MENU
sugar

Τι μπορεί να προκαλέσει η πολλή ζάχαρη

8 Μαρτίου 2017 • Διατροφή

Από τις καραμέλες που βρίσκονται μπροστά στο ταμείο του σούπερ μάρκετ μέχρι τα πρόσθετα σάκχαρα που είναι κρυμμένα σε σάλτσες και ψωμιά είναι πολύ δύσκολο να περάσει μια μέρα χωρίς να φάμε πολλή ζάχαρη.

Αν και δεν είμαστε σε θέση να αφαιρέσουμε όλη αυτή την επεξεργασμένη ζάχαρη από τη διατροφή μας, σίγουρα αξίζει τον κόπο να τη μειώσουμε.

Διαβάστε τις ετικέτες των προϊόντων, ώστε να αποφύγετε την υπερβολική ζάχαρη στα επεξεργασμένα τρόφιμα. Η υπερβολική ζάχαρη βλάπτει τα δόντια, προσθέτει κιλά, αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης σοβαρών προβλημάτων υγείας.

Οδοντικά προβλήματα

Τα οδοντικά προβλήματα είναι μία από τις πιο γνωστές παρενέργειες της υπερβολικής κατανάλωσης ζάχαρης, αν και κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει ακριβώς γιατί η ζάχαρη κάνει τόσο κακό στα δόντια. Οι σακχαρούχες τροφές περιέχουν οξέα που φθείρουν τον προστατευτικό σμάλτο των δοντιών σας. Για να μειωθεί αυτό το φαινόμενο, προτιμήστε να φάτε γλυκές τροφές μαζί με τα γεύματά σας και όχι μόνες τους, ξεπλένοντας το στόμα σας εάν δεν μπορείτε να βουρτσίσετε τα δόντια μετά το φαγητό και αποφύγετε να πηγαίνετε για ύπνο με τα σακχαρούχα υπολείμματα στα δόντια σας.

Αύξηση βάρους

Η επεξεργασμένη ζάχαρη, είτε τρώγεται μόνη της, είτε σε σακχαρούχα ποτά, είτε ως συστατικό σε καραμέλες και γλυκίσματα, είναι πλούσια σε θερμίδες. Αν δεν κάψετε τις θερμίδες αυτές από τη σωματική δραστηριότητα που ασκείτε, τότε το σώμα σας θα την αποθηκεύσει ως λίπος σώματος, με αποτέλεσμα να πάρετε βάρος. Τα εξευγενισμένα σάκχαρα είναι επίσης βλαβερά για την περίμετρο της μέσης σας, επειδή το σώμα τα καίει γρήγορα, προκαλώντας έναυσμα ανόδου των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και μετά αλματώδη κάθοδό τους. Αυτό μπορεί να προκαλέσει αυξημένο αίσθημα πείνας.

Πιθανά προβλήματα καρδιάς

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να βλάψει την καρδιά σας, όπως ακριβώς και τα δόντια σας. Η πιο προφανής σύνδεση είναι μεταξύ του υπερβολικού βάρους και των καρδιακών προβλημάτων. Αν πάρετε βάρος με την κατανάλωση υπερβολικής ζάχαρης, ο επιπλέον ιστός ασκεί επιπλέον πίεση στο μυ της καρδιάς. Ωστόσο, η ζάχαρη κάνει πολύ περισσότερα πράγματα από το να προσθέτει κιλά. Η υπερβολική κατανάλωσή της αυξάνει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων που είναι σημαντικό πρόβλημα γιατί τα υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Αναζητήστε υγιείς πηγές γλυκαντικών ουσιών

Δεν χρειάζεται να παραιτηθείτε από τα γλυκά για να προστατεύσετε την υγεία σας. Πολλές υγιεινές τροφές, όπως τα φρέσκα φρούτα που υπάρχουν κάθε εποχή του χρόνου, προσφέρουν φυσική γλυκύτητα, καθώς και βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες. Μπορείτε να προσθέσετε μικρές ποσότητες ζάχαρης σ’ αυτά για να δημιουργήσετε νόστιμα σνακ που επίσης παρέχουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να βυθίσετε τις μπανάνες σε λιωμένη μαύρη σοκολάτα υψηλής ποιότητας και να τις παγώσετε. Αυτό μπορεί να σας δώσει τα αντιοξειδωτικά από τη σοκολάτα, καθώς και τις φυτικές ίνες, τις βιταμίνες και το κάλιο από τη μπανάνα σε ένα πρώτης τάξεως υγιεινό σνακ.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »