MENU
plato

Το «πλατό απώλειας βάρους» και πώς να το ξεπεράσετε

1 Ιουνίου 2017 • Διατροφή

Eχετε «χτυπήσει» ποτέ ένα «πλατό απώλειας βάρους»; Σας έχει τύχει δηλαδή να ακολουθείτε με συνέπεια τη δίαιτά σας και κάποια στιγμή το βάρος σας να κολλήσει για μερικές μέρες και η ζυγαριά να μην κατεβαίνει με τίποτα;

Δεν είστε οι μόνοι, συμβαίνει κάποια στιγμή σχεδόν σε όλους όσοι ακολουθούν ένα διατροφικό πρόγραμμα απώλειας βάρους.

Βέβαια, το γεγονός ότι συμβαίνει σε όλους, είναι ελάχιστα… παρηγορητικό. Οταν κάποιος φτάσει σ’ αυτό το σημείο είναι φυσικό να απογοητευτεί και να ανησυχήσει, ή ακόμα και να αρχίσει να σκέφτεται εναλλακτικές λύσεις όπως π.χ. χάπια, ενώ «παίζει» ακόμα και το -ακραίο- ενδεχόμενο να τα παρατήσει.

Κι όμως, όπως προαναφέραμε ένα «πλατό» απώλειας βάρους είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό. Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε και να σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε το «πλατό».

1) Αποφύγετε να ζυγίζεστε πολύ συχνά: Συνιστάται να ζυγίζεστε μια φορά την εβδομάδα για ακριβή αποτελέσματα. Το βάρος μας διαφοροποιείται από μέρα σε μέρα, μερικές φορές και αρκετές φορές μέσα στην ίδια μέρα. Ο έλεγχος του βάρους σας σε καθημερινή βάση, είναι πιθανό να σας αποθαρρύνει και να δημιουργήσει αντι-κίνητρα.

2) Ξεκινήστε την άσκηση: Οταν ασκείστε, το σώμα σας αποβάλλει τις τοξίνες και το υπερβολικό νερό από το σύστημά σας. Επίσης, βοηθά στην καύση του λίπους. Αυτό σας βοηθά να χτίσετε μύες που καίνε περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της ανάπαυσης και ως εκ τούτου να αυξήσετε περισσότερο το μεταβολισμό σας.

3) Κρατήστε τον εαυτό σας ενυδατωμένο: Το πόσιμο νερό το πρωί αυξάνει το μεταβολικό ρυθμό και βοηθά πραγματικά στην απώλεια βάρους. Λειτουργεί ως κατασταλτικό της όρεξης. Θα σας χορτάσει και θα σας κρατήσει μακριά από την υπερκατανάλωση τροφής. Μπορείτε να αισθανθείτε λιγότερο πεινασμένοι αν πίνετε νερό και έτσι να ελέγχετε καλύτερα την επιθυμία σας για φαγητό.

4) Μην λιμοκτονείτε: Το σώμα σας χρειάζεται ενέργεια και η ενέργεια προέρχεται από τα τρόφιμα που τρώτε. Αν αφήνετε τον εαυτό σας πεινασμένο, δεν τον βοηθάτε να χάσει βάρος. Αυτό που επιτυγχάνετε σ’ αυτή την περίπτωση είναι να «σκοτώσετε» το μεταβολισμό σας. Θα κάψετε το λίπος του σώματός σας, αλλά στην προσπάθειά του να διατηρήσει το σάκχαρο του αίματος, το σώμα σας θα στραφεί στον μυϊκό σας ιστό. Το σώμα μπορεί να κάνει γλυκόζη από τις πρωτεΐνες, αλλά αν για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορεί να πάρει πρωτεΐνη, θα χρησιμοποιήσει τους μύες σας. Αυτό θα επιβραδύνει ακόμα πιο πολύ το μεταβολισμό σας.

5) Κρατήστε υπό έλεγχο την πρόσληψη θερμίδων σας: Αλλάξτε τα τρόφιμα υψηλής θερμιδικής αξίας με τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες και νερό για να ξεπεράσετε το πλατό απώλειας βάρους. Για παράδειγμα, τρώγοντας ένα μήλο που είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και νερό, αντί για κράκερς, συμβάλλετε στη χαμηλή πρόσληψη θερμίδων, αλλά παράλληλα νοιώθετε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

6) Τρώτε φρούτα και λαχανικά: Συμπεριλάβετε φρούτα και λαχανικά στη διατροφή σας που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, μεταλλικά στοιχεία και βιταμίνες. Τα φρούτα και τα λαχανικά γεμίζουν το στομάχι με όγκο, αλλά με λίγες θερμίδες.

7) Φάτε πρωτεΐνες χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά για να διαχειριστείτε την πείνα σας: Η πρωτεΐνη χρειάζεται χρόνο για να αφομοιωθεί και ως εκ τούτου, σας βοηθά να ελέγχετε την πείνα σας. Βοηθά στην οικοδόμηση των μυών και σας κρατά χορτάτους για περισσότερη ώρα. Το σώμα καίει περισσότερες θερμίδες για να διατηρήσει τους μύες, όταν είναι σε κατάσταση ηρεμίας κι έτσι οδηγεί σε μεγαλύτερη απώλεια βάρους.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »