MENU

To βιολογικό γάλα είναι καλύτερο από το συμβατικό

11 Δεκεμβρίου 2013 • Διατροφή

Μερικές φορές η λέξη «βιολογικό» κερδίζει δικαιολογημένα το φωτοστέφανο της υγείας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι το βιολογικό αγελαδινό γάλα είναι πραγματικά πιο υγιεινό από το συμβατικό γάλα.

«Το βιολογικό γάλα περιέχει περισσότερα υγιή για την καρδιά λιπαρά οξέα από το κανονικό γάλα», λέει ο συντάκτης της μελέτης Charles Benbrook, καθηγητής της έρευνας στο Κέντρο για τη Διατήρηση Γεωργίας και Φυσικών Πόρων στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον. Οι ερευνητές δοκίμασαν σχεδόν 400 δείγματα βιολογικών και συμβατικών γαλακτοκομικών για διάστημα μεγαλύτερο των 18 μηνών.

«Δεν μπορεί να υπάρχει καν συζήτηση για το θέμα. Οταν ταΐζετε αγελάδες γαλακτοπαραγωγής με περισσότερο γρασίδι, είναι σαφές ότι θα βελτιωθεί το προφίλ των λιπαρών οξέων του γάλακτος. Μπορεί επίσης να αυξηθεί το επίπεδο της  πρωτεΐνης. Από την άλλη πλευρά, οι αγελάδες που τρέφονται με τροφή βασισμένη στο καλαμπόκι, παράγουν γάλα που είναι υψηλότερο σε ωμέγα-6 λιπαρά οξέα», λέει ο Benbrook.

Ο λόγος που το βιολογικό γάλα είναι πιο υγιεινό, είναι η αναλογία του σε ωμέγα-6 και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που είναι χαμηλότερα απ’ ό,τι στο κανονικό γάλα. Μια δίαιτα που περιέχει πάρα πολλά ωμέγα-6 λιπαρά οξέα και όχι αρκετά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, έχει συνδεθεί με καρδιακές παθήσεις, καθώς και με καρκίνο, φλεγμονή και αυτοάνοσα νοσήματα. Αυτό συμβαίνει γιατί το έντερό σας μετατρέπει τα ω-6 σε αραχιδονικό οξύ, που μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή. Αλλά οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων βοηθούν να αντισταθμιστεί αυτή η αντίδραση, γι’ αυτό και η μεταξύ τους αναλογία είναι ιδιαίτερα σημαντική.

«Είναι αλήθεια πως, τόσο τα ω-6 λιπαρά οξέα, όσο και τα ω-3 λιπαρά οξέα, είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας. Αλλά όταν διαταραχθεί η μεταξύ τους ισορροπία υπάρχει πρόβλημα. Εάν το βιολογικό γάλα είναι έξω από τον προϋπολογισμό σας, το συμβατικό γάλα εξακολουθεί να είναι εντάξει, αλλά θα πρέπει να επιλέξετε το πλήρες γάλα αντί για το αποβουτυρωμένο με 2% λιπαρά. Tα υγιή για την καρδιά λιπαρά οξέα στο γάλα είναι μέρος της συνολικής περιεκτικότητας σε λιπαρές ουσίες του γάλακτος. To όφελος θα μειωθεί περίπου κατά 50% όταν οι άνθρωποι επιλέξουν γάλα με 2% λιπαρά ή την αγορά γάλακτος άπαχου ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά», λέει ο Benbrook.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »