MENU
healthy1

Tα 5 μεγαλύτερα λάθη στην προσπάθεια για υγιεινή διατροφή

9 Σεπτεμβρίου 2017 • Διατροφή

Oταν παίρνετε την απόφαση να φάτε πιο υγιεινά, το πρώτο πράγμα που σκέφτεστε είναι να αρχίσετε να μαγειρεύετε υγιεινά θρεπτικά γεύματα στο σπίτι, αλλάζοντας ολοκληρωτικά τις διατροφικές σας συνήθειες.

Θέλετε όμως παράλληλα, αυτή η τόσο σημαντική αλλαγή να μη σάς οδηγήσει στο μαγείρεμα των ίδιων βαρετών γευμάτων κάθε ημέρα.

Αποφεύγοντας τις παρανοήσεις σχετικά με τη σωστή διατροφή στο σπίτι και κάποια λάθη που γίνονται στην προσπάθεια για υγιεινό μαγείρεμα μπορείτε να πετύχετε έναν διπλό στόχο: Υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή τόσο για τα οφέλη που παρέχει στην υγεία σας όσο και για τη σιλουέτα σας.

Διαβάστε ποια είναι τα 5 πιο κοινά λάθη στο όνομα της υγιεινής διατροφής, που θα πρέπει πάση θυσία να αποφύγετε:

Λάθος Νο 1: Στηρίζεστε αποκλειστικά σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά

Τα παγωμένα φρούτα και λαχανικά μπορεί να είναι εξίσου θρεπτικά με τα φρέσκα, είναι σπουδαία για smoothies και για πιάτα της «τελευταίας στιγμής» για το μεσημεριανό γεύμα και για το δείπνο σας.

Δεδομένου ότι τα φρούτα και τα λαχανικά καταψύχονται στο αποκορύφωμα της φρεσκάδας τους, οι βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά τους είναι άφθονα και μάλιστα είναι ακόμα περισσότερα από τα αντίστοιχα φρέσκα προϊόντα εισαγωγής. Τα εισαγόμενα προϊόντα μπορεί να έχουν μείνει στα κιβώτια αποθήκευσης για μία εβδομάδα ή και περισσότερο, με αποτέλεσμα να χάσουν πολλές θρεπτικές ουσίες.

Επομένως, καλό είναι να μην ξεχνάτε ότι διαθέτετε και κατάψυξη.

Λάθος Νο 2: Στηρίζεστε μόνο στα αναμενόμενα και σε ό,τι έχετε πρόχειρο

Σαλάτα δεν σημαίνει πάντα μαρούλι. Ούτε ντομάτα. Μπορείτε να δοκιμάσετε πολλές ποικιλίες από σαλάτες, ή ακόμα μείγμα από φρούτα και λαχανικά, όπως ένα μείγμα από βατόμουρα, ντομάτες, καρύδια, ή μια σαλάτα από ψιλοκομμένο αβοκάντο και φρέσκες φράουλες.

Αν έχετε επιλέξει ως βάση τα χόρτα, χρησιμοποιήστε διάφορα φυλλώδη λαχανικά, όχι απαραίτητα μόνο πράσινα, αλλά ούτε και απαραίτητα φυλλώδη. Εξίσου σπουδαίο είναι το μωβ λάχανο, τα καρότα και ακόμα το σέσκουλο ή το κάρδαμο.

Ενα υγιεινό πιάτο είναι ακόμα το καφέ ρύζι, αλλά μην φοβάστε να πειραματιστείτε και με τα δημητριακά. Το πλιγούρι βρώμης και το κεχρί χρειάζονται περίπου το μισό χρόνο μαγειρέματος από το καστανό ρύζι και προσφέρουν μια τραγανή υφή και μια γεύση καρυδιού, που σίγουρα είναι μια καλοδεχούμενη αλλαγή που θα σταματήσει να κάνει βαρετά τα γεύματά σας. Μπορείτε ακόμα να πειραματιστείτε και με την ασιατική κουζίνα.

Λάθος Νο 3: «Εξοστρακίζετε» όλα τα λίπη

Μεγάλο λάθος, γιατί δεν είναι όλα τα λίπη ίδια. Πέρα από το ότι αποτελούν μια πηγή ενέργειας, τα λίπη παρέχουν όλα τα απαραίτητα λιπαρά οξέα, που είναι σημαντικά για τον εγκέφαλο και την υγεία της καρδιάς. Επιπλέον, το λίπος σάς παρέχει γεύση και αίσθηση κορεσμού και μπορείτε να αισθάνεστε πλήρεις, ακόμα και αν έχετε φάει λιγότερο.

Αντί να κόψετε όλο το λίπος, μειώστε την πρόσληψη των κορεσμένων λιπών και προσπαθήστε να αποφύγετε τα τρανς λιπαρά εντελώς. Τα κορεσμένα λιπαρά βρίσκονται κυρίως στα ζωικά προϊόντα όπως το βούτυρο, το πλήρες γάλα και τα λιπαρά κρέατα, και είναι η κύρια διαιτητική αιτία των υψηλών επιπέδων της «κακής» χοληστερόλης (LDL). Τα τρανς λιπαρά οξέα που σχηματίζονται όταν το υδρογόνο προστίθεται στα φυτικά έλαια, όχι μόνο αυξάνουν την LDL, αλλά μπορούν, επίσης, να μειώσουν την «καλή» χοληστερόλη (HDL). Τα τηγανισμένα τρόφιμα, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα εμπορικά ψημένα προϊόντα όπως κέικ, μπισκότα, πίτσες κ.λπ. και κάποιες μαργαρίνες μπορεί να περιέχουν υψηλές ποσότητες τρανς λιπαρών οξέων.

Για το μαγείρεμα επιλέξτε ένα φυσικό έλαιο όπως το ελαιόλαδο που είναι ακόρεστο. Το αβοκάντο, τα ψάρια και τα καρύδια περιέχουν όλα ακόρεστα λίπη, όπως ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που βρίσκονται στα ψάρια και είναι ό,τι πιο υγιεινό μπορείτε να καταναλώσετε. Βεβαίως, λίπος σημαίνει επιπλέον θερμίδες, γι’ αυτό ακόμα και τα καλά λίπη θα πρέπει να τα καταναλώνετε με μέτρο.

Λάθος Νο 4: Δεν έχετε στρατηγικό προγραμματισμό

Ισως το μεγαλύτερο βάρος που πρέπει να ρίξετε στην προσπάθειά σας να ακολουθήσετε υγιεινή διατροφή, είναι να σχεδιάσετε μια λίστα με τα ψώνια σας. Προγραμματίστε το χρόνο σας για να ετοιμάσετε μια λίστα με ψώνια την ίδια ημέρα κάθε εβδομάδα, δείτε τι έχετε στο ντουλάπι, το ψυγείο και τον καταψύκτη σας και εντοπίστε τι χρειάζεστε αλλά και τι μπορεί να επιθυμείτε. Σημειώστε τα και όταν πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ κρατήστε αυτή τη λίστα στο χέρι σας. Με τον τρόπο αυτό είναι λιγότερο πιθανό να αγοράσετε τρόφιμα που δεν ταιριάζουν σε υγιεινά γεύματα και σνακ.

Οταν τα φέρετε στο σπίτι προετοιμάστε τα όσο μπορείτε. Πλύνετε και κόψτε τα φρούτα και τα λαχανικά, αποθηκεύστε τα με βρεγμένο χαρτί κουζίνας ή σε αεροστεγή δοχεία, χωρίστε τα σνακ, χρησιμοποιήστε μεμβράνες, κάντε ό,τι είναι απαραίτητο για τη σωστή αποθήκευση του κάθε προϊόντος.

Λάθος Νο 5: Ακολουθείτε μια διατροφή «όλα ή τίποτα»

Αν δεν εξαιρείτε από τη διατροφή σας κάποιες τροφές, συμπεριλαμβανομένων ακόμα και των γλυκών, έχετε περισσότερες πιθανότητες να «κολλήσετε» σε θρεπτικές επιλογές από το να βρεθείτε ξαφνικά μπροστά σε λιχουδιές και να πέσετε με τα… μούτρα.

Μία από τις πιο βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής είναι η ισορροπία. Πρέπει να είστε επιλεκτικοί σχετικά με το τι θα φάτε. Για παράδειγμα, αντί να κόψετε όλους τους υδατάνθρακες, επιλέξτε δημητριακά ολικής αλέσεως. Αν η σοκολάτα είναι η αδυναμία σας, συμπεριλάβετε στη διατροφή σας ένα μικρό κομμάτι σκούρα σοκολάτα μερικές φορές την εβδομάδα.

Αντί να λέτε όλη την ώρα «όχι» στον εαυτό σας, είναι καλύτερα να λέτε πολλά «ναι» σε θρεπτικά τρόφιμα. Υπενθυμίσετε στον εαυτό σας ότι δεν υπάρχει τίποτα που να είναι εντελώς απαγορευμένο, αλλά πως θα ήταν καλύτερα να κάνετε μια πιο υγιεινή επιλογή. Κι αν κάποια φορά ξεφύγετε δεν χάλασε ο κόσμος. Μη το χρησιμοποιήσετε ως άλλοθι για να τα παρατήσετε. Απολαύστε το και μετά συνεχίστε ξανά στο νέο υγιεινό δρόμο που έχετε χαράξει.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »