MENU
body-image

Τι είναι αυτό που ονομάζουμε «εικόνα του σώματος»;

5 Σεπτεμβρίου 2016 • Υγεία, Ψυχολογία - Ψυχική Υγεία

Η εικόνα του σώματος δεν είναι απαραίτητα το μέγεθος ή οι διατροφικές μας συνήθειες. Υπάρχουν αδύνατοι που θεωρούν ότι έχουν κιλά κι άλλοι που έχουν κιλά και οι περισσότεροι άνθρωποι τους βλέπουν όμορφους.

Δεν χρειάζεται να έχετε ένα πρόβλημα με το βάρος ή το φαγητό  σας για να αγωνίζεστε να βελτιώσετε την εικόνα του σώματός σας. Είναι δυστυχώς πολλοί οι άνθρωποι που έχουν αρνητική εικόνα για το σώμα τους, που νοιώθουν ντροπή και ενοχές χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει λόγος γι’ αυτό.

Η εικόνα του σώματος είναι ένας συνδυασμός από τους ακόλουθους παράγοντες:

* πώς βλέπετε τον εαυτό σας όταν κοιτάζεστε στον καθρέφτη ή βλέπετε τη μορφή της σιλουέτας σας σε ένα παράθυρο

* αυτό που πιστεύετε και λέτε στον εαυτό σας για το τι βλέπετε

* πώς αισθάνεστε γι’ αυτό που βλέπετε

* πώς συμπεριφέρεστε στο σώμα σας, ως αποτέλεσμα του τι βλέπετε, αισθάνεστε και σκέφτεστε

Ποια είναι τα συμπτώματα της αρνητικής εικόνας του σώματος

* μπορείτε να δείτε τον εαυτό σας ως άσχημο και αηδιαστικό

* μπορείτε να δείτε μια διαστρεβλωμένη εικόνα του εαυτού σας

* μπορείτε να δείτε το μέγεθος του σώματος ή το σχήμα σας ως σύμβολο της προσωπικής αποτυχίας σας

* μπορείτε να συγκρίνετε τον εαυτό σας συνεχώς σε άλλους

* είστε στενοχωρημένοι από το σώμα σας

* αισθάνεστε ντροπή για το σώμα σας

* μισείτε τον εαυτό σας για τον τρόπο που δείχνει το σώμα σας

Τι είναι η θετική εικόνα σώματος

* μπορείτε να δείτε το σώμα σας και τα μέρη του όπως πραγματικά είναι

* εκτιμάτε το σώμα σας

* καταλαβαίνετε ότι η αξία σας ως άτομο δεν είναι συνδεδεμένη με την εμφάνισή σας

* αισθάνεστε άνετα στο σώμα σας καθώς κινείστε

* αντιμετωπίζετε το σώμα σας καλά

Θα πρέπει όμως να θυμάστε ότι:

α) όταν αγαπάτε το σώμα σας, φροντίζετε γι’ αυτό

β) όταν μισείτε το σώμα σας, θα κάνετε το… καλύτερο για να το καταστρέψέτε.

Αποδοχή και φροντίδα του εαυτού σας

Το μέγεθος του σώματός σας είναι μια αντανάκλαση όχι μόνο των διατροφικών σας συνηθειών, αλλά και της κληρονομικότητας, της ορμονικής ισορροπίας, του περιβάλλοντος, των συνηθειών ύπνου και του επιπέδου του άγχους που έχετε.

Παρά το γεγονός ότι ο συνδυασμός αυτός επηρεάζει τον καθένα μας με διαφορετικό τρόπο, όταν αντιλαμβανόμαστε την αλληλεπίδραση είναι πιο εύκολο να συνεργαστούμε με το σώμα μας και να μην στραφούμε εναντίον του.

Αξίζετε να είστε σε φόρμα και υγιείς, ανεξάρτητα από το βάρος σας, το σχήμα ή το μέγεθός σας, αλλά θα πρέπει να φροντίσετε να δώσετε στον εαυτό σας το υψηλότερο επίπεδο φυσικής κατάστασης και υγείας που μπορείτε να επιτύχετε.

Οποιο βάρος κι αν έχετε, η αποδοχή του σώματός σας όπως είναι και η φροντίδα του, δεν αλληλοαποκλείονται. Η αποδοχή του εαυτού σας δεν σημαίνει πως δεν θα κάνετε τίποτα γι’ αυτό. Αντίθετα, σημαίνει ότι νοιαζόσαστε για τον εαυτό σας και προσπαθείτε να τον βελτιώσετε, ανεξάρτητα από γενετικά ή κοινωνικά ιδεώδη.

Οποιο κι αν είναι το μέγεθός σας, το σώμα σας θα ανταποκριθεί καλά στην προσπάθεια να το αντιμετωπίσετε σωστά. Θυμηθείτε πως φροντίζουμε τα πράγματα που αγαπάμε.

Ζήστε τη ζωή σας

Εχετε σκεφτεί πως αν ήσασταν πιο λεπτοί, θα πηγαίνατε κρουαζιέρα, θα κάνατε κάποια μαθήματα, θα κάνατε βόλτα με το ποδήλατο ή θα ταξιδεύατε στη Νέα Υόρκη; Οτι αν ήσασταν πιο αδύνατοι, η ζωή σας θα ήταν τέλεια;

Ποια είναι η λίστα με τα «αν» στη ζωή σας; Η αναβολή της ζωής μέχρι να φτάσετε σε έναν μαγικό αριθμό στη ζυγαριά, πολύ απλά δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Αξίζετε μια πλούσια και γεμάτη ζωή, πλήρεις, με φίλους, απολαύσεις και αυτοσεβασμό.

Αυτή τη ζωή πρέπει να τη ζήσετε τώρα. Να τρώτε ό,τι το σώμα σας λαχταράει να φάτε, να κινείστε όταν το σώμα σας έχει ανάγκη για κίνηση, να δώσετε στο σώμα σας την ευκαιρία να φτάσει στο φυσικό του βάρος. Ολα αυτά τα αξίζετε και πρέπει να τα πάρετε.

Αγαπήστε τον εαυτό σας

Από τη στιγμή που η εικόνα του σώματος είναι ένας συνδυασμός του πώς σκέφτεστε, αισθάνεστε και πράττετε, αλλάζοντας έναν από τους παραπάνω παράγοντες θα επηρεάσετε και τους υπόλοιπους.

Για παράδειγμα, αν ξεκινήσετε να φροντίζετε το σώμα σας θα αρχίσετε να σκέφτεστε πιο θετικά γι’ αυτό και αν αρχίσετε να σκέφτεστε πιο θετικά θα το αντιμετωπίσετε καλύτερα.

Αρχίστε παρατηρώντας αν έχετε αρνητικές σκέψεις για το σώμα σας. Δώστε προσοχή σε αυτά που λέτε για τον εαυτό σας και παρατηρήστε πόσο συχνά συμβαίνουν αυτές οι αρνητικές σκέψεις και υπό ποιες συνθήκες. Δεν χρειάζεται να κρίνετε τον εαυτό σας ή τις σκέψεις σας, απλά παρατηρήστε. Ισως υπάρχει ένα μοτίβο ή ένας συγκεκριμένος λόγος που συμβαίνουν αυτές οι σκέψεις.

Εξασκηθείτε να παρατηρείτε τις σκέψεις σας και θέστε υπό αμφισβήτηση τις αρνητικές σκέψεις εάν νομίζετε πως δεν είναι απαραίτητα αληθινές.

Αυτο-φροντίδα

Αυτο-φροντίδα σημαίνει να είστε καλόκαρδοι με τον εαυτό σας και για τον εαυτό σας. Περιποιηθείτε τον εαυτό σας με τον τρόπο που θα το κάνατε για έναν καλό σας φίλο.

Θα μαλώνατε ποτέ ένα φίλο σας λέγοντάς του μέσες-άκρες τα πράγματα που λέτε στον εαυτό σας όταν κοιτάζεστε στον καθρέφτη; Σκεφτείτε το την επόμενη φορά που θα θελήσετε να υποβαθμίσετε το σώμα σας.

Το να έχετε μια θετική εικόνα για το σώμα σας δεν έχει να κάνει με την αλλαγή του σώματός σας, αν και αυτή η αλλαγή δεν αποκλείεται να συμβεί.

Θυμηθείτε ότι μπορείτε να αισθανθείτε όμορφοι και ελκυστικοί οποιοδήποτε μέγεθος, σχήμα ή βάρος κι αν έχετε.

Οταν το νοιώθετε και το αισθάνεστε, θα λειτουργήσει. Δοκιμάστε το!

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »