MENU
hibiscus

Τσάι ιβίσκου: O φυσικός τρόπος μείωσης της υπέρτασης

25 Οκτωβρίου 2015 • Βιταμίνες - Αντιοξειδωτικά

Για δεκαετίες ολόκληρες οι ερευνητικές προσπάθειες επικεντρώθηκαν στην μελέτη του μαύρου και του πράσινου τσαγιού και στα οφέλη που παρέχουν αμφότερα για την υγεία. Το τσάι από βότανα δεν είχε την ίδια τύχη.

Το τσάι που τεχνικά ονομάζεται τίλιο, δεν έχει μελετηθεί επαρκώς. Ευτυχώς, μόλις πρόσφατα, οι επιστήμονες έχουν αρχίσει να μελετούν το τσάι που παρασκευάζεται από τα βότανα και σιγά σιγά ανακαλύπτουν τα οφέλη που τα βότανα παρέχουν για την υγεία. Ενα απ’ αυτά, είναι το τσάι από ιβίσκο, το τσάι με το εκπληκτικό κόκκινο χρώμα.

Ενα φλιτζάνι ζεστό τσάι ιβίσκου περιέχει:

Θερμίδες: 0 kcal

Γλυκαιμικός Δείκτης: Χαμηλός

Γλουτένη: Ναι

Mείωση της αρτηριακής πίεσης

Πολλοί μιλούν για τα οφέλη του τσαγιού από ιβίσκο στον καθαρισμό του δέρματος και στη ρύθμιση της ισορροπίας των υγρών. Τα περισσότερα οφέλη, όμως, από την κατανάλωσή του αφορούν τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Μελέτες που έχουν γίνει σε ζώα έδειξαν πως το εκχύλισμα τσαγιού του ιβίσκου μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση με δοσο-εξαρτώμενο τρόπο. Σε μελέτες στους ανθρώπους αποδείχτηκε πως ένα φλιτζάνι τσάι ιβίσκου σε καθημερινή βάση χαμηλώνει σημαντικά τόσο την συστολική όσο και την διαστολική αρτηριακή πίεση σε ενήλικες με  υπέρταση και διαβήτη τύπου 2.

Δύο μελέτες που συνέκριναν το τσάι ιβίσκου με το μαύρο τσάι το βρήκαν πιο αποτελεσματικό στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Τα οφέλη του τσαγιού από ιβίσκο για την υγεία, προέρχονται πιθανόν από ένα αντιοξειδωτικό που υπάρχει στα φωτεινά κόκκινα λουλούδια του. Οι ανθοκυανίνες, που είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά βρίσκονται συχνά στα τρόφιμα με έντονο κόκκινο χρώμα, όπως οι φράουλες και το καρπούζι.

Αλλες μελέτες διερεύνησαν επίσης τη δυνατότητα μείωσης της χοληστερόλης και τις επιπτώσεις του τόσο στην ολική χοληστερόλη όσο και στις HDL και LDL, καθώς και στα τριγλυκερίδια. Τα αποτελέσματα ήταν ασταθή. Μια μελέτη επανεξέτασης ανέφερε ότι το τσάι ιβίσκου δεν είχε κάποια σημαντική επίδραση σε κάποιο από τα αποτελέσματα που εξετάστηκαν σε σύγκριση με ένα εικονικό φάρμακο, με το μαύρο τσάι ή με τη δίαιτα.

Επομένως, τα κορυφαία οφέλη του αφορούν την μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Πώς να φτιάξετε τσάι ιβίσκου

* Αγοράζετε αποξηραμένα λουλούδια ιβίσκου και ρίχνετε 1 κουταλάκι του γλυκού αποξηραμένα λουλούδια για κάθε φλιτζάνι βραστό νερό που θα βάλετε στην τσαγιέρα.

* Αφήστε τα αποξηραμένα λουλούδια στην τσαγιέρα. Ρίξτε ένα φλιτζάνι βραστό νερό απευθείας στην κορυφή.

* Αφήστε τουλάχιστον για 5 λεπτά.

* Σουρώστε τα λουλούδια από το τσάι.

* Προσθέστε μέλι ή άλλη φυσική γλυκαντική ουσία αν το επιθυμείτε.

Δείτε, επίσης, στο παρακάτω βίντεο έναν εναλλακτικό τρόπο να φτιάξετε τσάι από ιβίσκο:

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »