MENU

Τα 6 φανταστικά οφέλη της υγείας από τα μήλα

24 Νοεμβρίου 2014 • Διατροφή

Γλυκά αλλά με λεμονάτη γεύση. Τραγανά και πικάντικα σε σημείο σκληρότητας. Πικάντικα και αρωματικά. Όχι, δεν πρόκειται για ανάλυση των πλεονεκτημάτων των κρασιών. Μιλάμε για μήλα!

Ξεκινώντας πριν από περίπου 4.000 χρόνια πριν, στα φρουτώδη δάση της περιοχής που σήμερα βρίσκεται το Καζακστάν, το μήλο έγινε μέρος της ανθρώπινης διατροφής εδώ και πάρα πολύ καιρό. Με γεύσεις που διαμορφώνονται από τα αντίστοιχα κλίματα (όσο μικρότερη είναι η καλλιεργητική περίοδος τόσο πιο όξινο είναι το μήλο) έχουν αναπτυχθεί εδώ και αιώνες ανά την Υφήλιο. Ωστόσο, μόλις τις τελευταίες δεκαετίες, αρχής γενομένης της δεκαετίας του 1980, οι γεωργοί πρόσφεραν μια τόσο μεγάλη ποικιλία και έκρηξη γεύσεων: Φούτζι, Λέιντι Γουίλιαμς, Γκραν Σμιθ, Ρουαγιάλ Γκαλά, Τζόναθαν, Ρεντ Ντελίσιους, Μπράουμπερν, Γκόλντεν Ντελίσιους, Πινκ Λέιντι, Μπόντζα.

Όμως, η ιστορία και η ποικιλομορφία των μήλων δεν είναι το θέμα μας. Τα μήλα πιστώνονται κατά παράδοση με μια σειρά από καταπληκτικά οφέλη για την υγεία.

Ποια είναι αυτά;

1. Καταπολέμηση της δυσοσμίας του στόματος

Τα μήλα περιέχουν πηκτίνη, η οποία βοηθά στον έλεγχο των οσμών των τροφίμων. Η πηκτίνη προωθεί, επίσης, το σάλιο, το οποίο καθαρίζει την αναπνοή.

2. Πρόληψη των κρίσεων άσθματος

Οι πάσχοντες από άσθμα συχνά έχουν χαμηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών. Τα μήλα είναι πλούσια σε βιταμίνη C και φλαβονοειδή (ευεργετικές, υδατοδιαλυτές, φυτικές χρωστικές). Και τα δύο είναι αντιοξειδωτικά.

3. Μείωση του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου

Μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν 9.208 άνδρες και γυναίκες έδειξε ότι όσοι έτρωγαν τα περισσότερα μήλα κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 28 ετών είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο.

4. Παρεμπόδιση της δυσκοιλιότητας

Τα φρέσκα μήλα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες προσθέτουν όγκο στα κόπρανα. Τα μήλα περιέχουν τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες φυτικές ίνες.

5. Καταπολέμηση της κόπωσης

Τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης C και η περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες που υπάρχουν στα μήλα εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες που οδηγούν σε οξειδωτικό στρες, το οποίο έχει συνδεθεί με την κόπωση.

6. Μείωση του κινδύνου για διαβήτη

Τα φυτοθρεπτικά συστατικά (ευεργετικές ουσίες που βρίσκονται στα διάφορα φυτά) στα μήλα βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα. Αυτό αποτρέπει τις εκρήξεις σακχάρου του αίματος με μια ποικιλία από τρόπους: αναστέλλοντας τα ένζυμα που εμπλέκονται στη διάσπαση των υδατανθράκων σε απλά σάκχαρα, διεγείροντας τα παγκρεατικά κύτταρα να παράγουν ινσουλίνη, μειώνοντας την απορρόφηση των σακχάρων στο αίμα.

Σε σύγκριση με άλλα φρούτα που καταναλώνονται συνήθως το μήλο έχει την δεύτερη θέση ανάμεσα στα φρούτα με την υψηλότερη αντιοξειδωτική δράση. Ωστόσο, κατατάσσεται στην κορυφή στην αναλογία των ελεύθερων φαινολικών ενώσεων (ουσίες που δεν συνδέονται με άλλες ενώσεις στα φρούτα και έτσι μπορούν πιο εύκολα να απορροφηθούν στην κυκλοφορία του αίματος).

Έτσι, φροντίστε φέτος να έχετε μεγάλο απόθεμα μήλων, για να τα καταναλώνετε σε κάθε ευκαιρία. Και μην αφαιρείτε τη φλούδα. Περιέχει πολλές φυτικές ίνες και μεγάλη αντιοξειδωτική δύναμη.

Related Posts

Comments are closed.

« »