MENU

Tα «κρυφά» οφέλη των φυτικών ινών

20 Σεπτεμβρίου 2017 • Διατροφή

Είναι γνωστό πως οι φυτικές ίνες είναι απαραίτητο μέρος μιας τακτικής, ισορροπημένης διατροφής. Υπάρχουν πολλά οφέλη για την υγεία και την καλή λειτουργία του οργανισμού από την κατανάλωσή τους.

Η ημερήσια συνιστώμενη διαιτητική πρόσληψη φυτικών ινών, είναι 40 γρ. την ημέρα.

Μερικά από τα κορυφαία οφέλη των φυτικών ινών για τον οργανισμό περιλαμβάνουν:

Τoν έλεγχο του σακχάρου στο αίμα. Οι διαλυτές φυτικές ίνες μπορούν να βοηθήσουν στην επιβράδυνση της απορρόφησης του σακχάρου στο αίμα και στην επιβράδυνση της διάσπασης των υδατανθράκων στο σώμα, που εμποδίζουν την άμεση εκτόξευση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα και προλαμβάνουν τον διαβήτη.

Την υγεία της καρδιάς. Η έρευνα δείχνει ότι τα άτομα που ακολουθούν μια δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες, έχουν 40% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Κι αυτό επειδή η πλειοψηφία των καρδιακών παθήσεων συνδέεται με υψηλά επίπεδα χοληστερόλης και οι φυτικές ίνες είναι ευεργετικές στη μείωση της χοληστερόλης, ενώ βοηθούν ακόμα στον έλεγχο και την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων.

Μείωση του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου. Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι για κάθε επιπλέον επτά γραμμάρια φυτικών ινών που καταναλώνονται σε καθημερινή βάση, ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου μειώνεται κατά 7%. Το εγκεφαλικό επεισόδιο προκαλείται όταν ένα αιμοφόρο αγγείο στον εγκέφαλο εκρήγνυται ή όταν αναπτύσσεται ένα μπλοκάρισμα της ροής του αίματος, από τον σχηματισμό πλάκας, λόγω της υψηλής χοληστερόλης στα αιμοφόρα αγγεία.

Απώλεια βάρους και διαχείριση. Οι φυτικές ίνες αυξάνουν το αίσθημα της πληρότητας και έτσι οι άνθρωποι τρώνε λιγότερο και δεν παρουσιάζεται το φαινόμενο να καταναλώσει κάποιος υπερβολικές ποσότητες τροφίμων υψηλής θερμιδικής αξίας. Διατηρεί, επίσης, το πεπτικό σύστημα υγιές, βελτιώνοντας την κινητικότητα του εντέρου και την πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Η βελτιωμένη πέψη αποτρέπει την συσσώρευση του λίπους.

Προάγει την υγεία του δέρματος. Οι φυτικές ίνες και ιδιαίτερα ο φλοιός, μπορούν να βοηθήσουν να αφαιρεθούν οι μύκητες από το σώμα, αποτρέποντας την πιθανότητα να αποβληθούν μέσω του δέρματος, γεγονός που θα μπορούσε να προκαλέσει ακμή και εξανθήματα.

Ανακούφιση του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου. Οι φυτικές ίνες μπορούν να παρέχουν κάποια ανακούφιση από το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, ενώ καταπολεμούν και τη δυσκοιλιότητα. Το αδιαφιλονίκητο πλεονέκτημα των αδιάλυτων φυτικών ινών είναι η ικανότητά τους να μαλακώνουν και να επεκτείνουν τον όγκο των κοπράνων, να επιταχύνουν την κίνησή τους και να βοηθούν στην αποβολή τους.

Χολόλιθοι και πέτρες στα νεφρά. Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της χολολιθίασης και της δημιουργίας πέτρας στα νεφρά, λόγω της ικανότητάς της να βοηθά στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος. Η σωστή κίνηση του εντέρου εμποδίζει οποιουδήποτε είδους συσσώρευση που μπορεί να προκαλέσει πέτρες.

Προστασία από τον καρκίνο. Εχει βρεθεί πως οι φυτικές ίνες προλαμβάνουν τον καρκίνο. Στο έντερο τα βακτήρια μετατρέπουν τις φυτικές ίνες σε βραχείας αλύσου λιπαρά οξέα, που παρέχουν ενέργεια για το σώμα και μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία κατά του καρκίνου.

Μερικές από τις πιο γνωστές πηγές τροφών, πλούσιες σε φυτικές ίνες, είναι:

* Φασόλια

* Δημητριακά ολικής αλέσεως (ψωμί ολικής αλέσεως, ζυμαρικά ολικής αλέσεως κ.λπ.)

* Καστανό ρύζι (το λευκό ρύζι δεν προσφέρει πολλές φυτικές ίνες)

* Ποπ κορν (μεγάλη πηγή φυτικών ινών)

* Ξηροί καρποί (τα αμύγδαλα και τα καρύδια έχουν περισσότερες φυτικές ίνες από άλλους ξηρούς καρπούς)

* Μπραν δημητριακών

* Πλιγούρι βρώμης

* Λαχανικά

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »