MENU
flavonoid

Τα οφέλη των φλαβονοειδών στην ανθρώπινη υγεία

8 Σεπτεμβρίου 2016 • Διατροφή

Τα βιοφλαβονοειδή ή φλαβονοειδή (η παλαιότερη ονομασία τους ήταν βιταμίνη Ρ) είναι οι ομάδες των φυτικών χρωστικών ουσιών που μπορούμε να βρούμε σε πολλά φρούτα, λαχανικά και λουλούδια.

Σε συμπυκνωμένη μορφή, τα φλαβονοειδή βρίσκονται στο κρασί, το τσάι και ορισμένα προϊόντα σόγιας. Τα φλαβονοειδή είναι υδατοδιαλυτά. Υπάρχουν χιλιάδες φλαβονοειδή που έχουν εντοπιστεί.

Τα άτομα που προσθέτουν τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή τους, λαμβάνουν επαρκείς ποσότητες φλαβονοειδών. Η ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών είναι πέντε μερίδες. Τα προϊόντα που έχουν πιο ζωντανά χρώματα, αποτελούν τις καλύτερες πηγές φλαβονοειδών. Τα φλαβονοειδή ενισχύουν την απορρόφηση της βιταμίνης C, γι’ αυτό πρέπει να λαμβάνονται μαζί.

Η έρευνα δείχνει ότι τα φλαβονοειδή ενισχύουν την υγεία μας. Τα φλαβονοειδή μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου του καρκίνου και πολλά φλαβονοειδή ενισχύουν τα τριχοειδή αγγεία, τον συνδετικό ιστό και τα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων. Αυτό βοηθά στη μείωση των αιμορραγιών και των ρήξεων που οδηγούν σε φλεβίτιδα και μώλωπες.

Εάν πάσχετε από μυϊκούς πόνους ή μώλωπες θα πρέπει να καταναλώνετε τροφές που περιέχουν φλαβονοειδή. Γιατί; Επειδή καταναλώνοντας τροφές που περιέχουν φλαβονοειδή όχι μόνο θα κρατήσετε τους μύες και τις αρθρώσεις σας υγιείς, αλλά θα βοηθήσετε και τις ήδη υπάρχουσες καταστάσεις, όπως οι μώλωπες, να επουλωθούν γρηγορότερα. Τα φλαβονοειδή είναι αποτελεσματικά αναλγητικά και είναι επίσης αντι-φλεγμονώδη. Χρησιμοποιούνται συχνά για την ανακούφιση των αθλητικών τραυματισμών.

Ενα από τα πιο σημαντικά οφέλη από τα φλαβονοειδή είναι οι αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες. Ενα κοινό φλαβονοειδές, η κερκετίνη, είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, που εμποδίζει αποτελεσματικά παράγοντες όπως η LDL («κακή» χοληστερόλη), από οξειδωτικές βλάβες που προκαλούν στο σώμα. Η κερκετίνη μπορεί επίσης να ωφελήσει όσους πάσχουν από διαβήτη. Αλλα φλαβονοειδή, όπως οι ανθοκυανιδίνες που βρέθηκαν στο μύρτιλλο, το μοβ λάχανο και τα σταφύλια, μπορούν να προστατεύσουν τα μάτια από την ανάπτυξη καταρράκτη.

Η κατανάλωση φλαβονοειδών φαίνεται πως είναι ασφαλής ακόμα και σε υψηλές δόσεις. Ωστόσο, οι έγκυες γυναίκες δεν πρέπει να λαμβάνουν μεγάλες δόσεις φλαβονοειδών. Μελέτες έχουν δείξει ότι θα μπορούσε να υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ της βρεφικής λευχαιμίας και των υπερβολικών δόσεων φλαβονοειδών από τη μητέρα. Δεδομένου ότι το σώμα μας δεν μπορεί να παράγει φλαβονοειδή, είναι σημαντικό να τα προσθέσουμε στη διατροφή μας. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να βελτιώσουμε την υγεία μας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »