MENU

Ξεγελάστε το μυαλό για να χάσετε βάρος, λένε οι ειδικοί

25 Μαρτίου 2015 • Διατροφή

Οι περισσότεροι από εμάς τρώμε μέχρι να χορτάσουμε. Αλλά οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι υπάρχει τρόπος να νοιώθουμε χορτάτοι γρηγορότερα και να τρώμε λιγότερο χωρίς να κάνουμε δίαιτα.

Εχει σχέση με το πιάτο και το σκεύος που χρησιμοποιούμε, αλλά και με τη σειρά με την οποία επιλέγουμε τα φαγητά.

Και υποστηρίζουν, επίσης, πως μπορούν να το αποδείξουν.

Για το λόγο αυτό έκαναν ένα πείραμα. Κάλεσαν εθελοντές σε ένα δωρεάν γεύμα μπουφέ το οποίο βιντεοσκοπούσαν χωρίς οι συμμετέχοντες να γνωρίζουν ότι μετείχαν σε ένα κοινωνικό πείραμα.

Ο Brian Wansink, καθηγητής του Πανεπιστημίου Cornell, πρώην εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου Διατροφικής Πολιτικής και Προώθησης, βοήθησε να σχεδιαστεί και να εκτελεστεί το πείραμα, προκειμένου να αποδείξει ότι θα μπορούσε να χειριστεί το πόσο θα έτρωγαν οι καλεσμένοι στο μεσημεριανό γεύμα τους, ξεγελώντας το μυαλό τους.

«Το πόσο τρώμε και το τι τρώμε δεν έχει σχεδόν σε τίποτα να κάνει με το πόσο πεινασμένοι νομίζουμε ότι είμαστε. Είναι όλα ψυχολογικά. Εχει να κάνει με τα πράγματα που είναι γύρω μας. Εχει να κάνει με τη σειρά των τροφίμων, το μέγεθος του πιάτου και το μέγεθος του κουταλιού», λέει ο Wansink.

Για το πείραμα επιλέχθηκαν δύο ομάδες εθελοντών, αποτελούμενες από 12 άτομα η καθεμία. Για την πρώτη ομάδα ο μπουφές είχε μπροστά φρούτα και σαλάτες και τα λιπαρά πιάτα με τα ζυμαρικά βρίσκονταν στο τέλος. Σ’ αυτή την ομάδα δόθηκαν κανονικά πιάτα και φυσιολογικά κουτάλια σερβιρίσματος.

Οι κάμερες συνέλαβαν τους εθελοντές να συσσωρεύουν στο πιάτο τους υγιή πράγματα, αφήνοντας ελάχιστο περιθώριο σ’ αυτό για τα ζυμαρικά, στα οποία έφτασαν στο τέλος.

«Το πρώτο φαγητό που βλέπετε σε έναν μπουφέ είναι το έναυσμα, αυτό που σας ενεργοποιεί. Ετσι, αν αυτό είναι υγιές φαγητό, η πιθανότητα και τα υπόλοιπα να είναι υγιείς επιλογές, είναι πολύ μεγάλη», εξηγεί ο Wansink.

Πίσω από τη σκηνή οι κάμερες παρακολουθούσαν πόσο έφαγε η πρώτη ομάδα. Οταν τελείωσε το φαγητό, ο μπουφές δέχτηκε ορισμένες τροποποιήσεις για να υποδεχθεί την δεύτερη ομάδα.

Η σειρά των τροφίμων άλλαξε, τα υγιή τρόφιμα πήγαν στην πίσω σειρά και ήρθαν μπροστά όλα τα λιπαρά φαγητά. Επιπλέον, στην ομάδα δόθηκε ένα ελαφρώς μεγαλύτερο πιάτο και μεγαλύτερες κουτάλες σερβιρίσματος. Η ποσότητα και το είδος των φαγητών στο μπουφέ παρέμειναν ακριβώς τα ίδια.

Οι κάμερες συνέλαβαν την δεύτερη ομάδα να γεμίζει τα πιάτα με όλα τα λιπαρά φαγητά και ζυμαρικά που βρήκε μπροστά της και άφησε έτσι ελάχιστο χώρο για τις υγιείς σαλάτες και λαχανικά.

«Η ομάδα οδηγήθηκε σε  υπερφαγία επειδή τα ζυμαρικά ήταν τα πρώτα πράγματα που έβλεπε και αυτά αποτέλεσαν το έναυσμα για να γεμίσει το πιάτο με ανάλογα φαγητά. Είναι όλα θέμα μπουφέ. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως περίπου το 70% των ανθρώπων επέλεξαν τις τρεις πρώτες τροφές που είδαν», τόνισε ο Wansink.

Μόλις τελείωσε το φαγητό της και η δεύτερη ομάδα, ο καθηγητής τούς συγκέντρωσε για την μεγάλη αποκάλυψη.

«Εχουμε ζυγίσει κρυφά την τροφή για να δούμε τι φάγατε. Τα αποτελέσματα; Η ομάδα με τα μεγαλύτερα πιάτα και κουτάλες σερβιρίσματος έφαγε 56% περισσότερο φαγητό, το οποίο μάλιστα στο μεγαλύτερο μέρος του ήταν διάφορα είδη ζυμαρικών. Η ομάδα με τις μικρότερες κουτάλες και τα μικρότερα πιάτα έφαγε κατά μέσο όρο 890 θερμίδες ανά άτομο σε ζυμαρικά, ενώ η ομάδα με τα μεγαλύτερα πιάτα και κουτάλες κατανάλωσε κατά μέσο όρο 1.520 θερμίδες ανά άτομο μόνο σε ζυμαρικά», τούς αποκάλυψε, αφήνοντάς τους με το στόμα ανοιχτό.

«Σκέφτηκα, επειδή είχα μεγαλύτερο πιάτο και ήταν πιο άδειο, ότι δεν είχα φάει τόσο πολύ», σχολίασε μια γυναίκα από την δεύτερη ομάδα.

«Τρώμε με τα μάτια και το μυαλό μας, όχι με το στομάχι μας», απάντησε ο Wansink.

O καθηγητής υποστηρίζει πως απλά και μόνο χρησιμοποιώντας μικρότερα πιάτα θα μπορέσετε να χάσετε μέχρι και ενάμισι κιλό το μήνα, χωρίς καν να γνωρίζετε ότι τρώτε λιγότερο. Κι αυτό δεν λειτουργεί μόνο σε εστιατόρια αλλά και στο σπίτι. Μπορείτε να ξεκινήσετε να χρησιμοποιείτε μικρότερα πιάτα. Και επίσης μπορείτε να ξεκινήσετε σερβίροντας πρώτα τη σαλάτα, αρκετή ώρα πριν βάλετε στο τραπέζι το κυρίως πιάτο. Αυτό από μόνο του θα κάνει τη διαφορά.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »