MENU
sheeds

Τα οφέλη της υγείας από τους σπόρους του καρπουζιού

22 Αυγούστου 2015 • Διατροφή

Oταν σκέφτεται κάποιος τα οφέλη της υγείας από το καρπούζι, οι σπόροι είναι το τελευταίο πράγμα που θα του έρθει στο μυαλό. Σ’ αυτό βρίσκεται μόνο ο γλυκός χυμώδης πολτός του καλοκαιρινού αυτού φρούτου.

Οι περισσότεροι από εμάς μάλιστα δυσανασχετούν με τους σπόρους, αν διαπιστώσουν πως δεν έχουν καθαρίσει καλά το κομμάτι που βάζουν στο στόμα τους και η πρώτη σκέψη αν βρουν κάποιο σπόρο είναι να τον φτύσουν.

Δεν θα το κάναμε, όμως, αν γνωρίζαμε πως οι σπόροι καρπουζιού είναι ιδιαίτερα ωφέλιμοι και θα μπορούσαν να κάνουν ένα πρώτης τάξεως σνακ, είτε μόνοι τους, είτε ως συνοδευτικό του καφέ και του τσαγιού, αν αποξηρανθούν και καβουρντιστούν.

Διαβάστε παρακάτω μια σειρά από σημαντικά θρεπτικά συστατικά που περιέχουν οι σπόροι του καρπουζιού:

Πρωτεΐνη

Οι σπόροι του καρπουζιού είναι πολύ υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες. Ενα φλιτζάνι αποξηραμένοι σπόροι περιέχουν 30,6 g που είναι το 61% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας. Η πρωτεΐνη στους καρπουζόσπορους αποτελείται από διάφορα αμινοξέα, ένα από τα οποία είναι η αργινίνη. Ενώ το σώμα παράγει κάποια αργινίνη, είναι πάντα καλό για τον οργανισμό να επωφεληθεί από επιπλέον ποσότητα αργινίνης. Μερικά από τα οφέλη της για την υγεία περιλαμβάνουν τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και τη θεραπεία της στεφανιαίας νόσου. Διάφορα άλλα αμινοξέα που συνθέτουν την πρωτεΐνη στους καρπουζόσπορους, συμπεριλαμβάνουν την τρυπτοφάνη, το γλουταμικό οξύ και τη λυσίνη.

Σύμπλεγμα βιταμινών Β

Οι σπόροι του καρπουζιού είναι επίσης φορτωμένοι με πολλές από τις βιταμίνες Β, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη μετατροπή της τροφής σε ενέργεια και άλλες σημαντικές λειτουργίες του σώματος. Η πιο διαδεδομένη βιταμίνη Β που υπάρχει στους σπόρους του καρπουζιού είναι η νιασίνη. Ενα φλιτζάνι αποξηραμένοι σπόροι καρπουζιού περιέχουν 3,8 mg νιασίνης που είναι το 19% της συνιστώμενης ημερήσιας αξίας. Η νιασίνη είναι σημαντική για τη διατήρηση της καλής λειτουργίας του νευρικού και του πεπτικού συστήματος, καθώς και για την υγεία του δέρματος. Αλλες βιταμίνες Β στους καρπουζόσπορους περιλαμβάνουν το φυλλικό οξύ, τη θειαμίνη, τη ριβοφλαβίνη, τη βιταμίνη Β6 και το παντοθενικό οξύ.

Μέταλλα

Τα μέταλλα αφθονούν στους καρπουζόσπορους. Το μαγνήσιο είναι το πιο άφθονο μέταλλο με 556 mg σε 1 φλιτζάνι σπόρων, που αντιστοιχεί σε 139% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας. Το μαγνήσιο βοηθά στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και στο μεταβολισμό των υδατανθράκων, ενώ έχει επίσης μια ευεργετική επίδραση στο σάκχαρο του αίματος. Αλλα σημαντικά μέταλλα στους σπόρους του καρπουζιού είναι ο φώσφορος, ο σίδηρος, το κάλιο, το νάτριο, ο χαλκός, το μαγγάνιο και ο ψευδάργυρος.

Λιπαρά

Το πιο εκπληκτικό πράγμα σχετικά με τους καρπουζόσπορους είναι η ποσότητα λίπους που περιέχουν. Σε 1 φλιτζάνι αποξηραμένους σπόρους υπάρχουν 51 g λίπους με 11 g από αυτά να είναι τα κορεσμένα λιπαρά. Tα υπόλοιπα είναι μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, καθώς και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία αναφέρει πως τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα λίπη βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, ενώ τα ωμέγα-6 λιπαρά οξέα μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Η δυσμενής όψη της κατάστασης, γιατί υπάρχει κι αυτή, είναι το ζήτημα των θερμίδων. Μία κούπα σπόροι καρπουζιού μπορεί να περιέχει μέχρι και 600 θερμίδες.

Κανείς όμως δεν έχει λόγο να καταναλώσει μία κούπα σπόρους καρπουζιού. Μπορεί να φάει μία χούφτα (ή και λιγότερο) απ’ αυτούς σαν σνακ, όπως τους ξηρούς καρπούς και να απολαύσει όλα τα οφέλη τους για την υγεία.

Σπιτική συνταγή για μείωση της αρτηριακής πίεσης

* Πάρτε 2 κουταλιές της σούπας αποξηραμένους σπόρους καρπουζιού και πατήστε τους απαλά με το κουτάλι.

* Προσθέστε τους σε ένα φλιτζάνι βραστό νερό.

* Αφήστε τους εκεί για περίπου μία ώρα και ανακατεύετε ελαφρά ώστε να αναμειχθούν με το νερό

* Σουρώστε και πιείτε τέσσερις κουταλιές του νερού κάθε μία ώρα

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »