MENU

Τι προκαλεί αύξηση βάρους στους άνδρες μέσης ηλικίας

28 Ιουνίου 2018 • Eπιλογές 1, Ανδρας

Όταν οι άνδρες πλησιάζουν τη μέση ηλικία, έχουν την τάση να αποκτούν βάρος ιδιαίτερα στην περιοχή γύρω από τη μέση τους, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το μέγεθος της κοιλιάς τους.

Παρόλο που αυτό μπορεί να αποφευχθεί, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που οδηγούν σ’ αυτή την περίοδο της ζωής τους στην αύξηση της αποθήκευσης λίπους και στην απώλεια μυϊκής μάζας.

Η κατανόηση των αιτίων της αύξησης του σωματικού βάρους στη μέση ηλικία είναι αναγκαία για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης.

Επιβράδυνση του μεταβολισμού

Καθώς ο άνδρας φτάνει στη μέση ηλικία, είναι πιθανό ο μεταβολισμός του να αρχίσει να επιβραδύνει. Αυτό σημαίνει πως καίει λιγότερες θερμίδες ανά ημέρα απ’ ό,τι έκαιγε όταν ήταν νεότερος κι ας εξακολουθεί να έχει τα ίδια επίπεδα δραστηριότητας. Εάν αυτό συνεχιστεί για μεγάλο διάστημα, τότε μπορεί να πάρει κιλά με αποτέλεσμα να διευρύνεται ολοένα και περισσότερο η περιοχή γύρω από τη μέση του. Η μυϊκή μάζα μειώνεται επίσης καθώς ο άνδρας γερνά και διαδραματίζει άμεσο ρόλο στο μεταβολικό ρυθμό, κάτι που σημαίνει πως ο μεταβολισμός επιβραδύνεται ακόμα περισσότερο.

Μειωμένη τεστοστερόνη

Η μείωση των επιπέδων της τεστοστερόνης είναι επίσης συχνή στους άνδρες στη μέση ηλικία. Αν και αποτελεί κανονικό μέρος της διαδικασίας της γήρανσης, η έλλειψη τεστοστερόνης μπορεί να προκαλέσει απώλεια των μυών, κόπωση και αύξηση του σωματικού βάρους, προκαλώντας περαιτέρω συσσώρευση κιλών, καθώς οι άνδρες φεύγουν από τη δεκαετία των 40 και εισέρχονται στη δεκαετία των 50.

Κακή διατροφή

Ρόλο παίζει βεβαίως και τυχόν ανθυγιεινή διατροφή που σε συνδυασμό με την επιβράδυνση του μεταβολισμού, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους. Ιδιαίτερα ένοχη μπορεί να είναι και η κατανάλωση αλκοόλ. Το αλκοόλ και ιδιαίτερα η μπύρα, μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση του κοιλιακού λίπους. Αν επιπλέον ένας άνδρας τρώει περίσσεια εξευγενισμένων σακχάρων όπως το λευκό αλεύρι, η αύξηση του λίπους στη μέση ηλικία είναι ακόμα πιο πιθανή. Η κατανάλωση άλλων τροφών υψηλής θερμιδικής αξίας, συμβάλλει επίσης. Το πλήρες γάλα για εκείνους που το πίνουν θα πρέπει να αντικατασταθεί από αποβουτυρωμένο και τα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα θα πρέπει να αντικατασταθούν από αντίστοιχα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Έλλειψη άσκησης

Ενας επιβραδυμένος μεταβολισμός σε συνδυασμό με την απώλεια της τεστοστερόνης στη μέση ηλικία μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι όλοι την ώρα, γεγονός που καθιστά δύσκολο να λειτουργήσετε κανονικά. Γι’ αυτό ένας άνδρας μέσης ηλικίας θα πρέπει να ασκείται τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα για τουλάχιστον πέντε ημέρες την εβδομάδα για να είναι υγιής και να χάσει βάρος.

Related Posts

Comments are closed.

« »