MENU
selino1a

Σέλινο: Ελάχιστες θερμίδες, πλούσια οφέλη

4 Αυγούστου 2017 • Διατροφή

Το σέλινο είναι από την ίδια οικογένεια με τον μαϊντανό και το μάραθο, την οικογένεια των Σελινοειδών (Apiaceae) ή Σκιαδοφόρων (Umbelliferae). Μπορεί να αυξηθεί σε ύψος μέχρι και 90 εκατοστά και χρησιμοποιείτο από τα αρχαία χρόνια για φάρμακο.

Το λευκό σέλινο καλλιεργείται από το άμεσο ηλιακό φως, με αποτέλεσμα να έχει λιγότερη χλωροφύλλη, σε σύγκριση με τον πράσινο ομόλογό του.

Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι το συνδέουν με τα κοτσάνια του, τα φύλλα, οι ρίζες και οι σπόροι του μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως τρόφιμα και καρυκεύματα, καθώς και ως μια φυσική φαρμακευτική θεραπεία.

Οι νευρώσεις του σέλινου είναι εύθραυστες και συχνά χρησιμοποιούνται στη σούπα ή στη σαλάτα. Εχει αλμυρή γεύση, γι’ αυτό ο χυμός του σέλινου γίνεται ένα καλό  μείγμα με τους χυμούς φρούτων. Ανάλογα με την ποικιλία μερικά σέλινα μπορεί να είναι πολύ αλμυρά.

Αν χρησιμοποιείτε το σέλινο στη διατροφή σας θα σας βοηθήσει να μειώσετε την υψηλή πίεση του αίματος και ακόμα θα σας δημιουργήσει μια αίσθηση ηρεμίας. Το σέλινο καθαρίζει το ουρικό οξύ από τις αρθρώσεις που πονάνε και μπορεί να βοηθήσει τη θεραπεία της αρθρίτιδας και των ρευματικών παθήσεων.

Το σέλινο βοηθά επίσης τα νεφρά, καθώς δρα ως αντιφλεγμονώδες και έχει αντιοξειδωτική δράση. Ενα άλλο όφελος από το σέλινο είναι ότι μπορείτε να φάτε πολύ απ’ αυτό χωρίς να σκεφτείτε τις θερμίδες, καθώς επί της ουσίας οι θερμίδες του είναι μηδενικές.

Το τριμμένο ή ωμό σέλινο μπορεί να ανακουφίσει τους πρησμένους αδένες, ενώ είναι ευεργετικό σε περίπτωση αϋπνίας. Ιδιαίτερα ο χυμός του σέλινου είναι πολύ κατευναστικός για το νευρικό σύστημα. Τα υψηλά επίπεδα του μαγνησίου που περιέχει είναι καταπραϋντικά και χρήσιμα για τη χαλάρωση και έναν πολύ ξεκούραστο ύπνο.

Τα στελέχη του μπορούν να βοηθήσουν στη δυσκοιλιότητα, καθώς είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Επίσης, είναι πλούσιο σε ασβέστιο, βοηθά να διατηρούνται ισχυρά τα οστά και τα δόντια. Τα οφέλη του για την υγεία είναι αμέτρητα.

Τα συστατικά του σέλινου

100 γραμμάρια ωμού σέλινου περιέχουν:

Θερμίδες:  16 kcal

Υδατάνθρακες: 3 g

Πρωτεΐνες: 1 g

Νάτριο:  80 mg

Ζάχαρη: 2 g

Φυτικές ίνες:  1,6 g

Λιπαρά:  0.2 g

Νερό:  95 g

Το σέλινο επίσης περιέχει βιταμίνες Α και C, καθώς και σίδηρο, ενώ έχει μηδενική χοληστερόλη.

Τα φύλλα του σέλινου έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, ενώ οι μίσχοι είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμινών B1 , B2 , B6 και C, με πλούσιες προμήθειες από κάλιο, φολικό οξύ, ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο, νάτριο και πολλά απαραίτητα αμινοξέα.

Συμβουλές υγείας για σέλινο

Το σέλινο δεν έχει μόνο ελάχιστες θερμίδες, αλλά επιπρόσθετα σας βοηθά να κάψετε θερμίδες. Ο χυμός του σέλινου είναι εξαιρετικά χρήσιμος για την απώλεια βάρους, δεδομένου ότι μειώνει την ανάγκη σας για φαγητό. Είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη Κ, που βοηθά στην καταστολή της όρεξης. Εξάλλου, ενώ πολλές τροφές χάνουν μεγάλο μέρος από τα θρεπτικά συστατικά τους με το μαγείρεμα, το σέλινο διατηρεί τα περισσότερα απ’ αυτά.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »