MENU
man-milk1

Ο ρόλος του γάλακτος στην υγεία των ανδρών

2 Ιουλίου 2017 • Ανδρας, Διατροφή

Οι περισσότεροι άνθρωποι μεγάλωσαν με την πεποίθηση πως το γάλα είναι ένα υγιεινό ρόφημα, ζωτικής σημασίας για μια ισορροπημένη διατροφή. Τις τελευταίες δεκαετίες, όμως, κάποιοι έθεσαν υπό αμφισβήτηση αυτή την άποψη.

Τα υψηλά επίπεδα πρωτεΐνης του γάλακτος, ωστόσο, καθώς και ο πλούτος του σε βιταμίνες και ανόργανα συστατικά δεν είναι δυνατόν να αμφισβητηθεί. Το γάλα μπορεί να είναι ένα πολύτιμο μέρος της διατροφής κάθε ενήλικα.

Υπάρχουν, ωστόσο, μερικά εκπληκτικά οφέλη του για την υγεία των ανδρών ειδικότερα.

Πρωτεΐνη

Οι bodybuilders και οι άνδρες που ασχολούνται συστηματικά με προπονήσεις υψηλής έντασης έχουν υψηλότερες πρωτεϊνικές απαιτήσεις από ό,τι ο γενικός πληθυσμός. Η έξτρα πρωτεΐνη βοηθά το σώμα να αναπλαστεί και να οικοδομήσει μύες, μετά από έντονη άσκηση. Η περιεκτικότητα του γάλακτος σε πρωτεΐνες είναι γνωστή και ο ορός γάλακτος απορροφάται γρήγορα από το σώμα. Ωστόσο, το 80% των πρωτεϊνών του γάλακτος είναι καζεΐνη, αντί του ορού γάλακτος. Η καζεΐνη απορροφάται αργά σε ένα διάστημα κάποιων ωρών, δίνοντας μια βάση για μακράς διαρκείας πρωτεΐνη που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ιστοί.

Γάλα, το αθλητικό ποτό

Η έντονη σωματική δραστηριότητα, ή η κανονική σωματική δραστηριότητα που διεξάγεται σε ένα ζεστό και υγρό περιβάλλον, μπορεί να προκαλέσει έντονη εφίδρωση. Η εφίδρωση προκαλεί μείωση της προσφοράς του σώματος σε ασβέστιο, νάτριο και κάλιο, τρία από τα μέταλλα που είναι γνωστά ως ηλεκτρολύτες, για το ρόλο τους στη ρύθμιση των λειτουργιών του σώματος. Μια ποικιλία αθλητικών ποτών παρασκευάζονται και διατίθενται στο εμπόριο ως ένας τρόπος για να αναπληρωθούν οι χαμένοι ηλεκτρολύτες. Ωστόσο, το γάλα είναι επίσης ένα αποτελεσματικό μέσο για την αναπλήρωση χαμένων ηλεκτρολυτών, όπως το ασβέστιο, ο φώσφορος, το μαγνήσιο και το κάλιο και ο συνδυασμός ηλεκτρολυτών και πρωτεϊνών μετά την προπόνηση, το καθιστούν μια συναρπαστική επιλογή.

Προστασία από εγκεφαλικά επεισόδια

Το γάλα όπως τονίζεται σε όλους τους οδηγούς διατροφής, είναι μια καλή πηγή υψηλής ποιότητας του ασβεστίου. Είναι ευρέως γνωστό ότι το ασβέστιο βοηθά στην ανάπτυξη γερών οστών και δοντιών, αλλά οι μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί επίσης να προστατεύει από εγκεφαλικά επεισόδια. Μια ιαπωνική μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2008 στο περιοδικό Stroke, ένα περιοδικό της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, έδειξε σημαντική συσχέτιση μεταξύ επαρκούς κατανάλωσης ασβεστίου, ιδιαίτερα ασβεστίου από γαλακτοκομικές πηγές και μειωμένου κινδύνου διαφόρων μορφών εγκεφαλικών επεισοδίων.

Προστασία από υψηλή αρτηριακή πίεση

Η υπέρταση, ή υψηλή αρτηριακή πίεση, είναι μία από τις σημαντικότερες αιτίες της καρδιαγγειακής νόσου. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2009 στην επιθεώρηση American College of Nutrition βρήκε μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων και χαμηλότερων επιπέδων αρτηριακής πίεσης. Το ασβέστιο, το κάλιο και το μαγνήσιο, που βρίσκονται στο γάλα, είναι γνωστό ότι έχουν μια ευεργετική επίδραση στην αρτηριακή πίεση. Ωστόσο, η επίδραση της κατανάλωσης γαλακτοκομικών ήταν μεγαλύτερη από ό,τι αυτά τα θρεπτικά συστατικά θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν. Οι συντάκτες της μελέτης εικάζουν ότι τα πεπτίδια του γάλακτος εμποδίζουν τους αναστολείς του μετατρεπτικού ενζύμου, ή ACEs, από την αύξηση της πίεσης του αίματος.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »