MENU

Τροφές κατάλληλες για τη σωστή λειτουργία των νεφρών

15 Ιουνίου 2018 • Διατροφή

Μια ισορροπημένη διατροφή που περιέχει άφθονα θρεπτικά συστατικά είναι σημαντική για όλους. Ωστόσο, τα άτομα με μειωμένη νεφρική λειτουργία πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή σε αυτά που καταναλώνουν.

Μερικές τροφές είναι καλύτερες για τα άτομα με νεφρική νόσο από άλλα. Κάνοντας σωστές επιλογές τροφών μπορείτε να μειώσετε τον «φόρτο εργασίας» των νεφρών και έτσι να αποφευχθεί η πρόοδος της νεφρικής νόσου.

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας πρωτεϊνών επιβαρύνει τα νεφρά, επειδή η διάσπαση των πρωτεϊνών έχει ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση ουρίας στην κυκλοφορία του αίματος. Η κατανάλωση τροφών που είναι χαμηλότερες σε πρωτεΐνες μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων ουρίας και να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο αισθάνονται όσοι έχουν προβλήματα με τους νεφρούς τους. Αντικαταστήστε τα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, όπως το κρέας, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλότερες πρωτεϊνικές επιλογές, όπως σπόροι και λαχανικά.

Υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες θα πρέπει να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της δίαιτας ενός ασθενούς που πάσχει από νεφρική νόσο. Παρόλο που πολλοί άνθρωποι ακολουθούν δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες για να χάσουν βάρος, οι υδατάνθρακες παρέχουν ενέργεια στο σώμα που χρειάζεται ώστε να λειτουργήσει σωστά. Τα άτομα με νεφρική νόσο ή νεφρική βλάβη πρέπει να διατηρούν τα ενεργειακά τους επίπεδα με απλούς και σύνθετους υδατάνθρακες. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες περιλαμβάνουν ψωμιά ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι και μερικά λαχανικά. Καλοί, απλοί υδατάνθρακες, βρίσκονται στα φρούτα. Αποφύγετε τα προϊόντα που περιέχουν ραφιναρισμένη ζάχαρη, όπως κέικ, πίτες, μπισκότα, καραμέλες και αρτοσκευάσματα.

Νάτριο

Η παρακολούθηση της πρόσληψης νατρίου είναι πολύ σημαντική για τα άτομα με νεφρική δυσλειτουργία. Οταν τα νεφρά δεν λειτουργούν καλά, το νάτριο δεν απεκκρίνεται σωστά στα ούρα. Αυτό οδηγεί σε κατακράτηση υγρών και πρήξιμο. Αποφύγετε τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, συμπεριλαμβανομένων τσιπς πατάτας, μπέικον, ζαμπόν, τυρί, κονσερβοποιημένα λαχανικά, κονσερβοποιημένες σούπες, ζωμό σε κύβους και επιτραπέζιο αλάτι. Τα μπαχαρικά και τα βότανα που δεν περιέχουν νάτριο μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσθέσουν γεύση στα τρόφιμα χωρίς αύξηση της πρόσληψης νατρίου.

Φώσφορος

Ο φωσφόρος είναι ένα μέταλλο που είναι απαραίτητο για υγιή δόντια, οστά, μυς και νεύρα. Ωστόσο, η μειωμένη νεφρική λειτουργία καθιστά δύσκολο για τον οργανισμό να εξισορροπήσει τα επίπεδα ασβεστίου και φωσφόρου στο αίμα. Οταν τα επίπεδα φωσφόρου είναι υψηλά, τα επίπεδα ασβεστίου μειώνονται, ωθώντας το σώμα να αποδεσμεύσει ασβέστιο από τα οστά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε εύθραυστα οστά και πόνο στα οστά και στις αρθρώσεις. Αποφύγετε τις τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φώσφορο, όπως το τυρί, τις σαρδέλες, τα αναψυκτικά τύπου κόλα. Αντικαταστήστε τα με χαμηλής περιεκτικότητας σε φώσφορο τρoφές, όπως μπρόκολο, μη αλκοολούχα ποτά και κολοκυθάκια.

Κάλιο

Οι νεφροί που λειτουργούν σωστά συνήθως διατηρούν την ποσότητα καλίου στο σώμα σε κανονικό επίπεδο. Οταν τα νεφρά δεν λειτουργούν σωστά, τα επίπεδα καλίου μπορεί να αυξηθούν και να προκαλέσουν ακανόνιστο καρδιακό παλμό και άλλες σοβαρές ιατρικές καταστάσεις. Αποφύγετε τις μπανάνες, τη σοκολάτα, τις ντομάτες, το πεπόνι, τα δαμάσκηνα και τα μανιτάρια, καθώς περιέχουν υψηλά επίπεδα καλίου. Οι εναλλακτικές τροφές χαμηλού καλίου περιλαμβάνουν μήλα, καρπούζι, αχλάδια, αγγούρια, σταφύλια, βακκίνια, κεράσια και καρότα.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »