MENU
pilates1

Τι είναι οι ασκήσεις Pilates και για ποιους είναι κατάλληλες

18 Φεβρουαρίου 2017 • Fitness, Ασκηση

Ο Joseph Pilates ήταν ένα αδύναμο και ασθενικό παιδί. Αποφασισμένος να ενισχύσει το σώμα του και να γίνει καλά, ανέπτυξε μια σειρά από ασκήσεις για να βοηθήσει στη βελτίωση της υγείας του.

Οι επιρροές του λέγεται ότι ήταν η γιόγκα, η φιλοσοφία του Ζεν και ασκήσεις που δανείστηκε από τους αρχαίους Έλληνες και Ρωμαίους.

Όταν βρέθηκε στην Αγγλία κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Pilates παρουσίασε τις ασκήσεις του σε άλλους Γερμανούς, στο στρατόπεδο. Αυτό τους βοήθησε να διατηρήσουν τη δύναμή τους και να αποκρούσουν την ασθένεια. Καθώς δίδασκε τις ασκήσεις στους άλλους έγκλειστους στο στρατόπεδο ανέπτυσσε συνεχώς νέες κινήσεις για το πάτωμα και σιγά σιγά άρχισε να πειραματίζεται με διάφορα πράγματα που βρίσκονταν στο δωμάτιο, όπως το κρεβάτι, που του πρόσφερε τις αντιστάσεις που ήταν ιδανικές για τις ασκήσεις του.

Η προπόνηση που δίδαξε τότε ο Pilates έγινε η βάση των ασκήσεων Pilates σήμερα, δηλαδή μια σειρά από ασκήσεις που έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώσουν την ευελιξία και την αντοχή μέσα από μια ποικιλία τεντωμάτων και εξισορρόπησης κινήσεων.

Οι ασκήσεις Pilates απευθύνονται κυρίως σε χορευτές, γιατί τους βοηθούν να ενισχύσουν την ευελιξία τους χωρίς να τραυματίζουν τους μύες τους. Οι αθλητές, οι διασημότητες και τα μοντέλα συχνά προτείνουν αυτές τις ασκήσεις. Εκτός από την αυξημένη ευελιξία, οι ασκήσεις Pilates βοηθούν στην βελτίωση της στάσης του σώματος και προλαμβάνουν τους τραυματισμούς. Η συνεχής εξάσκηση ενισχύει και διαμορφώνει το σώμα από μέσα προς τα έξω. Οσοι κάνουν ασκήσεις Pilates διαπιστώνουν ότι δεν είναι μόνο το σώμα τους που επωφελείται. Πολλοί αισθάνονται ότι ανοίγει το μυαλό τους και τους ανακουφίζει επίσης από το στρες, όπως ακριβώς και η γιόγκα.

Οι ασκήσεις Pilates βοηθούν επίσης στην ενδυνάμωση της σπονδυλικής στήλης. Μετά από μια τακτική θεραπευτική αγωγή μπορεί κανείς να παρατηρήσει αύξηση της κινητικότητας των αρθρώσεων του ατόμου, ένα πιο επίπεδο στομάχι, λεπτότερη μέση και μηρούς, καθώς και βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος.

Επειδή οι ασκήσεις Pilates είναι ήπιες και δεν συνεπάγονται μυϊκή καταπόνηση είναι ιδανικές για όσους αναζητούν την αποκατάσταση μέσα από τη σωματική θεραπεία. Θεωρούνται, επίσης μια πολύ καλή προπόνηση για τους ηλικιωμένους και τους ανθρώπους που έχουν υπερβολικό βάρος, επειδή δεν χρειάζεται να κάνουν άλματα ή άρση βαρών. Εκείνοι που έχουν προσβληθεί από αρθρίτιδα θα εκτιμήσουν επίσης ιδιαιτέρως τις ασκήσεις Pilates, δεδομένου ότι βοηθούν στη μείωση της δυσκαμψίας των μυών. Επίσης, ακριβώς επειδή προάγουν την καλή στάση του σώματος, βοηθούν στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.

Τέλος, οι ασκήσεις Pilates είναι ιδανικές για τις γυναίκες που γέννησαν γιατί τις βοηθούν να επανακτήσουν το σώμα που είχαν πριν την εγκυμοσύνη, καθώς παρέχουν ιδιαίτερα αποτελέσματα στην περιοχή της κοιλιάς.

Σχετικά άρθρα

Comments are closed.

« »