MENU
drink

Συνδυασμός αλκοόλ και δίαιτας; Kι όμως γίνεται!

19 Ιανουαρίου 2014 • Διατροφή

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που ακολουθούν πιστά ένα διαιτητικό πρόγραμμα στη διάρκεια ολόκληρης της εβδομάδας, αλλά όταν έρχεται η ώρα της εξόδου του Σαββατοκύριακου, ακυρώνουν την προσπάθειά τους.

Kαι την ακυρώνουν κυρίως λόγω του ποτού που δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο: Mία βραδινή έξοδος για ποτό, όπου αν χάσει κανείς το μέτρο μπορεί να πάρει ακόμα και 1.000 θερμίδες μόνο από το αλκοόλ, κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται περισσότερο πεινασμένοι. Κι επειδή το αλκοόλ μειώνει τη δύναμη της θέλησης, οι άνθρωποι είναι πιο δύσκολο να αντισταθούν σε τροφές όπως χάμπουργκερ, πίτσα ή τσιπς.

Το ζητούμενο -έως ιδανικό…- λοιπόν θα ήταν να μπορούσε κανείς να πιει ένα-δυο ποτά στην αγαπημένη έξοδο του Σαββατοκύριακου, χωρίς όμως να καταστρέψει την προσπάθειά του να χάσει βάρος. Γίνεται;

Γίνεται, αν δοκιμάσετε να βάλετε σε εφαρμογή τις παρακάτω συμβουλές:

Φάτε πριν πιείτε

Οταν το στομάχι σας είναι άδειο, το αλκοόλ απορροφάται γρήγορα, πράγμα που σημαίνει πως θα αισθανθείτε τα αποτελέσματα σε λίγα μόλις λεπτά. Αν όμως φάτε πριν κάτι που να είναι πλούσιο σε άπαχες πρωτεΐνες ή καλό λίπος που και τα δύο χωνεύονται και απορροφώνται αργά, μειώνετε την επίδραση του αλκοόλ. Ετσι, για να περιορίσετε την μέθη, φάτε πριν βγείτε για ποτό μια μερίδα ξηρούς καρπούς.

Μετρήστε το ποτό σας σωστά

Αν μετρήσετε σωστά το ποτό που θα πιείτε, μπορείτε να περιορίσετε σημαντικά την πρόσληψή του. Τεχνικά, 1 ποτήρι μπύρα, ή ένα μικρό ποτήρι λευκό ή κόκκινο κρασί και 1 σφηνάκι λικέρ έχουν περίπου την ίδια ποσότητα αλκοόλ, με το καθένα απ’ αυτά να περιέχει περίπου 100 θερμίδες. Ωστόσο, μία πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η μερίδα του κρασιού και των οινοπνευματωδών που σερβίρονται στα εστιατόρια είναι περίπου 40% μεγαλύτερη από τις τυπικές μερίδες ποτού που πίνουμε στο σπίτι ή σε σπίτια φίλων.

Μια άλλη έκθεση διαπίστωσε ότι η μπύρα και το κρασί περιέχουν υψηλότερα επίπεδα αλκοόλ στις μέρες μας, επομένως όταν παραγγείλετε ένα ποτό, μπορεί να πάρετε 50% περισσότερο αλκοόλ απ’ όσο νομίζετε ότι παίρνετε. Επιπρόσθετα, αν παραγγείλετε ένα μεγάλο ποτήρι μπύρα θα πάρετε περίπου 120ml παραπάνω απ’ ό,τι με ένα συμβατικό ποτό. Τέλος, υπάρχουν και τα ανάμικτα ποτά, όπου τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα.

Το συμπέρασμα; Αν υποτιμήσετε την πρόσληψη του αλκοόλ, μπορεί να πάρετε πολύ περισσότερες θερμίδες απ’ όσες υπολογίζετε. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, μόνο τις θερμίδες από το αλκοόλ, γιατί όπως αναφέραμε παραπάνω το περισσότερο αλκοόλ ανοίγει την όρεξη και θέλετε να φάτε περισσότερο.

Μειώστε την παραγγελία ποτού

Αν είστε πότης μπύρας, ο τύπος μπύρας που θα παραγγείλετε έχει μεγάλο αντίκτυπο στην διατροφή σας. Ενα μπουκάλι ή ένα κουτάκι μπύρας εξαιρετικά χαμηλών υδατανθράκων περιέχει περίπου 3-4 γραμμάρια υδατάνθρακες. Αλλά μια κανονική έκδοση περιέχει τουλάχιστον 10 γραμμάρια περισσότερους. Αυτό σημαίνει ότι τρεις τέτοιες μπύρες την εβδομάδα μπορεί να προσθέσουν 1.560 γραμμάρια υδατάνθρακες ανά έτος, ποσό που ισοδυναμεί σχεδόν με πέντε καρβέλια ψωμί.

Τα ποτά που παρασκευάζονται με μίξερ έχουν ακόμα περισσότερους υδατάνθρακες και θερμίδες. Μόλις μισό φλιτζάνι από ένα γλυκό ποτό που παρασκευάζεται σε μίξερ θα σας κοστίσει την επιβλητική ποσότητα των 25 γραμμαρίων υδατανθράκων, γεγονός που μπορεί να μεταφραστεί ακόμα και σε 500 θερμίδες για ένα κοκτέιλ, περισσότερες δηλαδή απ’ όσες θερμίδες έχει ένα κομμάτι κέικ σοκολάτας.

Επιβραδύνετε το ρυθμό πρόσληψης

Ενας από τους μεγαλύτερους ενόχους του αλκοόλ σε ό,τι αφορά την υπερκατανάλωση τροφής, είναι ότι σας ζαλίζει πάρα πολύ γρήγορα. Για να επιβραδύνετε το ρυθμό με τον οποίο το αλκοόλ σας μεθά, φροντίστε να παραγγέλνετε ένα ψηλό ποτήρι νερό με κάθε αλκοολούχο ποτό. Βεβαιωθείτε ότι έχετε πιει τουλάχιστον 340ml νερού (όσο είναι ένα κουτάκι αναψυκτικού) για κάθε κοκτέιλ. Αυτή η στρατηγική, αφενός σας βοηθά να μην μεθύσετε από το ποτό, αφετέρου μπορεί να μειώσει την συνολική κατανάλωση ποτού στο ήμισυ.

Μην τρώτε απρόσεκτα τα συνοδευτικά του ποτού

Αν βρίσκεστε σε μπαρ που σερβίρει μαζί με το ποτό διάφορα «καλούδια» όπως ποπ κορν, αλμυρούς ξηρούς καρπούς και σνακς ή τσιπς, γυρίστε την πλάτη σας σ’ αυτά και τοποθετήστε τα μακριά σας. Η έρευνα δείχνει πως οι άνθρωποι έχουν την τάση να τρώνε απερίσκεπτα πολλά απ’ αυτά μαζί με το ποτό τους χωρίς καν να είναι πεινασμένοι. Αν όμως βρίσκονται μακριά από τη θέα σας είναι λιγότερο πιθανό να τα αναζητήσετε.

Προσχεδιάστε το γεύμα που θα πάρετε μετά το ποτό

Το αλκοόλ μπορεί να λειτουργήσει πραγματικά ως διεγερτικό της όρεξης. Και όλοι μας γνωρίζουμε καλά ότι μειώνει τις αναστολές. Γι’ αυτό, αν δεν θέλετε να παρασυρθείτε και να φάτε πράγματα που δεν θα αγγίζατε αν ήσασταν νηφάλιοι, πρέπει να δημιουργήσετε μια στρατηγική και να προετοιμάσετε από πριν τι θα φάτε μετά την… κρασοκατάνυξη.

Αν βάλετε στην τσάντα σας μία μπάρα δημητριακών ή μερικά κράκερς, δεν θα πάρετε το πρώτο κομμάτι πίτσα που θα βρεθεί μπροστά σας. Εφαρμόστε το όπου κι αν βρίσκεστε, ενώ αν γνωρίζετε πού θα πάτε για ποτό, ψάξτε από πριν για κάποιο μέρος που ξέρετε εκεί κοντά και διαθέτει υγιεινές επιλογές για να το προτείνετε στους φίλους σας. Ετσι, δεν θα καταλήξετε στο πρώτο φαστφουντάδικο που θα βρεθεί στο δρόμο σας.

Αν πάλι γυρίσετε σπίτι απευθείας μετά το ποτό, φροντίστε να έχετε τοποθετήσει από πριν κάποια ελαφριά σνακ στους πάγκους ή σε κεντρική θέση στο ψυγείο σας, όπως κομμένες σαλάτες λαχανικών ή φρουτοσαλάτες. Είναι έτσι πιο πιθανό να τα αρπάξετε αφού θα είναι εύκαιρα μπροστά σας πριν πέσετε στο κρεβάτι, αντί να ψάχνετε να φτιάχνετε σάντουιτς ή να ανοίγετε ντουλάπια για να βρείτε μπισκότα.

Γίνετε ο «εθελοντής» οδηγός

Μια έσχατη λύση είναι να φροντίσετε να είστε εσείς που θα μεταφέρετε την παρέα για ποτό το Σαββατόβραδο, επομένως θα πρέπει να αποφύγετε το ποτό συνολικά ή να περιοριστείτε σε μία μόλις μερίδα, αφού θα πρέπει να οδηγήσετε. Ετσι, θα είστε νηφάλιοι όλο το βράδυ, θα κάνετε πλάκα με τους φίλους τους και το άλλο πρωί θα είστε ενδεχομένως ο μόνος που θα ξυπνήσει χωρίς hangover αλλά και με την καλή ψυχολογία που έχει αυτός που κατάφερε να βγει έξω χωρίς να μετανιώνει επειδή… κατάφερε να καταστρέψει τη δίαιτά του…

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »