MENU
seafood1

Τα πλούσια οφέλη των θαλασσινών για την υγεία

20 Ιανουαρίου 2017 • Διατροφή

Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για να βάλουμε τα θαλασσινά στην διατροφή μας και να είμαστε σίγουροι ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατό για την υγεία του οργανισμού μας.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τους δέκα πιο σημαντικούς:

1. Κάνουν καλό στην καρδιά

Δεν είναι τυχαίο που οι πληθυσμοί που τρέφονται με ψάρια στην Αρκτική έχουν χαμηλά επίπεδα καρδιακών παθήσεων. Τα θαλασσινά έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη και υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που μπορούν να προστατέψουν την καρδιά και να μειώσουν τη χοληστερόλη στο αίμα. Μια μελέτη έχει δείξει ότι μία επιπλέον μερίδα ψαριών κάθε εβδομάδα μπορεί να μειώσει μέχρι και κατά το ήμισυ τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων.

2. Καθαρίζουν τα αιμοφόρα αγγεία

Η κατανάλωση ψαριών μπορεί να βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος και να μειώσει τον κίνδυνο θρομβώσεων. Η ΕΡΑ και η DHA που υπάρχουν στα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα θαλασσινά μπορούν να προστατέψουν το σώμα από την φλεγμονώδη δράση των εικοσανοειδών, ορμονών που ευθύνονται για τη δημιουργία θρόμβων.

3. Προστατεύουν από την αρθρίτιδα

Η κατανάλωση ψαριών, ως τακτικό μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής έχει αποδειχθεί ότι διευκολύνει τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Πρόσφατη έρευνα έδειξε επίσης μια σύνδεση μεταξύ των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και της οστεοαρθρίτιδας, γεγονός που υποδηλώνει πως η κατανάλωση περισσότερων θαλασσινών θα μπορούσε να βοηθήσει στην πρόληψη της νόσου.

4. Ενισχύουν την όραση

Η κατανάλωση λιπαρών ψαριών τακτικά μπορεί να βοηθήσει τα μάτια να παραμείνουν υγιή. Σύμφωνα με έρευνα, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία της όρασης όσων πάσχουν από ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, μια κατάσταση που προκαλεί εκφύλιση του αμφιβληστροειδή και κάνει την όραση θολή. Τα ψάρια και τα οστρακοειδή περιέχουν επίσης ρετινόλη, μια μορφή της βιταμίνης Α που ενισχύει την νυχτερινή όραση.

5. Προσφέρουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά

Τα θαλασσινά παρέχουν στο σώμα πολλά απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που το κάνουν να λειτουργεί ομαλά, καθώς περιέχουν ιώδιο, σελήνιο, ψευδάργυρο και κάλιο. Το ιώδιο είναι σημαντικό για τον θυρεοειδή αδένα και το σελήνιο κάνει τα ένζυμα που μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από τον καρκίνο. Τα ψάρια και τα οστρακοειδή είναι επίσης άριστες πηγές πολλών βιταμινών, συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών Α και D.

6. Βοηθούν τους πνεύμονες

Μια σειρά από μελέτες έχουν δείξει ότι τα ψάρια και τα οστρακοειδή μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των πνευμόνων. Οχι μόνο μπορούν να ανακουφίσουν από τα συμπτώματα του άσθματος στα παιδιά, αλλά έχουν δείξει ότι μπορούν να συμβάλλουν και στην πρόληψή του. Η κατανάλωση πολλών ψαριών κρατά τους πνεύμονες δυνατούς και πιο υγιείς, όσο οι άνθρωποι μεγαλώνουν, συγκριτικά με τα άτομα που δεν καταναλώνουν πολλά θαλασσινά.

7. Θαλασσινά κατά της κατάθλιψης

Τα θαλασσινά μπορούν επίσης να παίξουν μεγάλο ρόλο στην πρόληψη της κατάθλιψης. Η έρευνα έδειξε σχέση μεταξύ χαμηλών ωμέγα-3 λιπαρών οξέων με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης. Τα θαλασσινά μπορούν, επίσης, να βοηθήσουν στην αποφυγή της εποχιακής συναισθηματικής διαταραχής (Seasonal Αffective Disorder-SAD), καθώς και την κατάθλιψη μετά τον τοκετό.

8. Κάνουν το δέρμα να φαίνεται υπέροχο

Η κατανάλωση θαλασσινών δεν βοηθά απλώς στην προστασία του δέρματος από τις βλαβερές συνέπειες της υπεριώδους ακτινοβολίας, αλλά βοηθά παράλληλα στην ανακούφιση των συμπτωμάτων διαφόρων παθήσεων του δέρματος, όπως το έκζεμα και η ψωρίαση. Το ψάρι είναι επίσης μεγάλη πηγή πρωτεΐνης, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό του κολλαγόνου, μιας ουσίας η οποία κρατά το δέρμα σφριγηλό και ευέλικτο.

9. Κάνουν καλό στο έντερο

Στοιχεία μελετών έχουν δείξει πως μια διατροφή πλούσια σε ιχθυέλαια μπορεί να βοηθήσει στην προστασία έναντι σοβαρών φλεγμονών του εντέρου συμπεριλαμβανομένων της νόσου του Crohn και της ελκώδους κολίτιδας. Υπάρχουν, επίσης, ενδείξεις ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επιβράδυνση της εξέλιξης της φλεγμονώδους νόσου του εντέρου σε μερικούς πάσχοντες.

10. Προστατεύουν από την άνοια

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελείται σε ποσοστό σχεδόν 60% από λίπος με ένα μεγάλο μέρος απ’ αυτά να είναι ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Μάλλον γι’ αυτό το λόγο η έρευνα έδειξε ότι οι άνθρωποι που τρώνε άφθονα θαλασσινά είναι λιγότερο πιθανό να υποφέρουν από άνοια και από προβλήματα μνήμης στη μετέπειτα ζωή τους. Η DHA, ένα από τα ωμέγα τρία λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα θαλασσινά, έχει επίσης συνδεθεί με την βελτίωση της συγκέντρωσης των παιδιών, την ικανότητα ανάγνωσης και συμπεριφοράς, καθώς και με την ανακούφιση των συμπτωμάτων της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »