MENU
tea_chocolate

H σοκολάτα μειώνει την αρτηριακή πίεση περισσότερο από το τσάι

5 Δεκεμβρίου 2013 • Διατροφή

Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κακάο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενώ η πρόσληψη τσαγιού δεν έχει την παραμικρή επίδραση, όπως αποκαλύπτει νέα μελέτη.

Ερευνητές από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Κολωνίας στη Γερμανία, αξιολόγησαν συνολικά 10 μελέτες που δημοσιεύτηκαν από το 1996 μέχρι σήμερα και έφτασαν στο ανωτέρω συμπέρασμα.

Υποστήριξαν πως ένα συγκεκριμένο είδος πολυφαινολών, οι προκυανίδες, που βρέθηκαν στα προϊόντα κακάο μπορεί να είναι περισσότερο ενεργό στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων από τα φλαβονοειδή, το είδος των πολυφαινολών που βρίσκονται συνήθως στο τσάι. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο Archives of Internal Medicine.

Σε μια πιο πρόσφατη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Hypertension, ερευνητές από την Ιταλία διαπίστωσαν ότι  η μαύρη σοκολάτα μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση σε άτομα με υπέρταση. Η έρευνα διαπίστωσε, επίσης, ότι τα επίπεδα της λιποπρωτεΐνης χαμηλής πυκνότητας (LDL χοληστερόλης) σε αυτά τα άτομα μειώθηκαν κατά 10%.

Μερικές άλλες μελέτες έχουν δείξει επίσης ότι το κακάο μπορεί να έχει προστατευτικές επιδράσεις στην καρδιά.

Είναι καλό να γνωρίζουμε ότι η σοκολάτα περιέχει συστατικά που ωφελούν την υγεία. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα πρέπει να τρώτε περισσότερα προϊόντα σοκολάτας. Οι περισσότερες μελέτες που έχουν δημοσιευτεί μέχρι σήμερα είναι μάλλον μικρής κλίμακας. Επιπλέον, σοκολάτες και καραμέλες έχουν συνήθως πολλά λιπαρά, ζάχαρη και θερμίδες. Η μετριοπάθεια είναι πάντα το κλειδί, αν λοιπόν κάποια φορά φάτε ένα κομμάτι σοκολάτας δεν πρόκειται να βλάψει την υγεία σας, αλλά δεν θα πρέπει να το κάνετε συνέχεια.

Αν θέλετε να συμπεριλάβετε περισσότερες τροφές με υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, τα φρούτα και τα λαχανικά καθώς και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, αποτελούν το καλύτερο στοίχημα, δεδομένου ότι είναι χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε βιταμίνες και φυτικές ίνες. Για παράδειγμα για μια έξυπνη και λογική διατροφή  για την καρδιά θα πρέπει να δώσετε έμφαση σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, λιπαρά ψάρια και άπαχο κρέας χωρίς πέτσα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »