MENU

Τροφές στη «μάχη» της αντι-γήρανσης

8 Μαρτίου 2018 • Διατροφή

anti-aging1

Δεν μπορούμε να σταματήσουμε το χρόνο, μπορούμε όμως να επιβραδύνουμε τις συνέπειές του στην εικόνα μας ή ακόμα και να αναστρέψουμε τη φθορά που έχει προκαλέσει.

Πώς; Μέσω καλής διατροφής και υγιεινής ζωής.

Η καλύτερη δίαιτα στον κόσμο δεν μπορεί να αναστρέψει τη ζημιά που προκαλεί ο άσχημος τρόπος ζωής, αν κάποιος εξακολουθήσει μετά την ολοκλήρωσή της να κάνει κακές επιλογές. Γι’ αυτό προτού φορτώσετε το καλάθι του σούπερ μάρκετ ξεφορτωθείτε κάποιες κακές συνήθειες.

stop-smoking

Mην καπνίζετε

Αν το κάνετε σημαίνει πως πατάτε το πόδι στο γκάζι ολοταχώς για την διαδικασία της γήρανσης. Μελέτες έχουν δείξει ζημιά στις βασικές δομές των κυττάρων του δέρματος ενός καπνιστή που αφήνει το δέρμα καταβεβλημένο.

Woman Sleeping 2002

Να ξεκουράζεστε επαρκώς

Πέρα από το ότι κυριολεκτικά η ξεκούραση προσφέρει χρόνια ζωής, η έλλειψη ύπνου σας κάνει να φαίνεστε μεγαλύτεροι από ό,τι πραγματικά είστε. Οι ειδικοί συνιστούν τουλάχιστον επτά με οκτώ ώρες ξεκούραστου και ήρεμου ύπνου.

sun-exposure

Περιορίστε την έκθεση στον ήλιο

Κάποια έκθεση στον ήλιο μας κάνει καλό, επειδή είναι πηγή για την παροχή της βιταμίνης D. Η βιταμίνη D θρέφει τους μύες και τα οστά, κάτι που με τη σειρά του διατηρεί το δέρμα υγιές. Αλλά η υπερέκθεση στον ήλιο μπορεί να εξαλείψει όλες τις καλές πτυχές, ενώ παράλληλα μπορεί να αυξήσει τις αλλαγές στο μελάνωμα, ένα θανατηφόρο είδος καρκίνου του δέρματος, ενώ το υπεριώδες φως μπορεί επίσης να προκαλέσει μόνιμες βλάβες στο DNA των κυττάρων του δέρματος και στο κολλαγόνο που βοηθά στην υγεία των δερματικών κυττάρων. Χρησιμοποιήστε κατάλληλη προστασία του δέρματος, όταν νομίζετε ότι θα εκτεθείτε στον ήλιο περισσότερο απ’ ό,τι πρέπει!

frouta-laxanika

Καλή διατροφή: Φρούτα και λαχανικά

Με βάση όλες τις έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με τα τρόφιμα που έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες, η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών προσφέρει το μεγαλύτερο εύρος της επιστημονικής υποστήριξης. Ολα τα οφέλη της κατανάλωσής τους μπορούν να είναι εμφανή στο πρόσωπό σας σε λίγες μόλις εβδομάδες!

Στο Πανεπιστήμιο του Σεντ Αντριους οι επιστήμονες βρήκαν το δέρμα πιο υγιές και περισσότερο ελκυστικό, με θερμότερες και πιο νεανικές κίτρινες και κόκκινες αποχρώσεις, με την αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών. Αυτό συμβαίνει επειδή τα καροτενοειδή που βρίσκονται στα πράσινα, κόκκινα, κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά αντανακλούσαν στην επιφάνεια του δέρματος.

Μόλις τρεις μερίδες από πλούσια σε καροτενοειδή είδη τροφίμων, όπως καρότα, γλυκοπατάτες, σπανάκι, ροδάκινα, κολοκύθες, βερίκοκα, καρπούζι, τομάτες και ροζ γκρέιπφρουτ σε μια περίοδο έξι εβδομάδων ήταν αρκετές για να φανεί μια αξιοπρόσεκτη βελτίωση. Καταναλώνετέ τα λοιπόν καθημερινά για να βελτιωθεί η εικόνα του δέρματος και ό,τι άλλο βρίσκεται κάτω απ’ αυτό!

cacao

Κακάο

Το κακάο είναι συχνά το τελευταίο πράγμα που οι άνθρωποι θα μπορούσαν να σκεφτούν ότι κάνει καλό στο δέρμα. Σε μια διπλή μελέτη 30 εθελοντές επιλέχθηκαν τυχαία για να καταναλώνουν καθημερινά για μια περίοδο 12 εβδομάδων σοκολάτα είτε με υψηλή είτε με χαμηλή ποσότητα φλαβανόλης. Εκείνοι που κατανάλωναν σοκολάτα με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη είδαν την προστασία του δέρματός τους από την υπεριώδη ακτινοβολία (UV) να διπλασιάζεται, κάτι που δεν συνέβη με εκείνους που κατανάλωναν προϊόν με χαμηλή περιεκτικότητα σε φλαβανόλη.

stafilia

Σταφύλια

Το κόκκινο κρασί και ο χυμός σταφυλιού περιέχουν ένα συστατικό που ονομάζεται ρεσβερατρόλη, που βρίσκεται στη φλούδα των σταφυλιών. Οι λειτουργίες της ρεσβερατρόλης ως αντιφλεγμονώδους και φυσικού προστατευτικού για την υπεριώδη ακτινοβολία, σταματούν την πρόωρη γήρανση. Τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει προστατεύουν επίσης από τον καρκίνο του δέρματος και άλλες επικίνδυνες διαταραχές. Οι καρποί του σταφυλιού είναι πλούσιοι σε προανθοκυανιδίνες που αποτελούν ισχυρά αντιοξειδωτικά που προστατεύουν από βλάβες του DNA των δερματικών κυττάρων. Απολαύστε λοιπόν ολόκληρο το σταφύλι!

olive oil

Ελαιόλαδο

Σε μια ανασκόπηση πολλών μελετών που εξέτασαν τα αντιγηραντικά οφέλη της μεσογειακής διατροφής, το ελαιόλαδο λόγω των φαινολικών ιδιοτήτων του βρέθηκε πως είναι το κλειδί για την πρόληψη όλων των ασθενειών που συνδέονται με την ηλικία. Η πλειονότητα των αντιγηραντικών ωφελειών μπορούν να αποδοθούν στην παρουσία των φαινολικών ενώσεων του ελαιόλαδου που έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

solomos

Λιπαρά ψάρια

Ο σολομός, όπως και η πέστροφα, ο τόνος και το σκουμπρί, είναι μεγάλες πηγές πρωτεϊνών ω-3 και βιταμίνης 12 και προσφέρουν τη δική τους συνεισφορά στην διατήρηση μιας νεανικής εμφάνισης. Στην πραγματικότητα σπασμένα και αδύναμα νύχια μπορεί να είναι σημάδι ανεπάρκειας της βιταμίνης 12. Αυτό που δίνει ο σολομός είναι ένα υγιές χρώμα, το γνωστό μας «σομόν» που οφείλεται στην φυσική ουσία ασταξανθίνη, η οποία ανήκει στην οικογένεια των καροτενοειδών. Η έρευνα απέδειξε πως αυτό το ισχυρό αντιοξειδωτικό καταπολεμά τις ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία. Τα ω-3 λιπαρά οξέα παίζουν το  ρόλο τους στη μείωση της εσωτερικής φλεγμονής, κάτι που συνεπάγεται καλύτερη κυκλοφορία του αίματος. Το ξηρό δέρμα ή η φαγούρα στο τριχωτό της κεφαλής μπορεί να αποτελεί απόδειξη χαμηλής πρόσληψης, αλλά και χαμηλά αποθέματα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

sogia

Σόγια

Η σόγια περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά που προωθούν την υγιή γήρανση από μέσα προς τα έξω. Ενα συστατικό της είναι η εκουόλη, που προέρχεται από την ισοφλαβόνη της σόγιας. Στις γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση τα νεανικά επίπεδα των οιστρογόνων πέφτουν και το ίδιο κάνει το δέρμα και η πυκνότητα των οστών. Η εκουόλη μπορεί να αυξήσει το κολλαγόνο και την ελαστίνη και να προκαλέσει σημαντικές θετικές μεταβολές στα αντιοξειδωτικά του δέρματος και στα αντι-γηραντικά γονίδια. Το όφελος από τη σόγια και το συμπλήρωμα της εκουόλης μπορεί να είναι ασφαλέστερη, όσο και αποτελεσματικότερη εναλλακτική λύση απ’ ό,τι η θεραπεία με οιστρογόνα.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »