MENU

Tα «ναι» και «όχι» της κατάλληλης αντηλιακής προστασίας

17 Ιουνίου 2014 • Fitness, Oμορφιά

Τα αντηλιακά είναι το κλειδί για την καλοκαιρινή φροντίδα του δέρματος, αλλά η αποτελεσματική κάλυψή του απαιτεί περισσότερη προσπάθεια από το να επιλέξετε απλά μια λοσιόν για να χρησιμοποιήσετε στην παραλία.

Μην ξεχνάτε ποτέ πως η πρόληψη της βλάβης που μπορεί να προκαλέσει ο ήλιος στο δέρμα σας είναι πολύ περισσότερο από ζήτημα αισθητικής. Είναι ένα θέμα που θα μπορούσε να σας σώσει τη ζωή, αφού σας προστατεύει και από τον καρκίνο του δέρματος.

Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές για να διατηρήσετε το δέρμα σας υγιές και χωρίς ηλιακά εγκαύματα:

Μην ξεχάσετε να χρησιμοποιήσετε το αντηλιακό ακόμα και όταν η ημέρα σας κρατά σε εσωτερικούς χώρους. Tα γυάλινα παράθυρα προστατεύουν από τα ηλιακά εγκαύματα που προκαλούν οι ακτίνες UVB, αλλά δεν σταματούν τις ακτίνες UVA, οι οποίες καταστέλλουν το ανοσοποιητικό σύστημα και οδηγούν σε ρυτίδες και καφέ κηλίδες. Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις ημέρες που οδηγείτε πολύ, καθώς οι ακτίνες UVA μπορούν να διαπεράσουν το παρμπρίζ του αυτοκινήτου και τα παράθυρα.

Μην εφαρμόζετε απλά αντηλιακό στο δέρμα του προσώπου σας. Ακόμα κι αν δεν είστε στην παραλία ή στην πισίνα, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να εφαρμόζετε αντηλιακό στα χέρια σας, το ντεκολτέ, τους βραχίονες, τα χείλη και τα αυτιά. Οι περιοχές αυτές εκτίθενται επίσης πολύ στον ήλιο και δεν είναι μόνο ότι αν μείνουν ακάλυπτες θα εμφανίσουν πιο σύντομα τα σημάδια γήρανσης, αλλά και ότι είναι ιδιαίτερα ευάλωτες στην ανάπτυξη μελανωμάτων (καρκινικών όγκων).

Μην υποθέσετε ότι ένα «ανθεκτικό στο νερό» ή «αδιάβροχο» αντηλιακό θα διαρκέσει περισσότερο. Ακόμη και αυτοί οι τύποι αντηλιακού «εξαφανίζονται» μετά από 30 ή περισσότερα λεπτά παραμονής στη θάλασσα ή μετά από υπερβολική εφίδρωση. Μπορούν, επίσης, εύκολα να μείνουν πάνω στην πετσέτα που έχετε απλωμένη στην παραλία μετά από μια βουτιά.

Μην αφήνετε τη σκιά να σας δώσει μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας. Οι ακτίνες του ήλιου μπορεί να διεισδύσουν όχι μόνο μέσω της ομπρέλας, αλλά μπορούν να το κάνουν και μέσω της άμμου, του νερού και άλλων επιφανειών που τον αντανακλούν.

Μην πανικοβληθείτε αν έχετε καεί από τον ήλιο. Τα περισσότερα εγκαύματα μπορούν να αντιμετωπιστούν με δροσερά λουτρά, κρέμες, υδροκορτιζόνη, καθώς και αντιφλεγμονώδη. Ωστόσο, αν έχετε επίσης πονοκέφαλο, ρίγη, ή πυρετό, μπορεί να υποφέρετε και από θερμοπληξία. Σ’ αυτή την περίπτωση ζητήστε αμέσως ιατρική βοήθεια.

Εφαρμόστε αντηλιακό (με δείκτη προστασίας μεγαλύτερο του 15) κάθε μέρα του χρόνου. Ακόμα και μια γκρίζα ημέρα, το 80% από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιο μπορεί να περάσει μέσα από τα σύννεφα.

Εφαρμόστε το αντηλιακό πριν βγείτε έξω. Για μέγιστη αποτελεσματικότητα, τα αντηλιακά πρέπει να απορροφηθούν πλήρως από το δέρμα σας. Εφαρμόστε τα τουλάχιστον 15 έως 30 λεπτά πριν βγείτε σε εξωτερικούς χώρους.

Αναζητήστε σφραγίδα της έγκρισης. Θέλετε να χρησιμοποιείτε τα αντηλιακά προϊόντα που παρέχουν ευρύ φάσμα κάλυψης από τις υπεριώδεις ακτινοβολίας; Τότε σιγουρευτείτε πως αγοράσατε κάποιο εγκεκριμένο προϊόν.

Μη μένετε έξω στον ήλιο τις ώρες γύρω από το μεσημέρι. Οι ακτίνες του ήλιου είναι πιο έντονες μεταξύ 10 π.μ. και 4 μ.μ., χρονικό διάστημα κατά το οποίο είναι καλύτερα να αποφεύγετε την έκθεση στον ήλιο.

Φοράτε προστατευτική ενδυμασία για τον ήλιο. Μην αρκεστείτε στο αντηλιακό για να προστατευτείτε από τον ήλιο. Φορέστε πουκάμισα με μακριά μανίκια, παντελόνι, πλατύγυρο καπέλο και γυαλιά ηλίου.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »