MENU
Celeriac

Σελινόριζα: Ταπεινή εμφάνιση, πλούσια οφέλη

19 Οκτωβρίου 2016 • Διατροφή

Είναι ίσως ένα από τα πιο αγνοημένα λαχανικά ρίζας στον κόσμο. Η σελινόριζα είναι ένας ειδικός τύπος σέλινου που αναπτύχθηκε αρχικά στην Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη και εξακολουθεί να είναι ένα δημοφιλές συστατικό.

Εχοντας περίπου το μέγεθος ενός γογγυλιού (είναι λίγο μεγαλύτερη), η σελινόριζα έχει μια μεγάλη βολβώδη ρίζα, που καλύπτεται με ένα παχύ, τραχύ δέρμα, που χαρακτηρίζεται από καφέ μπαλώματα.

Η εμφάνισή της κάθε άλλο παρά είναι… γκλάμορους, όμως η εμφάνιση δεν κάνει την γεύση και η τραγανή υφή της την καθιστά απαραίτητη προσθήκη σε οποιοδήποτε πιάτο ταιριάζει με σέλινο. Η πολύτιμη αυτή ρίζα λαχανικού είναι διαθέσιμη από τον Οκτώβρη μέχρι τον Απρίλιο.

½ φλιτζάνι σελινόριζας περιέχει:

Θερμίδες: 33 kcal

Λιπαρά: 0,2g

Υδατάνθρακες: 7,2g

Πρωτεΐνες: 1,2g

Φυτικές Ινες: 1,4g

Γλυκαιμικός Δείκτης: χαμηλός

Σε σύγκριση με άλλες ρίζες λαχανικών, όπως οι πατάτες και τα καρότα, οι σελινόριζες είναι χαμηλές σε θερμίδες και ζυγίζουν μόλις το 5%-6% των άλλων αμυλούχων λαχανικών. Συνεπώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη θέση οποιαδήποτε άλλης αμυλούχου ρίζας λαχανικών για να μειώσει τις θερμίδες ή ως επιλογή υδατανθράκων για άτομα με διαβήτη. Οι σελινόριζες είναι πλούσιες σε κάλιο και αποτελούν επίσης μια πολύ καλή πηγή βιταμίνης C.

Eίναι καλύτερο να επιλέξετε σελινόριζες με μικρές έως μεσαίου μεγέθους ρίζες που τείνουν να είναι περισσότερο θρεπτικές και λιγότερο ινώδεις. Παρά το γεγονός ότι τα στελέχη και τα φύλλα συνήθως δεν τρώγονται, τα βλαστάρια στην κορυφή πρέπει να είναι φωτεινά πράσινα και τα καφέ σημεία στη ρίζα δεν πρέπει να είναι μαλακά.

Η σελινόριζα μπορεί να αποθηκευτεί στο ψυγείο, μέχρι μία εβδομάδα, τυλιγμένη σε μια διάτρητη πλαστική σακούλα, αφού προηγουμένως έχετε αφαιρέσει τους μίσχους και τα φύλλα της.

Τρόποι για να συμπεριλάβετε περισσότερη σελινόριζα στη διατροφή σας

* H ωμή σελινόριζα μπορεί να προστεθεί σε κάθε σαλάτα σας, οποιαδήποτε στιγμή

* Μπορείτε να την ψήσετε με το δέρμα της και να απολαύετε την νόστιμη εσωτερική της σάρκα

* Ψημένη και λιωμένη ως πουρές μπορεί να χρησιμεύσει ως ένα πολύ νόστιμο δευτερεύον πιάτο

* Μπορείτε την κόψετε σε φέτες και να τη μαγειρέψετε ως συνοδευτικό σε μαγειρευτά φαγητά κατσαρόλας και σε σούπες

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »