MENU
spasmos

Τι προκαλεί τους μυϊκούς σπασμούς και πώς αντιμετωπίζονται;

26 Νοεμβρίου 2016 • Ορθοπεδική, Υγεία

Οι μυϊκοί σπασμοί και οι κράμπες συμβαίνουν όταν ένας μυς συστέλλεται χωρίς τη θέλησή του με οδυνηρό τρόπο. Oι αιτίες κυμαίνονται από την διατροφική ανεπάρκεια μέχρι παθήσεις του νευρικού συστήματος.

Εάν αντιμετωπίζετε απότομες, εξαιρετικά επώδυνες μυϊκές συσπάσεις στο λαιμό ή στην πλάτη σας, θα πρέπει να δείτε έναν γιατρό, καθώς αυτά μπορεί να είναι συμπτώματα μιας ρήξης ή διόγκωσης δίσκου στην σπονδυλική σας στήλη. Αν αφεθούν χωρίς θεραπεία, οι συνέπειες μπορεί να είναι πολύ σοβαρές.

Η διαδικασία κίνησης ενός μυός στην πραγματικότητα είναι μια αρκετά περίπλοκη υπόθεση. Περιλαμβάνει την αποστολή ενός σήματος από τον εγκέφαλο μέσω του νευρικού συστήματος στον εν λόγω μυ. Μια περίτεχνη σειρά χημικών αντιδράσεων και επικοινωνιών, θα οδηγήσει τελικά σε μια σύσπαση του μυός, προκαλώντας την κίνηση. Εκατομμύρια ακούσιες κινήσεις των μυών κρατούν το αίμα σε κυκλοφορία και τους πνεύμονες σε κίνηση, ακόμα κι όταν κοιμάστε. Εάν αυτή η διαδικασία διακοπεί, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ένας μυϊκός σπασμός.

Οι μυϊκοί σπασμοί μπορούν να προκληθούν από νευρολογικές διαταραχές ή παθήσεις, όπως είναι τα εγκεφαλικά επεισόδια. Η βλάβη στο νευρικό σύστημα μπορεί, επίσης, να προκαλέσει μυϊκούς σπασμούς. Πολλές τοξίνες, για παράδειγμα, προσβάλλουν το νευρικό σύστημα. Οι μεταβολικές διαταραχές μπορεί επίσης να είναι υπεύθυνες για τους μυϊκούς σπασμούς, διαταράσσοντας τις μεταβολικές επικοινωνίες που προκαλούν τους μύες να συμβληθούν. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί να απαιτείται ιατρική φροντίδα για την επίλυση της κατάστασης.

Μια ανεπάρκεια σε άλατα και ηλεκτρολύτες, μπορεί επίσης να είναι υπεύθυνη για μυϊκούς σπασμούς. Η αφυδάτωση είναι μια κοινή αιτία για την ανεπάρκεια και πιο σπάνια θα μπορεί να διαταράξει την ισορροπία των αλάτων στο σώμα σας μέσω της δηλητηρίασης του νερού. Είναι επίσης δυνατό να ακολουθείτε μια διατροφή που δεν ικανοποιεί τις ανάγκες του σώματός σας, ειδικά αν ασκείστε έντονα, εξαντλώντας έτσι τα άλατα που θα πρέπει να ελέγχουν τους μύες σας. Η άσκηση μπορεί, επίσης, να συμβάλλει στην πρόκληση μυϊκών σπασμών, εάν γυμνάζεστε πάρα πολύ σκληρά, εξαντλώντας μ’ αυτόν τον τρόπο τους μύες σας.

Οι σπασμοί μπορεί να σας κάνουν να αισθάνεστε τους μύες σφιχτούς και φουσκωμένους. Μπορεί επίσης να είναι εξαιρετικά επώδυνοι με το ξεκίνημά τους να είναι γρήγορο και απρόσμενο. Αν είστε τυχεροί ο μυϊκός σπασμός είναι απλά μια κράμπα και μπορείτε γρήγορα να είστε σε θέση να τεντώσετε τον μυ και να ανακουφιστείτε από τον πόνο. Σε άλλες περιπτώσεις, όμως, ο μυϊκός σπασμός «κλειδώνεται» και μπορεί να χρειαστεί πολύ χρόνο για να ανακάμψετε. Μπορείτε να βοηθήσετε να μειωθεί η πιθανότητα να έχετε μυϊκούς σπασμούς με το stretching, την υγιεινή διατροφή και δείχνοντας μεγάλη προσοχή στη γενική σας υγεία και στα επίπεδα της φυσικής σας κατάστασης.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »