MENU
-healthy-hair

Θρεπτικά συστατικά και τροφές για υγιή μαλλιά

22 Νοεμβρίου 2013 • Fitness, Oμορφιά

Συνηθίζετε να ξοδεύετε πολλά χρήματα για προϊόντα μαλλιών, προκειμένου να είναι υγιή και γεμάτα ζωντάνια; Αντί να εστιάσετε σ’ αυτά, έχετε υπόψιν σας ότι μπορείτε να διατηρήσετε υγιή τα μαλλιά σας μέσω της διατροφής;

Δείτε μέσω ποιων θρεπτικών συστατικών μπορείτε να διατηρήσετε υγιή τα μαλλιά σας και ποιες είναι οι τροφές που περιέχουν αυτά τα συστατικά:

Ωμέγα -3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι σημαντικά για την πλήρη λειτουργία των κυτταρικών μεμβρανών. Εύθραυστα μαλλιά και δέρμα θα μπορούσαν να σημαίνουν ανεπάρκεια των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα βρίσκονται επίσης στα φυσικά έλαια των μαλλιών και στο τριχωτό της κεφαλής. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορείτε να τα βρείτε σε αφθονία σε λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός. Φυτικές πηγές τους περιλαμβάνουν τον λιναρόσπορο και τα καρύδια.

Βήτα-καροτένιο

Το β-καροτένιο είναι πρόδρομος της βιταμίνης Α, η οποία βοηθά στο να διασφαλιστεί η παραγωγή της ελαιώδους ουσίας του σμήγματος, που κρατάει το τριχωτό της κεφαλής και τα μαλλιά ενυδατωμένα και απαλά. Επιπλέον, η βιταμίνη Α είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των κυττάρων, συμπεριλαμβανομένων των κυττάρων των μαλλιών. Δεν συνιστάται η λήψη βιταμίνης Α ως συμπλήρωμα, διότι υψηλές δόσεις μπορεί να είναι τοξικές. Αντ’ αυτού επικεντρωθείτε σε τροφές πλούσιες σε β-καροτένιο, όπως τα καρότα, οι γλυκοπατάτες και η κολοκύθα.

Βιοτίνη

Η βιοτίνη βοηθά στο να διασφαλιστεί ο σωστός μεταβολισμός υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λίπους που προσλαμβάνουμε από τις τροφές που τρώμε. Η βιοτίνη είναι ένα θρεπτικό συστατικό που συχνά συνιστάται για υγιή μαλλιά και μπορεί να έχετε δει ή ακούσει γι’ αυτήν σε διαφημίσεις σαμπουάν. Βιοτίνη παράγεται από τα βακτήρια του εντέρου και βρίσκεται επίσης σε πολλά κοινά τρόφιμα που τρώμε, όπως είναι τα αμύγδαλα, τα αυγά, οι φακές και τα σμέουρα.

Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για υγιή μαλλιά και βοηθά στην πρόληψη της τριχόπτωσης. Ευτυχώς ο ψευδάργυρος υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες σε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, όπως τα πουλερικά και τα αυγά. Μια άλλη, ιδιαίτερα πλούσια πηγή ψευδάργυρου είναι τα στρείδια.

Σίδηρος

Ο σίδηρος είναι μέρος του μορίου της αιμοσφαιρίνης, που μεταφέρει το οξυγόνο σε όλα τα μέρη του σώματος, συμπεριλαμβανομένων των μαλλιών και του τριχωτού της κεφαλής σας. Η έλλειψη σιδήρου μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία (η αναιμία λόγω ανεπάρκειας σιδήρου είναι μία από τις πιο συχνές μορφές αναιμίας) και ένα σύμπτωμά της μπορεί να είναι και η απώλεια των μαλλιών.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C ενισχύει την απορρόφηση σιδήρου από τις τροφές. Είναι επίσης αναγκαία για το σχηματισμό του κολλαγόνου, ένα σημαντικό συστατικό του συνδετικού ιστού. Ο υγιής συνδετικός ιστός είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για υγιή μαλλιά, διότι περιλαμβάνει τον ιστό του τριχωτού της κεφαλής, καθώς και τα αιμοφόρα αγγεία που τροφοδοτούν τους θύλακες των τριχών. Ενας λόγος παραπάνω να συμπεριλάβουμε τρόφιμα όπως τα πορτοκάλια, τα μούρα, ή ένα μπολ με αχνιστή ντοματόσουπα στην διατροφή μας.

Συμπέρασμα: Διαβάζοντας κανείς την παραπάνω λίστα, συνειδητοποιεί πως τα βασικά στοιχεία μιας καλής διατροφής ωφελούν όλα τα μέρη του σώματος, συμπεριλαμβανομένων και των μαλλιών. Μην απογοητεύεστε αν δεν παρατηρήσετε βελτίωση της τρίχας αμέσως, διότι τυχόν διατροφικές αλλαγές που κάνετε τώρα θα επηρεάσουν μόνο την ανάπτυξη των νέων και όχι των μαλλιών που ήδη έχετε. Ανάλογα με το πόσο γρήγορα μεγαλώνουν τα μαλλιά σας, αυτό μπορεί να διαρκέσει από μερικούς μήνες μέχρι ένα χρόνο.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »