MENU

Τροφές κατάλληλες για την πρόληψη του καρκίνου

13 Απριλίου 2017 • Διατροφή

Γνωρίζετε ότι αυτό που τρώτε και η ποσότητα που τρώτε μπορεί να επηρεάσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων τύπων καρκίνου; Σύμφωνα με την έρευνα το 1/3 όλων των θανάτων από καρκίνο συνδέονται με τη διατροφή, το βάρος και την αδράνεια.

Μεγάλο μέρος της έρευνας που συνδέει τη διατροφή και τον καρκίνο είναι ακόμα αρκετά ασαφής κι αυτό συμβαίνει επειδή είναι πολύ δύσκολο να καθοριστεί η σχέση ανάμεσα στον καρκίνο και σε συγκεκριμένα τρόφιμα ή θρεπτικά συστατικά. Τα περισσότερα ευρήματα έχουν προκύψει από την παρακολούθηση των διατροφικών προτύπων σε διαφορετικούς πληθυσμούς.

Οι έρευνες, ωστόσο έχουν καταλήξει σε κάποια συγκεκριμένα συμπεράσματα βάσει των οποίων γίνονται κάποιες διατροφικές συστάσεις για την πρόληψη του καρκίνου.

Καταναλώστε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως

Τα φυτά περιέχουν ισχυρά ιχνοστοιχεία, όπως τα φλαβονοειδή και τα καροτενοειδή. Μελέτες έχουν δείξει ότι πολλά από αυτά τα ιχνοστοιχεία αποτελούν ισχυρά αντιοξειδωτικά. Μπορούν να αντιμετωπίσουν τις επιζήμιες αντιδράσεις της οξείδωσης από βιολογικές διαδικασίες που μπορούν να βλάψουν ή να σκοτώσουν τα κύτταρα. Τα φυτικά θρεπτικά συστατικά μειώνουν επίσης τη φλεγμονή που συνδέεται με την ανάπτυξη του καρκίνου και μάλιστα μερικά από αυτά μπορούν να σταματήσουν ή ακόμα και να σκοτώσουν τα καρκινικά κύτταρα.

Όπως και τα υγιή κύτταρα, έτσι και τα καρκινικά κύτταρα χρειάζονται θρεπτικά συστατικά, τα οποία παραδίδονται μέσω ενός δικτύου μικροσκοπικών αιμοφόρων αγγείων. Όγκοι μπορούν να κινήσουν πράγματι την ανάπτυξη των νέων αιμοφόρων αγγείων, μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται αγγειογένεση. Μερικές ενώσεις στις φυτικές τροφές εμποδίζουν την αγγειογένεση.

Είναι αναγκαία μια διατροφή από ένα ευρύ φάσμα φρούτων και λαχανικών, μπαχαρικών, ροφημάτων, συμπεριλαμβανομένων των χυμών φρούτων, του τσαγιού, του καφέ και του κρασιού, καθώς και πρωτεΐνες που περιέχουν μια φυσική δραστηριότητα του οργανισμού που καταδικάζει σε πείνα τα καρκινικά κύτταρα. Αυτές οι πρωτεΐνες βρίσκονται σε ορισμένα ψάρια, οστρακοειδή ή γαλακτοκομικά προϊόντα.

Επιπρόσθετα, το σκόρδο, τα μούρα, οι ντομάτες, τα σταυρανθή λαχανικά όπως είναι το μπρόκολο και το κουνουπίδι, καθώς και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν κάποιες λιγότερο γνωστές αλλά εξίσου ισχυρές ουσίες για την πρόληψη του καρκίνου. Ετσι λοιπόν πρέπει να βάλετε στη διατροφή σας τα κόκκινα κρεμμύδια, τα μήλα, το ρόδι, την κανέλα. Επειδή, μάλιστα, πολλές από τις σημαντικές χημικές ουσίες που εξουδετερώνουν τον καρκίνο είναι συγκεντρωμένες στη φλούδα, πρέπει να καταναλώνετε ολόκληρο το φρούτο ή λαχανικό όταν αυτό είναι δυνατόν.

Καταναλώστε άφθονες φυτικές ίνες

Δημητριακά ολικής αλέσεως, φασόλια, αρακάς, φακές, φρούτα και λαχανικά παρέχουν φυτικές ίνες που βοηθούν στη γρήγορη μετακίνηση των τροφών μέσα στο πεπτικό σύστημα και στην εξάλειψη των καρκινογόνων ουσιών και των οιστρογόνων, τα υψηλά επίπεδα των οποίων σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του μαστού.

Περιορίστε κρέας, αλκοόλ, και γαλακτοκομικά

Μελέτες έχουν δείξει μια σύνδεση μεταξύ των γαλακτοκομικών προϊόντων και του κινδύνου καρκίνου του προστάτη, ενώ το αλκοόλ σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος, καρκίνου του μαστού και καρκίνου του πεπτικού σωλήνα. Τα κόκκινα κρέατα και τα επεξεργασμένα κρέατα, που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη, συνδέονται επίσης με αυξημένο κίνδυνο για ορισμένες μορφές καρκίνου.

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να τρώνε περισσότερο αυτές τις τροφές, που όμως οδηγούν σε παρατεταμένη φλεγμονή που αποτελεί κοινό παρονομαστή για πολλές ασθένειες. Καλό είναι λοιπόν να μειωθεί η κατανάλωση του κρέατος και να αντιμετωπίζεται ως απόλαυση.

Είναι και θέμα ποσότητας

Δεν είναι όμως μόνο τι τρώει κανείς αλλά και πόσο τρώει. Η παχυσαρκία είναι σημαντικός παράγοντας κινδύνου για κάποιες μορφές καρκίνου. Εχει συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, του παχέος εντέρου, του ορθού, του ενδομητρίου, του παγκρέατος και του οισοφάγου.

Η μείωση των μερίδων είναι το καλύτερο μέτρο πρόληψης. Προσπαθήστε να τρώτε το ένα τρίτο από αυτό που σας υπαγορεύει η όρεξή σας. Επίσης, μην τρώτε γρήγορα. Τρώτε αργά, έτσι θα χορτάσετε πιο εύκολα. Ο θερμιδικός περιορισμός σκοτώνει τον καρκίνο και αυξάνει τη διάρκεια ζωής του ανθρώπου.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »