MENU
time

Βρείτε χρόνο για τον εαυτό σας

23 Απριλίου 2014 • Γυναίκα, Υγεία, Ψυχολογία - Ψυχική Υγεία

Οι γυναίκες σήμερα μπορούν να κάνουν τα πάντα. Να έχουν καριέρα, οικογένεια, παιδιά, κοινωνική συμμετοχή, σχέσεις. Αλλά συχνά δεν απομένει χρόνος ή δύναμη για να τον αφιερώσουν στον εαυτό τους.

Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες σήμερα είναι λιγότερο ευτυχισμένες απ’ ό,τι ήταν τα τελευταία 40 χρόνια. Υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με το γιατί, αλλά η έλλειψη του ελεύθερου χρόνου, μοιάζει να είναι ο πιο σημαντικός λόγος.

Υπάρχει ένα τεράστιο μερίδιο άγχους και πίεσης για τις γυναίκες που είναι κόρες, μητέρες, σύζυγοι, επαγγελματίες ταυτόχρονα. Ο συνδυασμός όλων αυτών των ρόλων αφήνει πολλές απ’ αυτές χωρίς επαρκή φροντίδα του εαυτού τους, που είναι αυτό που τις στηρίζει και τους δίνει ενέργεια για να ασχοληθούν με όλες τις άλλες ευθύνες που έχουν.

Εάν, λοιπόν, έχετε μια λογομαχία με τα παιδιά σας, εάν περιμένετε τον έφηβο γιο ή κόρη σας να γυρίσει στο σπίτι το βράδυ, εάν έχετε ηλικιωμένους γονείς να φροντίσετε, είναι λογικό να χρειάζεστε πού και πού ένα διάλειμμα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βρίσκετε κάθε μέρα χρόνο να κάνετε κάτι για τον εαυτό σας.

Πώς μπορεί να συμβεί αυτό; Κατ’ αρχήν με το να συνειδητοποιήσετε πόσο σημαντικό είναι για την ψυχική σας ισορροπία κάτι τέτοιο.

Βάλτε τον εαυτό σας ως προτεραιότητα

Είναι πολλές οι γυναίκες που έχουν πρόβλημα ακόμα και να συνειδητοποιήσουν ότι αξίζει να βρίσκονται και οι ίδιες στη λίστα των προτεραιοτήτων τους.

Για να γίνει αυτό, σκεφτείτε το εξής: Ας πούμε ότι υπάρχει μια περίπτωση έκτακτης ανάγκης και είστε ο πρώτος άνθρωπος που καλείται να την αντιμετωπίσει. Δεν θα πρέπει να είστε ξεκούραστη, σε εγρήγορση και έτοιμη να βοηθήσετε για το κάθε τι; Πώς λοιπόν θα μπορέσετε να το κάνετε αυτό αν έχετε «στραγγίξει» από ενέργεια; Εκτός αυτού, η φροντίδα του εαυτού σας θα σας κάνει καλύτερη μητέρα και σύντροφο. Θα είστε πιο διασκεδαστική και καλόκεφη με τους γύρω σας και θα μπορείτε να ανταποκριθείτε καλύτερα στις ανάγκες της οικογένειάς σας.

Πρόγραμμα για τον εαυτό σας

Αν λοιπόν έχετε πειστεί ότι πρέπει να βρείτε χρόνο να αφιερώσετε στον εαυτό σας ήρθε η ώρα να ψάξετε να βρείτε αυτό το χρόνο. Δεν είναι κάτι που θα γίνει… μαγικά! Δεν  υπάρχει τέτοια περίπτωση!

Γι’ αυτό θα πρέπει να το δείτε σαν ένα ραντεβού με το γιατρό σας. Κάντε την εξεύρεση χρόνου για τον εαυτό σας τόσο σημαντική όσο είναι το ραντεβού με τον παιδίατρο που θα εξετάσει το παιδί σας ή το μίτινγκ στη δουλειά. Και τα δύο δεν μπορείτε να τα αναβάλλετε, μπορείτε; Αντιμετωπίστε λοιπόν και τον προσωπικό σας χρόνο σαν ένα οποιοδήποτε άλλο ραντεβού και επαναφορτίστε τις μπαταρίες σας.

Προσπαθήστε να βρείτε τουλάχιστον μισή ώρα κάθε μέρα για σας. Δεν χρειάζεται να γίνει με τη μία. Και πριν καν αποφασίσετε τι θα κάνετε μέσα σ’ αυτή την ώρα, φτιάξτε ένα πρόγραμμα να την συμπεριλαμβάνει. Δεν πρόκειται να πάει χαμένη!

Προσέξτε επίσης αυτή η ώρα να είναι αποκλειστικά για σας. Καθώς είμαστε πια μια κοινωνία… πολλαπλών καθηκόντων, συνήθως ακόμα και όταν κάνουμε ένα πράγμα, σκεφτόμαστε κάτι ακόμα που πρέπει να γίνει, ή μπορεί να κάνουμε και δυο πράγματα ταυτόχρονα. Μη το κάνετε αυτό με τον χρόνο που θα αφιερώσετε στον εαυτό σας. Αυτό το συγκεκριμένο χρόνο φροντίστε να είστε εκεί για σας και για κανέναν άλλο. Μην σκεφτείτε τον κατάλογο με τα τρόφιμα που πρέπει να αγοράσετε στο σούπερ μάρκετ, ούτε τη συμπεριφορά του παιδιού σας που δεν ήταν η σωστή και θα πρέπει να συζητήσετε μαζί του γι’ αυτήν. Υπάρχει χρόνος μέσα στη μέρα μας που μπορούμε να τον απολαύσουμε, αλλά συνήθως τον χάνουμε επειδή επικεντρωνόμαστε σ’ αυτό που θα πρέπει να κάνουμε στη συνέχεια.

Δείτε πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε ακόμα και ένα δεκάλεπτο – τέταρτο του χρόνου σας κάνοντας κάτι για τον εαυτό σας

Αν έχετε 10-15 λεπτά

* Καθίστε στο μπαλκόνι ή τη βεράντα σας με ένα φλιτζάνι καφέ και μια εφημερίδα ή ένα περιοδικό.΄Η με ένα φλιτζάνι καφέ μόνο και παρατηρήστε τον ουρανό. Απλά ξεκουράστε το βλέμμα σας παρακολουθώντας κάτι. Χωρίς τηλέφωνα ή ημερολόγια τριγύρω.

* Κάντε ένα ολιγόλεπτο chat με κάποιον φίλο στο Ιντερνετ. Μιλήστε περί ανέμων και υδάτων. Αν δεν βρείτε κάποιο φίλο να συζητήσετε, απλά σερφάρετε σε αγαπημένες σας ιστοσελίδες.

* Μετακινηθείτε στο χώρο σας. Αν είστε στο γραφείο σας τεντωθείτε, περπατήστε μέχρι το παράθυρο ή αν είναι εύκολο βγείτε μια μικρή βόλτα στο τετράγωνο.

* Αναπνεύστε βαθιά, αργά και απαλά για μερικά λεπτά. Μπορείτε να αφήσετε το μυαλό σας να περιπλανηθεί, αλλά μην αρχίσετε να σχεδιάζετε τι πρέπει να κάνετε στη συνέχεια της ημέρας. Απλά ακολουθήστε την αναπνοή σας.

* Ασχοληθείτε με το κατοικίδιό σας. Πάρτε αγκαλιά το σκύλο και τη γάτα σας, μιλήστε τους, παίξτε για λίγο μαζί τους. Αμέσως θα αισθανθείτε πολύ καλύτερα.

* Βάλτε λίγη από την αγαπημένη σας μουσική και καθίστε να την απολαύσετε.

Αν έχετε 15-30 λεπτά

* Διαβάστε ένα κεφάλαιο από το αγαπημένο σας βιβλίο που θέλατε εδώ και καιρό να πιάσετε στα χέρια σας και το αφήνατε για αργότερα. Κρατήστε σε ένα καλάθι ένα περιοδικό, ή ένα σταυρόλεξο και ασχοληθείτε για λίγο μαζί τους κάνοντας μικρές «αποδράσεις» από την καθημερινότητα.

* Αν έχετε κοντά σας ένα πάρκο, βγείτε για μια βόλτα και κάντε ένα γρήγορο περπάτημα.

* Κάντε διάφορα μικροπράγματα. Οχι όμως καθαρισμό του σπιτιού ή τακτοποίηση των ρούχων των παιδιών σας. Κάντε κάτι που σας ευχαριστεί, όπως ας πούμε να ασχοληθείτε με τα φυτά σας, ποτίστε τα, κλαδέψτε τα, κόψτε λουλούδια και βάλτε τα σε ένα βάζο.

* Απολαύστε ένα χαλαρωτικό μπάνιο. Αν έχετε παιδιά, φροντίστε βεβαίως, είτε να λείπουν από το σπίτι, είτε να είναι απασχολημένα με κάτι για να μη σας διακόπτουν την ηρεμία κάθε λίγο φωνάζοντας «μαμά».

Αν έχετε 30-60 λεπτά

* Πάρτε έναν υπνάκο ή απλά ξαπλώστε στο κρεβάτι σας για να ξεκουραστείτε διαβάζοντας ένα περιοδικό.

* Κλείστε ένα ραντεβού για ένα πεντικιούρ – μανικιούρ ή αν τα καταφέρνετε μόνη σας φροντίστε τα νύχια των ποδιών και των χεριών σας.

* Κάντε μια περιποίηση προσώπου βάζοντας μια μάσκα ομορφιάς.

* Προγραμματίστε μια βόλτα για καφέ με κάποιο φίλο. Βρείτε από πριν μια μέρα που ξέρετε ότι θα είναι πιο εύκολη από τις υπόλοιπες, τηλεφωνήστε στο φίλο ή τη φίλη σας, κλείστε ένα ραντεβού και αντιμετωπίστε το σαν μια υποχρέωση που δεν μπορεί να αναβληθεί.

* Προσθέστε τα δικά σας αγαπημένα πράγματα σ’ αυτές τις λίστες. Μπορεί να μη σας ταιριάζει τίποτα από τα παραπάνω, αλλά να σας ταιριάζει κάτι διαφορετικό, κάποιο χόμπι που ενδεχομένως σας φέρνει χαρά και ηρεμία και οι πολλαπλές υποχρεώσεις σάς έχουν κάνει να το αφήσετε στην άκρη. Επαναφέρετέ το στη ζωή σας και θα δείτε πως αυτές οι μικρές καθημερινές ενασχολήσεις μαζί του θα σας δημιουργήσουν το παλιό κέφι και θα σας προσφέρουν την δύναμη που χρειάζεστε για να αντιμετωπίσετε όλες τις καταστάσεις που προκύπτουν.

Ο,τι όμως κι αν επιλέξετε, φροντίστε να είναι αναζωογονητικό και χαλαρωτικό. Τα «πρέπει» είναι ο εχθρός της χαλάρωσης. Μην σκεφτείτε τι είναι αυτό που πρέπει να κάνετε, αλλά σκεφτείτε τι είναι αυτό που θα επαναφορτίσει τις μπαταρίες σας και θα σας κάνει να νοιώσετε όμορφα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »