MENU
kegel

Τι είναι οι ασκήσεις Kegel

23 Ιουλίου 2017 • Ρωτάτε - απαντάμε

Οι ασκήσεις Kegel είναι μια συσκευή που χρησιμοποιείται για τους μύες της πυέλου, ιδιαίτερα για το πυελικό έδαφος. Πρόκειται για μια περιοχή που παρέχει ζωτική υποστήριξη για την ουροδόχο κύστη, το έντερο και τη μήτρα.

Η εξασθένηση των συγκεκριμένων μυών μπορεί να προκαλέσει πρόπτωση των πυελικών οργάνων, που μπορεί να οδηγήσει σε ουρική ακράτεια ή ακράτεια των εντέρων. Ο τοκετός, η ηλικία, το αυξημένο σωματικό βάρος ή ακόμα και ένας χρόνιος βήχας μπορεί να συμβάλλουν στην χαλάρωση των πυελικών μυών, γι’ αυτό όλες οι γυναίκες ενθαρρύνονται να εκτελούν ασκήσεις Kegel τακτικά ως μέρος της σωματικής ευεξίας τους.

Οι συγκεκριμένες ασκήσεις μπορούν, επίσης, να βοηθήσουν στη βελτίωση του σεξ τις γυναίκες, αφού αν οι συγκεκριμένοι μύες, οι ηβοκοκκυγικοί, όπως ονομάζονται, ατροφήσουν, δεν μπορούν να απολαύσουν το σεξ όπως πριν. Οι ασκήσεις μπορούν, εξάλλου, να βοηθήσουν και τους άνδρες, καθώς ενδυναμώνουν τη στύση, δεδομένου ότι είναι παρόμοιοι και στον ανδρικό οργανισμό. Καθυστερούν την εκσπερμάτιση και συμβάλλουν στον έλεγχο του οργασμού.

Για να αντιληφθεί κανείς ποιοι είναι οι συγκεκριμένοι μύες, που ενισχύονται με τις ασκήσεις Kegel, αρκεί να φανταστεί τους μύες που χρησιμοποιούν τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες για να διακόψουν την ούρηση. Αυτούς άλλωστε θα χρειαστεί να ενεργοποιήσουν αν αποφασίσουν να κάνουν τις ασκήσεις Kegel χωρίς τη βοήθεια συσκευών.

Οι ασκήσεις Kegel βοηθούν στην τόνωση των μυών της πυέλου και μπορούν να γίνουν ακόμα και χωρίς ειδικά εξαρτήματα. Απλώς, με τη χρήση των ειδικών συσκευών εξασφαλίζεται ότι η άσκηση διενεργείται σωστά, χρησιμοποιώντας τους σωστούς μύες και μπορούν να δώσουν την ευκαιρία σ’ αυτόν που τις χρησιμοποιεί να παρακολουθεί την πρόοδό του. Μερικά μοντέλα έχουν ακόμα τρόπους ώστε ο χρήστης να αυξήσει την αντοχή και το βάρος, προκειμένου να ενισχύει ακόμα περισσότερο το πυελικό έδαφος.

Η πιο βασική μορφή των ασκήσεων Kegel είναι μια συσκευή που μοιάζει με σφιγκτήρα και εφαρμόζει στο πάνω μέρος των μηρών. Η άσκηση γίνεται πιέζοντας τον σφιγκτήρα κλειστό και χαλαρώνοντας αργά όσες φορές είναι δυνατόν. Η δράση της συμπίεσης στη συγκεκριμένη περιοχή δουλεύει τους πυελικούς μύες ακόμα και χωρίς συσκευή. Το πρόσθετο πλεονέκτημα της χρήσης της συσκευής προέρχεται από την πρόσθετη αντίσταση που κάνει τους μύες να δουλεύουν πιο σκληρά ενώ διασφαλίζει πως, όταν η συσκευή χρησιμοποιείται σωστά, η στόχευση των συγκεκριμένων μυών είναι καλύτερη.

kegel3

Υπάρχουν και πιο προηγμένες ασκήσεις Kegel που προϋποθέτουν την αγορά συσκευών που εισάγονται μέσα στον κόλπο. Το κομμάτι που εισάγεται στον κόλπο κατασκευάζεται κατά κανόνα από σιλικόνη, γεγονός που εξασφαλίζει την άνεση και την απολύμανση και είναι διαμορφωμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να γυμνάζει τους συγκεκριμένους μύες. Ορισμένα μοντέλα διαθέτουν και ένα μανόμετρο που επιτρέπει στο χρήστη να μετρήσει με ακρίβεια το μέγεθος της πίεσης που ασκεί, παρακολουθώντας έτσι την πρόοδό του. Κάποια μοντέλα περιλαμβάνουν οθόνες βιοανάδρασης για να παρακολουθεί κανείς τις μετρήσεις του μυϊκού τόνου στην οθόνη, έχοντας ολοκληρωμένη εικόνα της προόδου του κάθε μυ.

Ελεγχος ότι οι ασκήσεις Kegel γίνονται σωστά

Για να σιγουρευτείτε ότι κάνετε σωστά τις ασκήσεις Kegel πρέπει να διασφαλίσετε δύο πράγματα:

• Δοκιμάστε να σταματήσετε τη ροή των ούρων σας όταν βρίσκεστε στην τουαλέτα. Αν μπορείτε να τη σταματήσετε τότε χρησιμοποιείτε τους σωστούς μύες.

• Είναι πολύ σημαντικό να πιέσετε τους σωστούς μύες. Δεν πρέπει να σφίγγετε το στομάχι ή άλλους μύες γιατί αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στους μύες της ουροδόχου κύστης.

kegel1

Πώς να κάνετε ασκήσεις Kegel μόνοι σας

Για να κάνετε τις ασκήσεις Kegel χωρίς τη χρήση συσκευών πρέπει να φροντίσετε τα εξής:

• Σιγουρευτείτε ότι πιέζετε τους σωστούς μύες

• Βρείτε κάποιο ήσυχο μέρος που θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε. Το κρεβάτι σας ή το πάτωμα είναι κατάλληλα μέρη

• Πιέστε τους μύες σας σα να προσπαθείτε να διακόψετε την ούρηση και κρατείστε τους πιεσμένους για 5 δευτερόλεπτα τη φορά. Κάντε το σε σετ 10 επαναλήψεων για περίπου πέντε λεπτά 3 φορές την ημέρα, κατά προτίμηση πρωί, μεσημέρι και βράδυ. Nα θυμάστε, όμως, ότι για να κάνετε τις ασκήσεις Kegel η ουροδόχος κύστη θα πρέπει να είναι τελείως άδεια

• Κάντε τις ασκήσεις σας σε 3 διαφορετικές θέσεις, ξαπλωμένοι, καθιστοί και όρθιοι, γιατί έτσι οι μύες δυναμώνουν ακόμα περισσότερο

• Μην βιάζεστε να δείτε αποτελέσματα, για να καταλάβετε διαφορά θα πρέπει να περιμένετε τουλάχιστον ένα με ενάμιση μήνα.

Αν μετά από αυτό το διάστημα και υπό την προϋπόθεση ότι έχετε κάνει τις ασκήσεις σας σε τακτική βάση και τις εκτελείτε σωστά, δεν δείτε βελτίωση, στο θέμα της ακράτειας, για παράδειγμα, τότε επικοινωνήστε με το γιατρό σας γιατί μπορεί η κατάσταση να είναι σοβαρότερη και να μην αρκούν οι ασκήσεις.

Εννοείται ότι και πριν ξεκινήσετε τις ασκήσεις  Kegel θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »