MENU
ponokefalos

Τροφές και συστατικά που ανακουφίζουν από τον πονοκέφαλο

25 Φεβρουαρίου 2017 • Διατροφή

Υποφέρετε περιστασιακά από πονοκέφαλο; Αισθάνεστε ότι δεν μπορείτε να διαχειριστείτε καταστάσεις γιατί το κεφάλι σας πάει να σπάσει και ψάχνετε απεγνωσμένα να πάρετε ένα παυσίπονο για να σας περάσει;

Προτού καταφύγετε σε κάθε είδους παυσίπονο, επιχειρήστε να διώξετε τον ενοχλητικό πονοκέφαλο ή την ημικρανία με φυσικό τρόπο, καταναλώνοντας τροφές που φημίζονται για τα ευεργετικά τους αποτελέσματα.

Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο βοηθά τα νευρικά κύτταρα να μείνουν χαλαρά και παράλληλα επηρεάζει πολλούς νευροδιαβιβαστές και υποδοχείς που εμπλέκονται σε κρίσεις ημικρανίας. Ως θρεπτικό συστατικό βρίσκεται σε δημητριακά ολικής αλέσεως, φυλλώδη σκούρα πράσινα λαχανικά, όσπρια και ξηρούς καρπούς όπως τα αμύγδαλα.

Βιταμίνη Ε

Εκτός από τις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες η βιταμίνη Ε βελτιώνει επίσης την κυκλοφορία και μπορεί να ανακουφίσει τους πονοκεφάλους. Οι ξηροί καρποί είναι μια καλή πηγή βιταμίνης Ε, όπως και οι ηλιόσποροι.

Κάλιο

Το κάλιο είναι ένας ηλεκτρολύτης και η δραματική απώλειά του, μέσω εμετού, διάρροιας ή έντονης άσκησης μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους.

Βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη)

Τα συμπληρώματα ριβοφλαβίνης φαίνεται πως συμβάλλουν στη μείωση του αριθμού των επιθέσεων της ημικρανίας. Ωστόσο, αυτό δεν φαίνεται να μειώνει τον πόνο ή τη διάρκεια της επίθεσης. Τρόφιμα που αποτελούν πηγές ριβοφλαβίνης είναι το γάλα, τα αυγά, το κρέας, τα πράσινα λαχανικά, οι ξηροί καρποί και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Νερό

Φαίνεται τόσο απλό κι όμως είναι αλήθεια: Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους. Αν σας είναι δύσκολο να πιείτε μεγάλες ποσότητες νερού με τη μία, κρατήστε ένα επαναχρησιμοποιήσιμο μπουκάλι νερό μαζί σας όλη την ημέρα και πίνετε τακτικά γουλιές νερού.

Γνωρίστε τι σας προκαλεί πονοκέφαλο

Ενώ οι πραγματικές αιτίες ποικίλλουν από το ένα άτομο στο άλλο, τα ακόλουθα στοιχεία θεωρούνται ως τα πιο τυπικά χαρακτηριστικά του πονοκέφαλου :

* Ελλειψη ύπνου ή ακανόνιστο πρόγραμμα ύπνου

* Παράλειψη γευμάτων ή ασυνήθιστη ώρα γεύματος

* Αφυδάτωση

* Υπερβολικό άγχος

Επιπλέον, οι πάσχοντες από ημικρανία μπορεί να πρέπει να παρακολουθήσουν τι τρώνε ή τι πίνουν, καθώς τα ακόλουθα στοιχεία έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να προκαλέσουν ημικρανία.

* Τεχνητά γλυκαντικά

* Αλκοόλ και ιδίως μπύρα ή κρασί

* Καφεΐνη

* MSG ή το όξινο γλουταμινικό νάτριο

* Μαλακά τυριά όπως το ροκφόρ

* Καπνιστά ή παστά

* Σοκολάτα

Συμπέρασμα

Ο πονοκέφαλος έχει πολλές πιθανές αιτίες και εναύσματα, οπότε η πρόληψη και η θεραπεία του διαφέρει από το ένα άτομο στο άλλο. Κοιτάξτε μέσα από τον κατάλογο των παραπάνω θρεπτικών ουσιών μήπως σας λείπουν κάποιες από τις τροφές των θρεπτικών αυτών συστατικών. Το καλό είναι πως πολλές από τις τροφές που καταπολεμούν τον πονοκέφαλο περιέχουν επίσης άλλα θρεπτικά συστατικά που θα ωφελήσουν τη γενική υγεία σας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »