MENU

Boηθά το λευκό ρύζι στην απώλεια βάρους;

14 Μαΐου 2019 • Διατροφή

Το λευκό ρύζι είναι μια πλούσια πηγή υδατανθράκων, απαραίτητων για τη διατήρηση της ενέργειας, ωστόσο στερείται ένα από τα στοιχεία που υποστηρίζουν την απώλεια βάρους: Τις φυτικές ίνες.

Οι υδατάνθρακες στο λευκό ρύζι μπορεί να προκαλέσουν αύξηση του σακχάρου στο αίμα, γεγονός που υπονομεύει την απώλεια βάρους. Υπάρχει ωστόσο και η θετική πλευρά που είναι πως το λευκό ρύζι σας χορταίνει και έτσι αν προσέξετε πόση ποσότητα απ’ αυτό τρώτε, θα μπορέσει να σας βοηθήσει στο θέμα της δίαιτας.

Παρακολουθήστε τις θερμίδες

Το λευκό ρύζι δεν είναι η πιο υγιεινή επιλογή, αλλά κάθε φαγητό μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος, αρκεί να περιορίσετε το συνολικό ποσό των θερμίδων που καταναλώνονται κάθε μέρα και να δραστηριοποιήστε σωματικά, ώστε να καίτε τις περισσότερες θερμίδες απ’ αυτές που παίρνετε. Μισή κούπα μαγειρεμένο λευκό ρύζι έχει 103 θερμίδες που είναι αρκετά χαμηλή ποσότητα, ώστε να μπορεί να ταιριάξει σε κάθε πρόγραμμα απώλειας βάρους. Αλλά αν δεν δώσετε προσοχή στην ποσότητα, ακριβώς επειδή είναι υψηλό σε θερμίδες θα μπορούσατε εύκολα να καταναλώσετε περισσότερο απ’ όσο συνειδητοποιείτε. Για παράδειγμα αν μαγειρέψετε ρύζι με κρέας και βάλετε στο πιάτο 2 κούπες ρύζι, με δεδομένο ότι η μισή κούπα έχει 103 θερμίδες, έχετε ήδη φορτώσει τη μερίδα σας με περισσότερες από 400 θερμίδες χωρίς να υπολογίσετε καν το κρέας ή οτιδήποτε άλλο περιλαμβάνει το γεύμα σας.

Οι υδατάνθρακες εκτοξεύουν απότομα το σάκχαρο στο αίμα

Από μισή κούπα μαγειρεμένο λευκό ρύζι θα πάρετε 22 γραμμάρια υδατανθράκων, γεγονός που αντιστοιχεί στο 17% των υδατανθράκων μιας ολόκληρης ημέρας με βάση την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη που είναι 130 γραμμάρια. Η ανησυχία για το άσπρο ρύζι είναι πως οι υδατάνθρακες που περιέχει δεν αντισταθμίζονται από φυτικές ίνες, η παρουσία των οποίων επιβραδύνει την πέψη και βοηθά στην ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα. Εν αντιθέσει, οι υδατάνθρακες στο λευκό ρύζι προκαλούν απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Καθώς η ινσουλίνη εργάζεται για να επιστρέψει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα στα φυσιολογικά όρια, προωθεί την μετατροπή της ζάχαρης σε λίπος, ενώ παράλληλα διασφαλίζει πως το λίπος αυτό δεν θα χρησιμοποιηθεί για ενέργεια. Αυτές οι δράσεις προωθούν την αύξηση του σωματικού βάρους παρά την απώλειά του.

Θέματα θρεπτικής πυκνότητας

Ως θρεπτική πυκνότητα ορίζεται η ποσότητα των θρεπτικών συστατικών που παίρνει κανείς για κάθε θερμίδα που καταναλώνει. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επιλέγετε τροφές υψηλής θρεπτικής πυκνότητας, καθώς μειώνετε τις θερμίδες σας, προκειμένου να πάρετε όλες τις βιταμίνες και τα μέταλλα που χρειάζεται το σώμα σας. Το λευκό ρύζι υπολείπεται σε θρεπτικά συστατικά όταν πρόκειται να ξεκινήσετε τον περιορισμό των μερίδων σας. Μία μερίδα ρύζι που αντιστοιχεί σε μια κούπα ρύζι είναι καλή πηγή σεληνίου, σιδήρου, φυλλικού οξέος, νιασίνης και θειαμίνης. Αλλά περικόπτοντας τη μερίδα στο μισό, δηλαδή σε μισή κούπα ρύζι, ώστε να μη φορτωθείτε τις θερμίδες του, μειώνετε σημαντικά και τη θρεπτική αξία του, έτσι ώστε να αποτελεί πια μόνο καλή πηγή φυλλικού οξέος και θειαμίνης.

Απολαύστε το περιστασιακά σε κάποιο γεύμα σας

Αν θέλετε να χάσετε βάρος θα πρέπει να καταναλώνετε καστανό ρύζι που έχει περισσότερες φυτικές ίνες από το άσπρο ρύζι. Ωστόσο, μπορείτε περιστασιακά να απολαμβάνετε και ένα γεύμα με λευκό ρύζι. Φροντίστε, όμως, να το συνοδεύετε με άπαχη πρωτεΐνη, όπως κοτόπουλο και με λαχανικά. Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να πάρετε τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεστε χωρίς να υπάρχουν επιπτώσεις στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας, αλλά και να στηρίξετε την προσπάθειά σας για απώλεια βάρους.

Related Posts

One Response to Boηθά το λευκό ρύζι στην απώλεια βάρους;

  1. Ο/Η ρυζι λέει:

    Βάζω 40 γρ. ωμό ρύζι με το αντίστοιχο νερό και όταν τελειώσει το μαγείρεμα είναι μια ολόκληρη κούπα ρύζι. Και να ήθελα, δεν νομιζω οτι μπορώ να φάω άλλη. 40 γρ. ρύζι ΔΕΝ ειναι 200 θερμίδες. Είναι περίπου 150.
    Μια μπανάνα έχει 120 θερμίδες, αλλα στο άρθρο για τα φρούτα δεν το τονίζετε το ίδιο, λέγοντας τι θα συμβεί αν φάμε 2 μπανάνες. Γιατί δηλαδή κάποιος που μπορεί να φάει 2 κούπες ρύζι να μην μπορεί να φάει 2-3 μπανάνες στην καθισιά του;
    Οι φυτικές ίνες που λείπουν απο το ρύζι δεν βλέπω το λόγο να μας απασχολούν, αν φροντίσουμε να το φάμε με σαλάτα, όπως άλλωστε πρέπει να γίνεται σε όλα μας τα γεύματα.
    Αν δεν φάμε το ρυζάκι μας, πώς θα βάλουμε τους απαραίτητους υδατάνθρακες στη διατροφη μας; Μόνο πατάτες κάθε μέρα; Ή μήπως μακαρόνια;
    Αυτή η αγιοποίηση των φρούτων και η δαιμονοποίηση των υπολοιπων υδατανθράκων έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα εκνευριστική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »