MENU
drinks1

Τι πρέπει να πιείτε και πότε πρέπει να το πείτε

9 Αυγούστου 2016 • Διατροφή

Αν σκεφτεί κανείς το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα γεμάτη καφετέριες, κλαμπ, μπαρ και ταβερνάκια, δεν απορεί που υπάρχουν δεκάδες επιλογές ποτών για να διαλέξει ο καθένας ανάλογα με τα γούστα του.

Ούτε επίσης είναι έκπληξη ότι πολλοί από εμάς γεμίζουν τον οργανισμό τους με περίσσεια θερμίδων από τα ποτά.

Η αλήθεια, βέβαια, είναι πως οι θερμίδες από τα ποτά ή τα κάθε είδους ροφήματα είναι ό,τι χειρότερο θα μπορούσαμε να κάνουμε στον οργανισμό μας. Κι αυτό γιατί εκτός από τα κιλά που προσθέτει το αλκοόλ, λειτουργεί εθιστικά και επιπλέον επηρεάζει την πείνα, αλλά και το αίσθημα πληρότητας κάνοντας τον οργανισμό να ζητά όλο και περισσότερο φαγητό (και ποτό…).

Για να μην «σαμποτάρετε» λοιπόν τη διατροφή σας διαβάστε παρακάτω για να δείτε ποια ποτά ισοδυναμούν θερμιδικά με έναν γεμάτο… μπουφέ και ποια άλλα είναι πιο υγιεινές επιλογές.

Πότε να πιείτε ΝΕΡΟ

Αισθάνεστε κόπωση, πονοκέφαλο ή απλά σας αρέσει να γκρινιάζετε; Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση The Journal of Nutrition, ανέφερε πως οι συμμετέχοντες που είχαν αφυδατωθεί μόλις κατά 1% ανέφεραν μειωμένη διάθεση, χαμηλότερη συγκέντρωση και πονοκεφάλους. Σύμφωνα με τους συντάκτες της μελέτης, ορισμένοι νευρώνες ανιχνεύουν την αφυδάτωση και μπορεί να σηματοδοτούν άλλες περιοχές του εγκεφάλου, που ρυθμίζουν τη διάθεση και τις γνωστικές λειτουργίες. Ενας γενικός κανόνας είναι ότι οι γυναίκες χρειάζονται περίπου 8 ποτήρια νερό την ημέρα και οι άνδρες χρειάζονται περίπου 10.

Θέλετε να χάσετε βάρος; Οι ερευνητές διαπίστωσαν σε ένα πρόγραμμα 12 εβδομάδων πως όσοι έπιναν νερό πριν από τα γεύματά τους τρεις φορές την ημέρα, έχασαν περίπου 5 κιλά παραπάνω από εκείνους που δεν είχαν αυξήσει την κατανάλωση νερού. Αν πιείτε ένα ή δύο ποτήρια νερό πριν από κάθε γεύμα σας θα διαπιστώσετε ότι θα φάτε λιγότερο φαγητό.

Γυμνάζεστε λιγότερο από 90 λεπτά; Επειδή ιδρώνετε δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να πιείτε ένα αθλητικό ποτό. Χρειάζεστε νερό για την ενυδάτωση και επειδή λιπαίνει τις αρθρώσεις, ενώ προσφέρει και απορρόφηση των κραδασμών προς τα όργανα και τους μύες, μαζί με πολλές άλλες ζωτικές διαδικασίες. Ωστόσο, οι άνθρωποι συχνά υπερεκτιμούν τις ανάγκες τους για ζάχαρη και ενεργειακά ποτά κατά την άσκηση. Κι όμως, μόνο το νερό είναι απαραίτητο σε κάποιον αν δεν γυμνάζεται πάνω από μιάμιση ώρα καθημερινά σε μέτρια έως υψηλή ένταση. Πιείτε περίπου 2 ποτήρια νερό δύο με τρεις ώρες πριν από την άσκηση, 1 ποτήρι νερό 15 λεπτά πριν την άσκηση και άλλο 1 ποτήρι νερό κάθε 10 με 15 λεπτά κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Πότε να πιείτε ΤΣΑΪ

Θέλετε να μειώσετε την ποσότητα καφεΐνης που καταναλώνετε; Το μαύρο τσάι μπορεί να είναι ο τρόπος για να τα καταφέρετε. Εχει περίπου 50 mg καφεΐνης ανά 230 ml σε σύγκριση με τον καφέ που έχει μεταξύ 100-190 mg καφεΐνης ανά 230 ml.

Εχετε πρόβλημα στο στομάχι; Στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική το τσάι χρησιμοποιείτο για τη βελτίωση της πέψης, καθώς εξουδετέρωνε τα οξέα του στομάχου. Το τσάι αποτοξινώνει και υποστηρίζει την υγεία του πεπτικού συστήματος.

Πότε να πιείτε ΧΥΜΟ

Χρειάζεστε ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα; Ο χυμός δαμάσκηνων είναι πλούσιος σε βιταμίνη C και μέταλλα, όπως το ασβέστιο και ο σίδηρος. Εχει, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε αδιάλυτες ίνες, γεγονός που βοηθά να αποβάλλετε τα απόβλητα μέσω των εντέρων. Πιείτε λίγο χυμό το πρωί για να βοηθήσει στην εξισορρόπηση των θρεπτικών ουσιών στο πρωινό. Ο χυμός είναι καλό να «συνεργάζεται» με άπαχη πρωτεΐνη και σύνθετους υδατάνθρακες για να δώσει το έναυσμα που χρειάζεται στο μεταβολισμό σας. Πάντα να ψάχνετε για το 100% του χυμού και να αποφεύγετε τα πρόσθετα σάκχαρα και τις θερμίδες.

Εχετε μια λοίμωξη του ουροποιητικού συστήματος; Ο χυμός cranberry περιέχει ουσίες που αναστέλλουν την πρόσδεση των βακτηρίων στον ιστό της ουροδόχου κύστης, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος. Αν υποφέρετε συχνά από υποτροπιάζοντα επεισόδια ουρολοίμωξης, δοκιμάστε καθημερινά ένα ποτήρι από 100% χυμό cranberry.

Είχατε ένα γεύμα υψηλό σε λιπαρά; Ο χυμός πορτοκαλιού μετά από ένα διπλό cheeseburger μπορεί να βοηθήσει να εξουδετερωθεί η φλεγμονώδης απόκριση ενός γεύματος υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Μπορεί να λειτουργήσει, διότι ο χυμός πορτοκαλιού λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό, το οποίο εξουδετερώνει τη φλεγμονή και βοηθά να μην προκληθεί ζημιά στα αιμοφόρα αγγεία, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Μπάφαλο. Πίνετε ένα ποτήρι πορτοκαλάδα μετά από ένα γεύμα πλούσιο σε λιπαρά.

Πότε να πιείτε ΚΑΦΕ

Ανησυχείτε για διαβήτη; Ο καφές περιέχει χρώμιο και μαγνήσιο, τα δύο μέταλλα που βοηθούν τον οργανισμό να χρησιμοποιήσει την ινσουλίνη, την ορμόνη που ελέγχει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2. Εάν δεν είστε ευαίσθητοι στην καφεΐνη, μπορείτε να απολαύσετε τον καφέ, χωρίς προσθήκη ζάχαρης, ζαχαρούχα σιρόπια, ή πλήρες γάλα ή κρέμα.

Αισθάνεστε κακοδιάθετοι; Ο καφές με καφεΐνη έχει αποδειχθεί ότι έχει πολλά οφέλη για την υγεία των γυναικών. Για παράδειγμα, μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έπιναν τέσσερα ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν μικρότερο κίνδυνο καρκίνου του ενδομητρίου. Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι όσο περισσότερο οι γυναίκες έπιναν καφέ με καφεΐνη, τόσο λιγότερο πιθανό ήταν να έχουν καταθλιπτικά συμπτώματα.

Πότε να πιείτε ΓΑΛΑ

Θέλετε να χάσετε λίπος; Τα γάλα κάνει καλό στα οστά, αλλά μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να κάψετε περισσότερο λίπος, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό The American Journal of Clinical Nutrition. Ατομα που ακολούθησαν μια τυπική καθημερινή αμερικανική διατροφή (περίπου 35% λίπος, 49% υδατάνθρακες, 16% πρωτεΐνη και 8-12 γρ. ινών) και είχαν επαρκή πρόσληψη γαλακτοκομικών (3 ημερήσιες μερίδες γαλακτοκομικών) μείωσαν το σωματικό τους λίπος κατά περίπου 2 κιλά, σε σύγκριση με μια άλλη ομάδα που έπαιρνε πολύ λιγότερο από τρεις μερίδες γάλα καθημερινά.

Πότε να πιείτε ΜΠΥΡΑ

Θέλετε μία τόνωση της αντοχής σας; Ποιος θα το φανταζόταν ότι η μπύρα θα μπορούσε να βελτιώσει τις επιδόσεις σας! Η μαύρη μπύρα έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε σίδηρο από τις ξανθές μπύρες. Ο σίδηρος είναι ένα βασικό μεταλλικό στοιχείο σε όλα τα κύτταρα και μεταφέρει το οξυγόνο από τους πνεύμονες στο υπόλοιπο σώμα. Αν και η μπύρα είναι 93% νερό, οι σκουρόχρωμες μπύρες είναι μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών που αντιστρέφουν την κυτταρική βλάβη στο σώμα. Τα αντιοξειδωτικά είναι ό,τι χρειάζεστε για να καταπολεμήσετε τη φλεγμονή και να τροφοδοτήσετε την καλύτερη ανάκαμψη. Μια μπύρα και στη συνέχεια το γεύμα είναι μια χαρά, αλλά είναι καλύτερο να αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ 1-2 ώρες πριν τον ύπνο, γιατί έτσι ο ύπνος σας δεν διαταράσσεται.

Πότε να πιείτε ΛΕΜΟΝΑΔΑ

Θέλετε να υποστηρίξετε το ανοσοποιητικό σας; Λόγω της πλούσιας περιεκτικότητάς τους σε βιταμίνη C, τα λεμόνια ενδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα και είναι πολύ αποτοξινωτικά. Μια λεμονάδα φτιαγμένη από φρέσκα λεμόνια, νερό και μια μικρή ποσότητα γλυκαντικού όπως το ακατέργαστο μέλι μπορεί να σας αποτοξινώσει και να σας δροσίσει.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »