MENU
knee-pain

Συνήθεις πόνοι καθώς μεγαλώνετε και πώς αντιμετωπίζονται

20 Φεβρουαρίου 2017 • Παθολογία, Τρίτη Ηλικία, Υγεία

Ενας πόνος εδώ, μια κράμπα εκεί. Καθώς το σώμα σας μεγαλώνει, μπορεί να έχετε επισημάνει νέους και περισσότερους πόνους. Υπάρχουν, ωστόσο, πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αισθανθείτε καλύτερα.

Κάθε ηλικία έχει τα δικά της «θέματα» και φυσικά σχεδόν πάντα χρειάζεται και διαφορετική αντιμετώπιση.

Ας δούμε ποια είναι τα προβλήματα πόνου που μπορεί να προκύψουν και πώς θα τα αντιμετωπίσετε:

Στα 30 σας

Πονοκέφαλοι. Τα 30 σας μπορεί να είναι μια ταραχώδης εποχή της ζωής σας. Το άγχος στην εργασία και το σπίτι είναι κοινά σε αυτή την ηλικία και μπορεί να οδηγήσουν σε πονοκεφάλους. Το περιβάλλον εργασίας σας, επίσης, μπορεί να σας φέρει πονοκεφάλους. Καθισμένοι σε έναν υπολογιστή όλη την ημέρα με το κεφάλι σας σε μία θέση, αυτό μπορεί να κάνει το κεφάλι σας να πονάει.

Αντιμετώπιση. Για την ανακούφιση από το στρες, δοκιμάστε βαθιές ασκήσεις αναπνοής. Χαρίστε στον εαυτό σας ένα απαλό μασάζ ή ένα ζεστό μπάνιο. Για να απαλύνετε τον πόνο που προκαλείται με το να κάθεστε σε έναν υπολογιστή, δοκιμάστε το τέντωμα των μυών του λαιμού σας, στρέφοντας το κεφάλι σας προς τα δεξιά, μετά αριστερά και στη συνέχεια απαλά προσπαθήστε να αγγίξετε το αφτί σας στον ώμο προς κάθε κατεύθυνση. Μια ζεστή κομπρέσα ή ένα απλό αναλγητικό για τον πόνο μπορούν επίσης να φέρουν  ανακούφιση.

Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα. Ο πόνος στους καρπούς και τα χέρια σας μπορεί να προκληθεί από ένα νεύρο που πιέζεται στον καρπό σας. Τα γονίδιά σας και τραυματισμοί του παρελθόντος μπορεί να κάνουν πιο πιθανό να αποκτήσετε το σύνδρομο του καρπιαίου σωλήνα, αλλά το ίδιο μπορείτε να πάθετε πληκτρολογώντας σε πληκτρολόγια, κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες και ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Αντιμετώπιση. Εάν μπορείτε, κάντε ένα διάλειμμα από το να κάνετε τις ίδιες κινήσεις ξανά και ξανά, όπως δακτυλογράφηση ή γράψιμο γραπτών μηνυμάτων.

Βεβαιωθείτε ότι ο χώρος εργασίας σας έχει οργανωθεί σωστά. Για παράδειγμα, κατά την πληκτρολόγηση σε ένα πληκτρολόγιο:

* Καθίστε στο πίσω μέρος της καρέκλας με τους ώμους σας χαλαρά.

* Κρατήστε τους αγκώνες σας στο πλευρό σας και τους καρπούς σας ίσια.

* Βάλτε τα πόδια σας να ακουμπούν στο πάτωμα ή σε ένα υποστήριγμα.

Επίσης, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε ένα περικάρπιο. Οι ασκήσεις φυσικοθεραπείας που χτίζουν το χέρι και τους μυς του βραχίονα μπορεί επίσης να βοηθήσουν. Δείτε ένα γιατρό, εάν δεν βελτιωθεί η κατάσταση. Μερικοί άνθρωποι χρειάζονται χειρουργική επέμβαση για το πρόβλημα αυτό.

Στα 40 και στα 50 σας

Πόνος στην πλάτη. Καθώς μεγαλώνετε, η πίεση στην σπονδυλική στήλη από την κακή στάση του σώματος, μια κακή οργάνωση του χώρου εργασίας σας και οι λανθασμένες συνήθειες ύπνου μπορεί να φέρουν πόνο χαμηλά στην πλάτη.

Αντιμετώπιση. Δώστε προσοχή στην στάση του σώματος σας και πώς θα σηκώνετε διάφορα αντικείμενα. Στην ιδανική περίπτωση οι άνθρωποι δεν θα πρέπει να σηκώνουν περισσότερο από το 25% του σωματικού τους βάρους, χωρίς βοήθεια. Κοιτάξτε το πώς είναι διευθετημένος ο χώρος εργασίας σας. Είναι η καρέκλα σας στο σωστό ύψος; Είναι η οθόνη του υπολογιστή σας, εκεί όπου θα πρέπει να είναι; Κάντε προσαρμογές, αν χρειαστεί. Μήπως πονάτε στην πλάτη σας το πρωί; Σκεφτείτε αγοράσετε ένα καινούργιο στρώμα ή να προσπαθήστε να βρείτε μια νέα θέση για τον ύπνο.

Η ασπιρίνη μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από τον πόνο. Δοκιμάστε τη φυσική ή χειροπρακτική θεραπεία, ή άσκηση, όπως Pilates ή γιόγκα. Εάν και πάλι δεν αισθανθείτε ανακούφιση, μιλήστε με το γιατρό σας.

Καταπόνηση μυών και τενοντίτιδα. Η επαναλαμβανόμενη πίεση στο χέρι σας από κινήσεις όπως ο καθαρισμός και το μαγείρεμα μπορεί να προκαλέσει χρόνιο πόνο στον ώμο. Οι επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες γυμναστικής, όπως η άρση βαρών και το τρέξιμο μπορούν επίσης να προκαλέσουν προβλήματα.

Αντιμετώπιση. Χαλαρώστε το ρυθμό σας, ενώ αθλείστε. Μην παρατείνετε την προπόνησή σας. Σταματήστε ένα άθλημα  αν αυτό σας προκαλεί φλεγμονή ή τραυματισμό όταν το κάνετε συχνά. Δοκιμάστε την ξεκούραση και τον πάγο. Τα απλά αντιφλεγμονώδη φάρμακα μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του πόνου.

Στα 60, τα 70 και πιο πέρα

Οστεοαρθρίτιδα. Προκαλεί πόνο στις αρθρώσεις, πρήξιμο και δυσκαμψία στα ισχία, τα γόνατα και το κάτω μέρος της πλάτης.

Αντιμετώπιση. Κινηθείτε και διατηρήστε το βάρος σας υπό έλεγχο. Το να είστε ενεργοί είναι απαραίτητο. Σε αυτή την ηλικία, ένας καθιστικός τρόπος ζωής είναι πιο επικίνδυνος από τον κίνδυνο σωματικής βλάβης. Επιλέξτε ένα πρόγραμμα άσκησης που περιλαμβάνει προπόνηση με βάρη για τους μύες και τα οστά και αεροβική δραστηριότητα για την υγεία της καρδιάς.

Αργές, απαλές διατάσεις μπορούν να βελτιώσουν  την ευελιξία και να βοηθήσουν με την ακαμψία. Οι ασκήσεις δύναμης μειώνουν τον πόνο με την ελάφρυνση της επιβάρυνσης στις αρθρώσεις. Η απώλεια βάρους μπορεί επίσης να μειώσει την καταπόνηση στις αρθρώσεις σας και να απαλύνει τον πόνο. Μη συνταγογραφούμενα φάρμακα μπορούν να βοηθήσουν με τον πόνο και τη φλεγμονή. Ο γιατρός σας μπορεί επίσης να είναι σε θέση να συνταγογραφήσει κάτι για να βοηθήσει.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »