MENU

Tα οφέλη από την κατανάλωση ωμών τροφών

13 Σεπτεμβρίου 2017 • Διατροφή

Μπορεί να έχετε ακούσει πως η κατανάλωση ωμών τροφών μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη για την υγεία. Πλέον, υπάρχουν ολοένα και περισσότερα στοιχεία που συνηγορούν σ’ αυτό.

Υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων στα Ιμαλάια, οι Χούνζα που φημίζονται για το γεγονός ότι χάρη στο ότι καταναλώνουν μόνο ωμά τρόφιμα έχουν ένα εκπληκτικό ρεκόρ μακροζωίας, παρά το ότι ζουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες και με ελάχιστες ανέσεις.

Πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν αποφασίσει να τρώνε μόνο ωμά τρόφιμα, θεωρώντας ότι είναι η επιτομή της υγιεινής διατροφής. Το αποτέλεσμα είναι πως αυτή η «μόδα» έχει πιστό και ολοένα αυξανόμενο κοινό σε ολόκληρο τον δυτικό κόσμο.

Τα οφέλη για εκείνους που ακολουθούν μια διατροφή με ωμές τροφές είναι πολλά και ποικίλα. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τα πιο σημαντικά:

Απώλεια βάρους, εύκολη διαχείριση βάρους

Υπάρχουν δύο λόγοι που οι ωμές τροφές ωφελούν τον οργανισμό, αναφέρουν οι υποστηρικτές τους. Η πρώτη είναι ότι τα ένζυμα που υπάρχουν στα ωμά τρόφιμα βοηθούν τους ανθρώπους να χάσουν βάρος. Η δεύτερη είναι πως τα ωμά, ακατέργαστα τρόφιμα είναι λογικά χαμηλότερα σε θερμίδες. Όποια και αν είναι τελικά η αιτία, το θέμα είναι πως όντως οι ωμές τροφές αποδεδειγμένα βοηθούν στην απώλεια βάρους αλλά και στη διαχείρισή του.

Περισσότερη ενέργεια

Πολλά φρούτα και λαχανικά χάνουν θρεπτικά συστατικά κατά τη διάρκεια των διαδικασιών μαγειρέματος, ειδικά κατά τη διάρκεια βρασμού. Τα συγκεκριμένα ένζυμα «σκοτώνονται» όταν το φαγητό μαγειρεύεται σε υψηλές θερμοκρασίες. Ο συνδυασμός του να τρώει κανείς ωμά τρόφιμα και να μην τρώει επεξεργασμένα τρόφιμα, δίνει περισσότερη ενέργεια που αποδίδεται στα υψηλά ένζυμα και θρεπτικά συστατικά που περιέχουν οι ωμές τροφές.

Βελτιωμένη αντίσταση στην ασθένεια

Αυτοί που τρώνε ωμά φρούτα και λαχανικά έχουν υψηλότερη πρόσληψη βιταμινών A και C, καθώς και υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών. Αυτό το γεγονός ενισχύει την ανοσία στις ασθένειες. Επίσης, μειώνει τον κίνδυνο για ανάπτυξη σοβαρών ασθενειών, όπως είναι ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης και η υψηλή αρτηριακή πίεση.

Καλύτερη πέψη

Η κατανάλωση ωμών τροφών μεταφράζεται σε κατανάλωση περισσότερων φυτικών ινών, γεγονός που βελτιώνει την πέψη. Παρόλο που στην αρχή θα αντιμετωπίσετε πιθανώς φούσκωμα και μετεωρισμό, μόλις προσαρμοστείτε στην ακατέργαστη ωμή τροφή θα έχετε πιο ισορροπημένη και καλύτερη πέψη.

Υγιέστερο δέρμα

Οι οπαδοί της κατανάλωσης ωμών τροφίμων υποστηρίζουν ότι βλέπουν βελτίωση στο δέρμα και γενικότερα στην υγεία τους, γεγονός που αποδίδουν στην κατανάλωση λιγότερο επεξεργασμένων τροφών, λιγότερων συντηρητικών και χημικών ουσιών και στην κατανάλωση αντιοξειδωτικών. Και είναι αλήθεια ότι έχουν πράγματι πιο υγιή εικόνα δέρματος.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »