MENU
winterslip

Συμβουλές για να αποφύγετε τα χειμερινά γλιστρήματα και τις πτώσεις

1 Δεκεμβρίου 2013 • Ορθοπεδική, Υγεία

Οταν είμαστε νέοι, το γλίστρημα ή η πτώση στο έδαφος δεν μας φαίνεται (ούτε είναι) τραυματική. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα μικρά παιδιά μοιάζουν σα να αναζητούν αφορμές για να πέσουν κάτω θεωρώντας το κάτι σαν… σπορ.

Ομως, όσο μεγαλώνουμε οι πτώσεις στο έδαφος γίνονται ολοένα και πιο προβληματικές. Σύμφωνα με την Mayo Clinic οι πτώσεις είναι η μεγαλύτερη αιτία της ζημίας που παθαίνουν οι ηλικιωμένοι στα οστά και σχετίζονται με τα ποσοστά θανάτου σε άτομα ηλικίας άνω των 65 χρόνων.

Ο χειμώνας κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα. Βροχή, χιόνι, παγετός δίνουν αφορμές για πτώσεις και γλιστρήματα, επομένως μας θέτουν σε κίνδυνο και πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Ιδού μερικές συμβουλές για το πώς θα αποφύγουμε τις δυσάρεστες καταστάσεις:

Χειμερινό περπάτημα

Η λαστιχένια σόλα στις μπότες και τα μποτάκια είναι η πιο σωστή βάση για να περπατάει κάποιος στους δρόμους το χειμώνα. Ο χειμώνας παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα και μας κάνει επιρρεπείς σε πτώσεις και γλιστρήματα, όχι μόνο λόγω του πάγου που μπορεί να σχηματιστεί, αλλά και λόγω των ανωμαλιών του εδάφους. Για να διατηρείτε την ισορροπία σας το χειμώνα θα πρέπει να προχωράτε σιγά-σιγά και να παρατηρείτε με τα μάτια σας πού είναι ασφαλές να πατήσετε, ενώ όπου υπάρχουν και έχετε τη δυνατότητα, χρησιμοποιείτε τα κιγκλιδώματα ασφαλείας ή στηριχθείτε σε μια πλευρά ενός κτιρίου. Να είστε πολύ προσεκτικοί με τα εξωτερικά κλιμακοστάσια, ενώ δώστε πολλή προσοχή και στις λακκούβες με το νερό. Να έχετε πάντα υπόψιν σας ότι εκεί που υπάρχει λιμνάζον νερό υπάρχει και λακκούβα, οπότε προσέξτε όταν χρειαστεί να πατήσετε αναγκαστικά σ’ αυτό το σημείο. Αν παρ’ όλες τις προφυλάξεις τελικά πέσετε, χαλαρώστε το σώμα σας και κρατήστε το κεφάλι σας όσο πιο ψηλά μπορείτε για να αποφύγετε να το χτυπήσετε πέφτοντας.

Προστασία ηλικιωμένων από τις πτώσεις

Eνας από τους πιο ασφαλείς τρόπους για να αποφύγουν τις πτώσεις οι άνθρωποι άνω των 65 ετών είναι να παραμείνουν δραστήριοι και εύκαμπτοι, όσο το δυνατόν περισσότερο. Αν χρησιμοποιείτε το σώμα σας συνεχώς μπορείτε να το διατηρήσετε ακμαίο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Φορέστε παπούτσια που εφάπτονται καλά στο έδαφος και προσφέρουν την κατάλληλη στήριξη στους αστραγάλους και τις καμάρες των ποδιών. Βεβαιωθείτε ότι στο σπίτι σας υπάρχει επαρκής φωτισμός, ώστε να μπορείτε να βλέπετε πού πατάτε, απομακρύνετε από το δρόμο σας αντικείμενα στα οποία μπορεί να σκοντάψετε και αποφεύγετε να περπατάτε νύχτα στο σκοτάδι.

Ασφαλές πάτωμα

Σε ορισμένες περιπτώσεις ο λόγος που πέφτουμε είναι οι συνθήκες που υπάρχουν στο περιβάλλον που ζούμε. Σιγουρευτείτε ότι έχετε καθαρίσει οποιαδήποτε ολισθηρή ουσία μπορεί να συσσωρευτεί στο έδαφος, ενώ τσεκάρετε μήπως υπάρχει κάποια διαρροή σωλήνα νερού που μπορεί να σας κάνει να γλιστρήσετε. Αφαιρέστε τυχόν ακαταστασία σε διαδρόμους όπου συνηθίζετε να κινείστε συχνά. Μην υποθέτετε ότι ένα χαλί στερεώνεται καλά στο πάτωμα, αλλά τσεκάρετε ότι πράγματι συμβαίνει αυτό. Κάντε επισκευές σε κατεστραμμένα τμήματα του δαπέδου όσο το δυνατόν συντομότερα και βεβαιωθείτε ότι όλα τα ντουλάπια και συρτάρια είναι κλειστά όταν δεν χρησιμοποιούνται.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »