MENU

Τέσσερις θεμέλιοι λίθοι της υγιεινής διατροφής

1 Αυγούστου 2019 • Διατροφή

Όταν πρόκειται για την υγιεινή διατροφή, οι άνθρωποι σκέφτονται συνήθως τη μεγάλη εικόνα, όπως είναι η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών, ο περιορισμός της ζάχαρης και οι μικρότερες μερίδες.

Υπάρχει όμως κάτι άλλο που είναι πολύ πιο σημαντικό, γιατί αν δεν γνωρίζετε τι να κάνετε, τότε οι όποιες αλλαγές θα μπορούσαν να σας κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό.

Γι’ αυτό πριν αποφασίσετε να αλλάξετε τη διατροφή σας σιγουρευτείτε ότι γνωρίζετε τους τέσσερις ακρογωνιαίους λίθους της υγιεινής διατροφής και της δίαιτας.

Βιταμίνες και μέταλλα

Οι βιταμίνες και τα μέταλλα χρησιμοποιούνται ως ένζυμα και καταλύτες για άλλες χημικές αλλαγές στο σώμα. Χωρίς αυτά, μπορεί να αντιμετωπίσουμε σοβαρά προβλήματα, όπως νυχτερινή τύφλωση μετά από μια μακροχρόνια ανεπάρκεια βιταμινών. Η επεξεργασία και το μαγείρεμα των τροφίμων τείνει να απομακρύνει μερικές από τις βιταμίνες και τα μέταλλα, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να τρώτε μερικά ωμά τρόφιμα και αν χρειαστεί να χρησιμοποιείτε μια συμπληρωματική πολυβιταμίνη.

Αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα. Οι ελεύθερες ρίζες παράγονται από το ίδιο το σώμα, καθώς καίγονται θερμίδες ή εισάγονται από τις τοξίνες στο περιβάλλον μας και μπορούν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο σώμα. Οι τοξίνες, όπως αυτές που βρίσκονται στο αλκοόλ για παράδειγμα, μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιζήμιες για το σώμα. Μπορούν να δημιουργήσουν και να προκαλέσουν μακροχρόνια βλάβη σε ολόκληρο το σώμα ως σύνολο. Τα αντιοξειδωτικά δεν μας απαλλάσσουν απαραιτήτως από τις ελεύθερες ρίζες, αλλά τις εμποδίζουν να προκαλέσουν περισσότερες βλάβες.

Φυτικές στερόλες

Το ανθρώπινο σώμα κυβερνάται από τις ορμόνες, ανεξάρτητα από το φύλο ή την ηλικία. Οι ορμόνες είναι κατασκευασμένες από χοληστερόλη, φυτικές στερόλες και μερικές βιταμίνες και μέταλλα. Χωρίς φυτικές στερόλες, οι ορμόνες μπορεί να καταλήξουν σε ανισορροπία και αυτό μπορεί να έχει τεράστιες επιπτώσεις στη γενική υγεία.

Γλυκοθρεπτικά

Τα γλυκοθρεπτικά είναι σάκχαρα, αλλά δεν είναι η ραφιναρισμένη λευκή ζάχαρη στην οποία πάει πρώτα το μυαλό μας. Το μητρικό γάλα περιέχει επτά από τις οκτώ γνωστές γλυκοθρεπτικές ουσίες. Τα σώματά μας χρησιμοποιούν αυτά τα γλυκοθρεπτικά για να επιτρέψουν στα κύτταρα να «μιλούν» το ένα με το άλλο. Τα κύτταρα που δέχονται επίθεση, είναι άρρωστα ή χρειάζονται επισκευή, έχουν να «πουν» περισσότερα από τα υγιή κύτταρα, έτσι ώστε οι άνθρωποι που δεν είναι υγιείς ή πάσχουν από ορισμένες συγκεκριμένες ασθένειες να μπορούν να επωφεληθούν ακόμη περισσότερο από μεγάλες ποσότητες γλυκοθρεπτικών συστατικών.

Ζητείστε βοήθεια

Η αφομοίωση των παραπάνω θεμέλιων λίθων και η διασφάλιση ότι η διατροφή σας είναι υγιής και ευεργετική, μπορεί να είναι κάτι δύσκολο αν δεν έχετε μεγάλη γνώση και κατανόηση των βασικών της κανόνων. Γι’ αυτό αν παραστεί ανάγκη για να κατανοήσετε κάποια πράγματα, μη διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός διατροφολόγου.

Σε κάθε περίπτωση η αλλαγή διατροφής είναι μια καλή αρχή για πιο υγιεινή ζωή. Όμως, είναι σημαντικό να σιγουρευτείτε προηγουμένως ότι ο τρόπος με τον οποίο θα αλλάξετε τη διατροφή σας θα σας προσφέρει όλα όσα χρειάζεστε για να αναπτύξετε σωστά το σώμα σας και να μην βλάψετε τον οργανισμό σας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »