MENU

Tai chi: Ενας απαλός τρόπος καταπολέμησης του στρες

16 Ιανουαρίου 2017 • Fitness, Ασκηση

Αν ψάχνετε έναν τρόπο για να μειώσετε το άγχος, να εξετάσετε το tai chi. Αρχικά αναπτύχθηκε για αυτοάμυνα, αλλά πλέον το tai chi έχει εξελιχθεί σε μια χαριτωμένη μορφή άσκησης για την μείωση του στρες.

Μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί για την καταπολέμηση μιας σειράς άλλων προβλημάτων υγείας, όπως είναι οι πόνοι της αρθρίτιδας. Συχνά περιγράφεται ως ο διαλογισμός σε κίνηση, καθώς το tai chi προωθεί την ηρεμία μέσα από ήπιες κινήσεις.

Τι είναι το tai chi

To tai chi είναι μια αρχαία κινεζική παράδοση που, σήμερα, ασκείται ως μια χαριτωμένη μορφή γυμναστικής. Πρόκειται για μια σειρά από κινήσεις που εκτελούνται με έναν αργό τρόπο που συνοδεύεται από βαθιά αναπνοή.

Το tai chi, που ονομάζεται επίσης tai chi chuan, είναι ένα μη-ανταγωνιστικό, με το δικό του ρυθμό, σύστημα ήπιας σωματικής άσκησης. Κάθε στάση πηγαίνει στην επόμενη χωρίς παύση, διασφαλίζοντας ότι το σώμα σας είναι σε διαρκή κίνηση.

Το tai chi έχει πολλά διαφορετικά στυλ. Κάθε στυλ μπορεί να έχει τις δικές τoυ ανεπαίσθητες εμφάσεις σε διάφορες αρχές και μεθόδους του tai chi. Υπάρχουν επίσης διαφορές στο εσωτερικό του κάθε στυλ. Κάποιοι μπορεί να επικεντρωθoύν στην διατήρηση της υγείας, ενώ άλλοι εστιάζουν στην πτυχή των πολεμικών τεχνών του tai chi.

Ποιος μπορεί να κάνει tai chi

To tai chi ασκεί ελάχιστη πίεση στους μυς και τις αρθρώσεις, γεγονός που το καθιστά γενικά ασφαλές για όλες τις ηλικίες και τα επίπεδα φυσικής κατάστασης. Στην πραγματικότητα μπορεί να είναι ιδιαίτερα κατάλληλο εάν είστε ένας ενήλικας κάποιας ηλικίας, που διαφορετικά δεν θα μπορούσατε να ασκηθείτε.

Μπορείτε επίσης να βρείτε το tai chi ελκυστικό επειδή είναι ανέξοδο, δεν απαιτεί ειδικό εξοπλισμό και μπορεί να γίνει σε εσωτερικούς χώρους ή έξω, είτε μόνος σας είτε σε μια ομάδα.

Παρά το γεγονός ότι το tai chi είναι γενικά ασφαλές, οι γυναίκες που είναι έγκυες ή άτομα με προβλήματα αθρώσεων, οσφυαλγία, κατάγματα, σοβαρή οστεοπόρωση ή κήλη θα πρέπει να συμβουλεύονται τον θεράποντα ιατρό τους πριν το δοκιμάσουν. Μπορεί να συστηθεί η τροποποίηση ή η αποφυγή ορισμένων στάσεων.

Γιατί tai chi;

Οταν το μάθετε σωστά και το εκτελείτε τακτικά, το  tai chi μπορεί να είναι ένα θετικό μέρος μιας συνολικής προσέγγισης για τη βελτίωση της υγείας σας. Τα οφέλη του tai chi περιλαμβάνουν:

• Mειωμένο άγχος

• Αυξημένη ικανότητα αερόβιας άσκησης

• Αυξημένη ενέργεια και αντοχή

• Αυξημένη ευελιξία, ισορροπία και ευκινησία

• Αυξημένη μυϊκή δύναμη

Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι tai chi μπορεί επίσης να βοηθήσει:

• Στη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου

• Στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

• Σε χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης και αρτηριακής πίεσης

• Στον περιορισμό του πόνου στις αρθρώσεις

• Στην βελτίωση των συμπτωμάτων συμφορητικής καρδιακής ανεπάρκειας

• Στην βελτίωση της συνολικής ευημερίας σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας

• Στη μείωση του κινδύνου των πτώσεων στους ηλικιωμένους ενήλικες

Πώς να ξεκινήσετε με το tai chi

Αν και μπορείτε να νοικιάσετε ή να αγοράσετε βίντεο και βιβλία για το tai chi, ζητήστε καλύτερα καθοδήγηση από έναν ειδικό εκπαιδευτή tai chi για να αποκτήσετε τα πλήρη οφέλη και να μάθετε τις κατάλληλες τεχνικές.

Ενας εκπαιδευτής tai chi μπορεί να σας διδάξει συγκεκριμένες θέσεις και πώς να ρυθμίζετε την αναπνοή σας. Ενας εκπαιδευτής μπορεί να σας διδάξει πώς να ασκείστε στο tai chi με ασφάλεια, ειδικά αν έχετε τραυματισμούς, χρόνιες παθήσεις ή προβλήματα ισορροπίας ή συντονισμού. Παρά το γεγονός ότι το tai chi είναι αργό και απαλό, σχεδόν χωρίς αρνητικές παρενέργειες, είναι δυνατόν να τραυματιστείτε αν δεν ξέρετε πώς να το κάνετε σωστά.

Τελικά μπορεί να αισθάνεστε αρκετή αυτοπεποίθηση για να κάνετε tai chi μόνοι σας. Ωστόσο, αν σας αρέσει το κοινωνικό στοιχείο, σκεφτείτε να ενταχθείτε σε κάποια τάξη.

Διατηρώντας τα οφέλη του tai chi

Ενώ μπορείτε να πάρετε κάποιο όφελος από μια τάξη tai chi διάρκειας 12 εβδομάδων, μπορείτε να απολαύσετε μεγαλύτερα οφέλη αν συνεχίσετε το tai chi για περισσότερο χρόνο και το κάνετε πιο εξειδικευμένο.

Μπορείτε να το βρείτε χρήσιμο να ασκείστε στο tai chi στο ίδιο μέρος και την ίδια ώρα κάθε μέρα για να αναπτύξετε μια ρουτίνα. Αλλά αν το πρόγραμμά σας είναι ακανόνιστο, κάντε το tai chi κάθε φορά που έχετε λίγα λεπτά διαθέσιμα. Μπορείτε να κάνετε το tai chi, χωρίς να εκτελείτε τις πραγματικές κινήσεις, όταν είστε σε μια αγχωτική κατάσταση, όπως ένα μποτιλιάρισμα ή σε μια τεταμένη συνάντηση εργασίας, για παράδειγμα.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »