MENU
snoring

Οσα πρέπει να γνωρίζουμε για το ροχαλητό

5 Οκτωβρίου 2016 • Ανδρας, Παθολογία, Πνευμονολογία, Υγεία

Υπήρξε μια εποχή που το ροχαλητό ήταν κάτι σαν αστείο. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια το ροχαλητό αντιμετωπίζεται πιο σοβαρά, καθώς έχει αναγνωριστεί ως κάτι που μπορεί να έχει τίμημα στην ψυχική και σωματική ευεξία.

To ροχαλητό κάποτε θεωρούνταν ενοχλητικό, αλλά  ουσιαστικά ακίνδυνο. Ωστόσο, πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες τόσο για την υγεία, όσο και για την ευτυχία και αυτό είναι αλήθεια τόσο για αυτόν που ροχαλίζει, όσο και για όποιον είναι δίπλα του. Ερευνες, εξάλλου, δείχνουν ότι τελευταία όλο και περισσότεροι ροχαλίζουν.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ό,τι είναι σχετικό με το ροχαλητό και τι μπορούν να κάνουν αυτοί που ροχαλίζουν για να σταματήσουν:

Γιατί ροχαλίζουμε;

Οι ακόλουθοι παράγοντες λένε κάτι σχετικά με τα αίτια του ροχαλητού: Το υπερβολικό βάρος, η κατανάλωση αλκοόλ και η εξάντληση. Ολοι τους μπορούν να προκαλέσουν το ροχαλητό ή να κάνουν τα πράγματα χειρότερα.

Ουσιαστικά, όλοι ροχαλίζουμε για τον ίδιο λόγο. Οταν πάμε για ύπνο, ο ρινικός αεραγωγός χαλαρώνει και σε αυτούς που ροχαλίζουν, οι άνω αεραγωγοί πέφτουν σε τέτοιο βαθμό που αναγκάζουν τους μαλακούς ιστούς να δονούνται με την αναπνοή.

Φυσικά, μερικοί άνθρωποι ροχαλίζουν όλη την ώρα, μερικοί άνθρωποι ποτέ και μερικοί άνθρωποι κατά καιρούς. Ολοι, όμως, ροχαλίζουν πιο τακτικά ή πιο δυνατά ή και τα δύο, όταν τρώνε πολύ, όταν αθλούνται λίγο, όταν καπνίζουν όταν κοιμούνται με την πλάτη. Στο ροχαλητό συμβάλλουν επίσης οι αλλεργίες και η ρινική απόφραξη.

Αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν το ροχαλητό του καθενός, αλλά είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι οι μελέτες διαπιστώνουν ότι ακόμη και οι γυναίκες που ροχαλίζουν έχουν την τάση να το κάνουν λιγότερο συχνά από τους άνδρες (περίπου το ένα τρίτο λιγότερο) και ότι το ροχαλητό τους γενικά αναφέρεται ως πιο ήσυχο.

Πώς επηρεάζει το ροχαλητό την υγεία;

Το πιο προφανές αποτέλεσμα είναι η κούραση. Το ροχαλητό οδηγεί σε διαταραγμένο ύπνο, που οδηγεί στο αίσθημα της κόπωσης την επόμενη ημέρα. Αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή.

Οσοι ροχαλίζουν, σε σύντομο χρονικό διάστημα υποφέρουν από διαταραγμένο ύπνο που θα έχει αντίκτυπο στην καθημερινή λειτουργία τους, αλλά αν το ροχαλητό δεν αντιμετωπιστεί υπάρχουν και άλλες πιο σοβαρές συνέπειες. Το πιο πιθανό είναι ύστερα από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ροχαλητού αυτό να εξελιχθεί σε πιο σοβαρή κατάσταση, αυτή της αποφρακτικής άπνοιας ύπνου. Ομως και άλλες συνθήκες υγείας τείνουν να συμβούν επίσης.

Η άπνοια ύπνου μπορεί να προκαλέσει υπερβολική ημερήσια υπνηλία, ευερεθιστότητα, πονοκεφάλους, άγχος και απώλεια της λίμπιντο, για να αναφέρουμε μόνο μερικά συμπτώματα. Η υπέρταση, οι καρδιακές παθήσεις, η υψηλή χοληστερόλη και ο διαβήτης τύπου 2 είναι επίσης κοινά σε όσους ροχαλίζουν.

Και δεν είναι μόνο αυτός που ροχαλίζει που υποφέρει. Ενα ροχαλητό μπορεί να είναι χειρότερο από τον ήχο ενός αλυσοπρίονου, ή μίας ηλεκτρικής σκούπας. Οσοι βρίσκονται δίπλα σε κάποιον που ροχαλίζει έχουν διπλάσια προβλήματα υγείας από εκείνους που έχουν κάποιον δίπλα τους που δεν ροχαλίζει.

Ποια άλλα προβλήματα προκαλεί το ροχαλητό;

Αν ξυπνάτε κουρασμένοι από το ροχαλητό και ο σύντροφός σας ξυπνά κουρασμένος από το να ακούει το ροχαλητό σας, δεν είναι δύσκολο να δείτε πώς μπορεί να προκύψουν εντάσεις.

Το ροχαλητό είναι ίσως η Νο 1 αιτία των καβγάδων μεταξύ των ζευγαριών και, κατά συνέπεια, μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα σε μια σχέση.

Η στέρηση ύπνου κάνει τα ζευγάρια να ξυπνούν θυμωμένα το πρωί, αλλά η αναμονή μιας άλλης κακής βραδιάς μπορεί να τους κάνει επίσης θυμωμένους το  βράδυ. Για τα ζευγάρια με ένα εφεδρικό δωμάτιο, ο ύπνος εκεί για τον έναν από τους δύο μπορεί να είναι η απάντηση, αλλά αυτό μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα στη σχέση. Το καλύτερο πράγμα για όλους τους ενδιαφερόμενους είναι η αντιμετώπιση του ροχαλητού στην πηγή.

Τι μπορείτε να κάνετε για το ροχαλητό;

Δεν μπορείτε να θεραπεύσετε το ροχαλητό, αλλά μπορείτε να το ελέγξετε. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε, είναι να δείτε τι είδους ροχαλητό έχετε.

Μόλις εντοπιστεί αυτό, μπορείτε να δοκιμάσετε μια σειρά από λύσεις, από τους ρινικές διαστολείς που κρατούν τις ρινικές διόδους ανοικτές μέχρι επιθέματα που ενθαρρύνουν  τις «ανάσες στο στόμα» για να αναπνέετε από τη μύτη σας.  Ο ύπνος με το στόμα σας να κρέμεται ανοιχτό είναι μία από τις κύριες αιτίες του δυνατού ροχαλητού.

Το ροχαλητό σας μπορεί να προκαλείται ή να επιδεινώνεται από παράγοντες του τρόπου ζωής σας. Επομένως, η απώλεια βάρους, ο περιορισμός του αλκοόλ και η διακοπή του καπνίσματος είναι όλα καλές ιδέες.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »