MENU

Τροφές που βοηθούν να πείτε αντίο στον πόνο

12 Απριλίου 2018 • Διατροφή

chilli

Ο χρόνιος πόνος είναι μια κατάσταση που επηρεάζει εκατομμύρια ενήλικες. Κι ενώ τα χάπια μπορεί να τον ανακουφίσουν, μπορούν παράλληλα να προκαλέσουν παρενέργειες ή να μην εξαλείψουν την πραγματική αιτία του.

Οσο καλά φάρμακα κι αν συνταγογραφηθούν τα φάρμακα, οι χρόνια πάσχοντες πολλές φορές δεν λαμβάνουν πλήρη ανακούφιση απ’ αυτά.

Υπάρχει, όμως, μια εναλλακτική λύση στην κουζίνα του κάθε σπιτιού. Ορισμένες τροφές διευκολύνουν τους πόνους γενικότερα. Από την καταπολέμηση της φλεγμονής και το μπλοκάρισμα των σημάτων του πόνου, μέχρι κάποιες φορές και τη θεραπεία της υποκείμενης νόσου.

Διαβάστε παρακάτω ποιες είναι οι τροφές που μπορούν να σας ανακουφίσουν από τον πόνο με φυσικό τρόπο.

cherries

Κεράσια

Στόχος: Αρθρίτιδα, μυϊκοί πόνοι

Δόση: Ενα μπολ ημερησίως

Οι ενώσεις που υπάρχουν στα κεράσια, οι ανθοκυανίνες που είναι τα φυτοθρεπτικά συστατικά που δίνουν στα κεράσια το πλούσιο κόκκινο ή ρουμπινί χρώμα τους, είναι παράλληλα ισχυρά αντιοξειδωτικά και λειτουργούν με δύο τρόπους για να συμπιέζουν τον πόνο: Εμποδίζουν τη φλεγμονή και αναστέλλουν τα ένζυμα που προκαλούν τον πόνο, όπως ακριβώς το κάνουν οι ασπιρίνη και τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Nutrition έδειξε ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν ένα μπολ με κεράσια για πρωινό μείωσαν ένα σημαντικό δείκτη της φλεγμονής κατά 25%.

 

  cranberry-juice

Χυμός cranberry

Στόχος: Ελκη

Δόση: 1 ποτήρι ή 1 φλιτζάνι καθημερινά

Τα έλκη είναι το αποτέλεσμα ενός παθογόνου που ονομάζεται ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού (H.pylori). Αυτό το παθογόνο επιτίθεται στην προστατευτική επένδυση του στομάχου ή του λεπτού εντέρου. Τα αντιβιοτικά είναι η συνήθης θεραπεία, αλλά μπορείτε να βοηθήσετε στην πρόληψη των ελκών με την κατανάλωση χυμού cranberry, που έχει την ικανότητα να μπλοκάρει το H.pylori από το να προσκολληθεί στο βλεννογόνο του στομάχου. Μια μελέτη διαπίστωσε πως ένα φλιτζάνι την ημέρα για 3 εβδομάδες βοήθησε να εξαλειφθεί το 20% του συνόλου των περιπτώσεων λοίμωξης από Η.pylori χωρίς φάρμακα. Να έχετε, όμως, υπόψιν σας ότι ο χυμός γίνεται φλεγμονώδης όταν περιέχει ζάχαρη, γι’ αυτό πάρτε ένα μπουκάλι 100% φυσικό χυμό cranberry. Αν είναι πολύ πικρός, προσθέστε νερό ή ένα φυσικό γλυκαντικό.

Turmeric-

Κουρκουμάς

Στόχος: Πόνοι αρθρώσεων, κολίτιδα (φλεγμονή του παχέος εντέρου)

Δόση: 1 κουταλιά της σούπας καθημερινά

Αυτό το βασικό καρύκευμα έχει χρησιμοποιηθεί για χρόνια στην Αγιουρβεδική Ιατρική για την ανακούφιση από τον πόνο και την επιτάχυνση της πέψης. Ομως, οι ερευνητές, την συνιστούν και για έναν ακόμα λόγο: Για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που έχει μια ουσία που περιέχει και ονομάζεται κουρκουμίνη. Η κουρκουμίνη μπορεί να προστατεύσει τον οργανισμό από την καταστροφή των ιστών και τη φλεγμονή των αρθρώσεων, αλλά και να διατηρήσει την καλή λειτουργία των νευρικών κυττάρων. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την κουρκουμίνη μαζί με μαύρο πιπέρι στο φαγητό σας. Ταιριάζουν πολύ μαζί και το ένα απελευθερώνει τις ουσίες του άλλου.

peppermint-oil

Μέντα

Στόχος: Πονοκέφαλος, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

Δόση: 1 φλιτζάνι του τσαγιού καθημερινά

Μασώντας λίγη μέντα μπορείτε να φρεσκάρετε την αναπνοή σας, αλλά υπάρχει κι ένας άλλος λόγος που θα πρέπει να τη δοκιμάσετε. Η μενθόλη που υπάρχει μέσα στη μέντα βοηθά στην πρόληψη των μυϊκών σπασμών και αυτός είναι ένας από τους λόγους που το έλαιο μέντας αντιμετωπίζει αποτελεσματικά το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Το έλαιο μέντας είναι επίσης χρήσιμο για την ανακούφιση από τους πονοκεφάλους. Τρίψτε λίγη μέντα στους καρπούς σας και εισπνεύστε το άρωμά της.

Ρίξτε βραστό νερό σε φύλλα μέντας και αφήστε μέσα τα φύλλα ανάλογα με το πόσο ισχυρό θέλετε να είναι  το τσάι σας. Μπορείτε να προσθέσετε και λίγες σταγόνες λεμονιού που θα βοηθήσει να απελευθερωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες από τις ουσίες της μέντας.

chili-peppers

Καυτερές πιπεριές τσίλι

Στόχος: Αρθρίτιδα

Δόση: 1/2 κουταλάκι του γλυκού σκόνη τσίλι καθημερινά

Οι ίδιες καυτερές πιπεριές που τσουρουφλίζουν τη γλώσσα μας και φέρνουν δάκρυα στα μάτια μας μπορούν να πάρουν μακριά τον πόνο. Ενα συστατικό στις καυτερές πιπεριές, η καψαϊκίνη διεγείρει τις νευρικές απολήξεις και καταστρέφει τις χημικές ουσίες που αναμεταδίδουν τα σήματα του πόνου. Μπορείτε να αγοράσετε κρέμες που περιέχουν καψαϊκίνη και να αλείψετε την περιοχή που πονάει. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε πιπεριές τσίλι σε σούπες. Μην ξεχάσετε μετά το χειρισμό της πιπεριάς τσίλι να πλύνετε καλά τα χέρια σας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »