MENU
apple

Τι είναι καλύτερο; Ο χυμός φρούτου ή το φρούτο;

25 Οκτωβρίου 2016 • Διατροφή

Ο χυμός των φρούτων και των λαχανικών μοιάζει πολλές φορές ιδιαίτερα δελεαστικός, αλλά πόσο καλύτερος είναι από το να φάει κανείς ολόκληρο το φρούτο, ή το λαχανικό;

Ο χυμός εξάγεται από το φρέσκο φρούτο ή λαχανικό και σίγουρα περιέχει τις περισσότερες από τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τις χημικές ουσίες των φυτών, όλα δηλαδή τα συστατικά που βρίσκονται στα φρούτα και τα λαχανικά. Ωστόσο, τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν εκτός από όλα τα παραπάνω και υγιείς φυτικές ίνες κι αυτές χάνονται κατά τη διάρκεια της παρασκευής χυμού.

Οι υποστηρικτές του χυμού λένε πως η παρασκευή του είναι καλύτερη απ’ ό,τι το να τρώτε ολόκληρα τα φρούτα και τα λαχανικά, επειδή το σώμα μπορεί να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά καλύτερα και δίνει στο πεπτικό σας σύστημα ένα υπόλοιπο από την εργασία πάνω στις φυτικές ίνες. Λένε επίσης ότι η παραγωγή χυμού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο του καρκίνου, να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να σας βοηθήσει να αφαιρέσετε τις τοξίνες από το σώμα σας, ενώ βοηθά στην πέψη και στην απώλεια βάρους.

Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει καμία έγκυρη επιστημονική απόδειξη ότι ο χυμός είναι πιο υγιεινός από ό,τι η κατανάλωση ολόκληρων των φρούτων και των λαχανικών. Από την άλλη πλευρά, αν κάποιοι δεν απολαμβάνουν τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά ο χυμός μπορεί να αποτελέσει έναν διασκεδαστικό τρόπο για να προσθέσουν στη διατροφή τους φρούτα και λαχανικά που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έτρωγαν.

Μπορείτε να βρείτε πολλές συνταγές για χυμούς ή να δημιουργήσετε τους δικούς σας συνδυασμούς φρούτων και λαχανικών που να ταιριάζουν στις προτιμήσεις σας.

Αν επιχειρήσετε να παρασκευάσετε χυμό, παρασκευάστε μόνο όσο χυμό χρειάζεστε εκείνη τη στιγμή, επειδή ο φρέσκος χυμός μπορεί να αναπτύξει γρήγορα επιβλαβή  βακτήρια. Και όταν παρασκευάζετε χυμό προσπαθήστε να κρατήσετε λίγο πολτό. Δεν έχει μόνο υγιείς φυτικές ίνες, αλλά σας βοηθάει να αισθανθείτε ένα αίσθημα πληρότητας.

Αν αγοράζετε χυμό από το εμπόριο, φροντίστε να είναι ένα παστεριωμένο προϊόν. Σημειώστε ότι οι χυμοί από ορισμένα φρούτα και λαχανικά μπορεί να περιέχουν περισσότερη ζάχαρη από ό,τι μπορείτε να συνειδητοποιήσετε και αυτό μπορεί να προσθέσει ανεπιθύμητες θερμίδες και να σας οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού σας βάρους.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »