MENU

Tα αμύγδαλα μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων

1 Ιουλίου 2014 • Διατροφή

Bρετανοί επιστήμονες διαπίστωσαν πως η ενσωμάτωση των αμυγδάλων στη διατροφή, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων, διατηρώντας υγιή τα αιμοφόρα αγγεία.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι τα αμύγδαλα αυξάνουν σημαντικά την ποσότητα των αντιοξειδωτικών, μειώνουν την αρτηριακή πίεση και βελτιώνουν τη ροή του αίματος. Πρόκειται για μία ακόμα μελέτη τα ευρήματα της οποίας προσθέτουν πόντους στην θεωρία ότι η μεσογειακή διατροφή με τους πολλούς ξηρούς καρπούς παρέχει οφέλη για την υγεία.

Η μελέτη εκπονήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Αστον στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας με επικεφαλής την Helen Griffiths, καθηγήτρια Βιοϊατρικών Επιστημών και Κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών Ζωής και Υγείας του Πανεπιστημίου.

Οι ερευνητές εξέτασαν τα αποτελέσματα μιας βραχυπρόθεσμης διατροφής εμπλουτισμένης με αμύγδαλα που ακολούθησαν υγιείς νέοι και μεσήλικες άνδρες με καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου, συμπεριλαμβανομένης της υψηλής αρτηριακής πίεσης ή υπέρβαροι.

Μια ομάδα ελέγχου έτρωγε κανονικά, ενώ οι υπόλοιποι κατανάλωναν σνακ με 50 γρ. αμύγδαλα την ημέρα για ένα μήνα.

Στο τέλος της περιόδου της μελέτης, η ομάδα που ακολουθούσε την διατροφή με τα αμύγδαλα, παρουσίασε υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών (α-τοκοφερόλη) στο αίμα, βελτίωση της ροής του αίματος και μείωση της αρτηριακής πίεσης, μειώνοντας πιθανότατα με τον τρόπο αυτό τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις.

Τα αμύγδαλα είναι γνωστό ότι περιέχουν μια σειρά από ευεργετικές ουσίες όπως η βιταμίνη Ε και υγιή λίπη, φυτικές ίνες που αυξάνουν την αίσθηση της πληρότητας και φλαβονοειδή που μπορεί να έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Η ερευνητική ομάδα θεωρεί ότι είναι πιθανό να είναι ο συνδυασμός όλων αυτών των θρεπτικών ουσιών που εργάζονται μαζί για να δημιουργήσουν τα συνολικά οφέλη για την υγεία και όχι μόνο ένα συγκεκριμένο θρεπτικό συστατικό από μόνο του.

Η καθηγήτρια Griffiths, δήλωσε: «Η μελέτη μας επιβεβαιώνει ότι τα αμύγδαλα είναι μία σούπερ τροφή. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι τα αμύγδαλα μπορούν να διατηρήσουν την καρδιά σας υγιή, αλλά η έρευνά μας αποδεικνύει ότι δεν είναι ποτέ πολύ αργά για την εισαγωγή τους στη διατροφή σας. Ακόμα και μια χούφτα αμύγδαλα, 50 γρ. μπορεί να σας βοηθήσει. Θα μπορούσε να αντικαταστήσει ένα σνακ ή να προστεθεί στα κανονικά γεύματά σας, για να βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιακών προβλημάτων».

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »