MENU
viagra

Το Viagra μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο μελανώματος

8 Απριλίου 2014 • Δερματολογία, Υγεία

Οι άνδρες που χρησιμοποιούν το Viagra για να πάρουν μια έξτρα ώθηση στην κρεβατοκάμαρα, μπορεί να κινδυνεύουν να αναπτύξουν μελάνωμα, την πιο θανατηφόρα μορφή καρκίνου του δέρματος, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνδρες που πήραν το θαυματουργό μπλε χάπι σιλντεναφίλη, γνωστό ως Viagra, είχαν περίπου 84% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν μελάνωμα, από τους άνδρες που δεν λάμβαναν το φάρμακο.

«Επειδή, βέβαια, πρόκειται για μια προκαταρκτική μελέτη, δεν σημαίνει προς το παρόν ότι όσοι το χρησιμοποιούν για τη θεραπεία της στυτικής δυσλειτουργίας, πρέπει να διακόψουν την αγωγή τους», τόνισε ο δρ Abrar Qureshi, καθηγητής και πρόεδρος του τμήματος δερματολογίας της Ιατρικής Σχολής Warren Alpert του Πανεπιστημίου Μπράουν στο Ρόουντ Αϊλαντ.

«Ομως, οι άνθρωποι που βρίσκονται σε φαρμακευτική αγωγή και έχουν πολύ υψηλό κίνδυνο για ανάπτυξη μελανώματος μπορούν να έρθουν σε επαφή με τους γιατρούς τους», τόνισε ο Qureshi, συν-συγγραφέας της μελέτης, που παρακολούθησε σχεδόν 26.000 άνδρες.

Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό JAMA Internal Medicine.

Το Viagra μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο του μελανώματος, επειδή επηρεάζει το ίδιο γενετικό μονοπάτι που επιτρέπει στο καρκίνο του δέρματος να γίνει πιο επεμβατικός, σύμφωνα με τον Qureshi. Αυτοί που πήραν το φάρμακο δεν βρίσκονταν σε υψηλότερο κίνδυνο από άλλες, λιγότερο επικίνδυνες μορφές καρκίνου του δέρματος, όπως το βασικοκυτταρικό ή λεπιδοκυτταρικό καρκίνωμα.

Περίπου 76.100 νέες περιπτώσεις μελανώματος αναμένεται να διαγνωστούν μόνο στις ΗΠΑ το 2014 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών και περίπου 9.710 άνθρωποι θα πεθάνουν, από τους οποίους οι 6.470 αναμένεται να είναι άνδρες.

Ο Qureshi και οι συνεργάτες του σε διάφορες τοποθεσίες των ΗΠΑ, αλλά και στην Κίνα ανέλυσαν στοιχεία σχετικά με τη χρήση Viagra και τον καρκίνο του δέρματος, από μία μελέτη των Επαγγελματιών Υγείας, μια μακροχρόνια μελέτη ανδρών γιατρών και εργαζομένων στην υγειονομική περίθαλψη.

Η μέση ηλικία των ανδρών στη μελέτη ήταν τα 65 χρόνια και περίπου το 6% απ’ αυτούς είχε λάβει Viagra για τη θεραπεία της στυτικής δυσλειτουργίας. Αν οι άνδρες είχαν χρησιμοποιήσει το  Viagra έστω και μία φορά είχαν περίπου διπλάσιο κίνδυνο εμφάνισης μελανώματος απ’ ό,τι εκείνοι που δεν έκαναν χρήση του συγκεκριμένου φαρμάκου. Η διαπίστωση αυτή ίσχυε ακόμα και όταν έλαβαν υπόψιν το οικογενειακό ιστορικό καρκίνου του δέρματος, την έκθεση στο υπεριώδες φως, στις πολιτείες που ζούσαν οι συγκεκριμένοι άνδρες, τυχόν σοβαρές ασθένειες, αλλά και άλλους παράγοντες.

«Οι γιατροί της πρωτοβάθμιας φροντίδας που αντιμετωπίζουν ηλικιωμένους άνδρες για τη λήψη του Viagra, θα πρέπει να ελέγχουν τους ασθενείς τους για σημάδια του καρκίνου του δέρματος», τόνισε η δρ June Robinson από την Ιατρική Σχολή Νorthwester, που έγραψε το συνοδευτικό άρθρο.

Ο ρυθμός αύξησης των νέων κρουσμάτων  μελανώματος στους άνδρες επιβεβαιώθηκε μετά την είσοδο του Viagra στην αγορά, το 1998, αυξάνοντας τις «προειδοποιητικές σημειώσεις» για τις επιπτώσεις της σιλντεναφίλης στο μελάνωμα.

Ωστόσο, ο ρόλος της συγκεκριμένης ουσίας στη βιολογική συμπεριφορά του μελανώματος στους ηλικιωμένους άνδρες, απαιτεί περαιτέρω μελέτη, συμφωνούν οι ερευνητές.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »