά και άσπρο ψωμί, μπορείτε να επιλέξετε ζυμαρικά όπως και ψωμί ολικής αλέσεως ή ψωμί πολύσπορο.

Αναψυκτικά διαίτης. Τα αναψυκτικά διαίτης είναι πραγματικά κενές θερμίδες που περιέχουν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες χωρίς να υπάρχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά μέσα σ’ αυτά, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης ορισμένων τύπων καρκίνου. Αντί να καταναλώνετε αναψυκτικά διαίτης τύπου κόλα, προτιμήστε να πιείτε σκέτο νερό ή νερό με λεμόνι.

Τρόφιμα χωρίς λιπαρά. Επειδή ένα προϊόν φέρει την ένδειξη «χωρίς λιπαρά» ή «χαμηλά λιπαρά» δεν σημαίνει πως είναι ό,τι πιο υγιεινό μπορείτε να καταναλώσετε, ούτε πως είναι χαμηλότερο σε θερμίδες. Τα προϊόντα που είναι χαμηλά σε λιπαρά, ή χωρίς λιπαρά, δεν έχουν μεν λίπος, έχουν όμως προσθήκη σακχάρων ή άλλων ανθυγιεινών συστατικών. Μερικά από τα πιο δημοφιλή προϊόντα που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά μπορεί να έχουν μέχρι και 25% έως 44% περισσότερες θερμίδες απ’ ό,τι αν περιείχαν κανονικό λίπος. Από θρεπτική άποψη, πάλι, αυτές οι τροφές δεν θεωρούνται υγιείς γιατί δεν περιέχουν θρεπτικά συστατικά.

Και για να πάμε και στο πρακτικό κομμάτι, εκείνοι που θέλουν να τρώνε υγιεινά πρέπει να διαχειρίζονται σωστά τα φυσικά τρόφιμα και να ασκούνται τακτικά. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να χάσει κανείς βάρος και να το διατηρήσει μακριά του.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »